Fred-rik Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg har i dag et Kabinett som støyer ganske mye grunnet de dårlige(?) viftene som følger med. Derfor har jeg bestemt at jeg bruker dette kabinettet på en såkalt server PC som jeg legger alt stæsj på. Jeg ser nå på et kabinett fra netshop.no, men det er uten vifter. Så hvor får stillegående vifter, og hvordan ser jeg på produktinfoen at de er stillegående? Det kan være hvilken som helst nettbutikk... Forslag og erfaringer mottas med takk Endret 25. juli 2005 av Fred-rik Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 har selv tt tsuanmi dram og har også "iritert" meg over viftene så skal bytte så fort jeg får penger.. da til http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA12025V4]MIST[/url] vifter(fås i 92mm og).. veldig bra vifter som ikke bråker så mye(19db på laveste) følger med en liten viftestyring (rheostat) og.. så du kan regulere hvor fort vifta skal rotere(og da seff hvor mye den skal bråke)... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det står vanligvis hvor mange DB viftens støy når opp til..Stillegående vifter burde være på rundt 20DB..Husk at jo mer stillegående viften er, jo mindre luft blåser/suger den.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412F2GLL Denne viften fra Microplex er bra.. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe den, husk for guds skyld å kjøpe med skruer, hvis ikke du har fra før.. OT: Jeg ville ikke kjøpt det kabinettet, den har bare plass til to 120mm vifter, noe som kanskje kan bli litt lite... Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 hvorfor ikke bare investere i vannkjørling vist du vil ha det helt stille`? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Det står vanligvis hvor mange DB viftens støy når opp til..Stillegående vifter burde være på rundt 20DB..Husk at jo mer stillegående viften er, jo mindre luft blåser/suger den.. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412F2GLL Denne viften fra Microplex er bra.. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe den, husk for guds skyld å kjøpe med skruer, hvis ikke du har fra før.. OT: Jeg ville ikke kjøpt det kabinettet, den har bare plass til to 120mm vifter, noe som kanskje kan bli litt lite... papst blåser bedre en MIST vifta på det lyd nivået.. men kjører man opp "speeden" på MIST vifta slår den papst men da bråker den litt og så gå for papst du.. 18db er veldig stille.. husk å kjøp http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=VSKRC]skruer [/url] og litt rart det ikke følger med vannkjøling koster jo litt mer da og LITT støy overlever mann.. teit med lekarsjer og sånt og... Endret 25. juli 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Glem det de har sagt ovenfor, det er SilenX-vifter du skal ha De er sykt stillegående, flytter mye luft, og det følger med "silikonskruer", så du slipper unna vibrasjonsstøy Lenke til kommentar
Fred-rik Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Fant ut at jeg heller kommer til å bestille dette kabinettet istedenfor... Da kan du se at de ''hører'' sammen Nederst på siden [urlhttp://www.thermaltake.com/XaserCase/soprano/bws/bws.htm]her[/url] sier Thermaltake at det skal plasseres en 9 cm vifte. Men jeg finner bare vifter som er 9,2 cm... Er det en feil fra TT eller? 9cm fan on side panel og Side(intake) 90x90x25 mm,1800rpm, 21dBA Endret 26. juli 2005 av Fred-rik Lenke til kommentar
Camron Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Glem det de har sagt ovenfor, det er SilenX-vifter du skal ha De er sykt stillegående, flytter mye luft, og det følger med "silikonskruer", så du slipper unna vibrasjonsstøy Også koster de dobbelt så mye... Men jeg finner bare vifter som er 9,2 cm... Er det en feil fra TT eller? Antageligvis.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 SilenX-vifter er ikke dobblet så dyre nødvendigvis, men uansett får du det du betaler for + litt til Det er ikke en direkte feil, det skrives 9cm og 92mm osv. alt etter det en føler for, så det er de samme viftene Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 SilenX-vifter er ikke dobblet så dyre nødvendigvis, men uansett får du det du betaler for + litt til Det er ikke en direkte feil, det skrives 9cm og 92mm osv. alt etter det en føler for, så det er de samme viftene jo men ehh de blåste ikke så veldig mye som du sa, men ekstremt stille!! 11dba er jo ikke noe.. hehe kan vel stille opp vitespeeden med vifte-styring... ehh det er 92mm men er samma som 90.. ehh hvis du kjøper det kabinette bruker du det som server vettu.. det beste til hoved pc en... og bare så du veit så bråker soprano like mye som tsunami dream(om ikke mer??) .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå