Gå til innhold

Hva vektlegger du ved valg av mobiloperatør?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med mitt innlegg angående " Hvorfor velge Telenor, fremfor andre operatører? ", så kom det frem veldig mange bra argumenter for og i mot å velge nettopp den mobiloperatøren. Dette fikk meg til å tenke litt mer, nemlig på hva som er det viktigste for den enkelte når man velger hvem man skal tegne abbonement hos. Det er jo som oftest en sammenheng mellom flere faktorer, og jeg er interessert i å høre fra dere hva nettopp du la til grunn da du byttet til/valgte nettopp DEN mobiloperatøren. Var det på grunn av:

 

- Pris

- Dekning

- Tjenester

- Mulighet for billigere telefon pga binding/opertørlås

- Kundeservice

- Stabilitet

- Trygghet

- Erfaring

+++

 

Syntes det er interessant å lese hvorfor dere alle har valgt slik dere gjør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og kan når jeg først er i gang begynne med å fortelle hvor jeg har valgt slik jeg gjør. Jeg hadde helt i begynnelsen Telenor, men skiftet etter hvert til Netcom da jeg fikk billigere abbonement hos dem gjennom jobben og var lei måten Telenor har forskjellige priser etter hvem man ringer til og når på døgnet.

 

Så da jeg først skulle skifte nummer i vår, da jeg fant ett nummer jeg er meget fornøyd ved hjelp av ønskenummer-tjenesten hos Telenor, så ble det til en vurdering av hvem som leverte billig og bra tjenester. Da falt valget på Chess med deres Knock-Out abbonement! Grunnen til dette var lave priser og dekning fra Telenor som for mitt vedkommende er overlegent Netcom sin dekning der jeg ferdes til daglig. Mitt møte med Chess ble med blandede følelser da jeg ikke ble videre imponert over kundeservicen deres. Det oppstod forsinkelse i porteringen fra Telenor, noe jeg ikke vet grunnen til (jeg var juridisk eier av abbonementet og alt var ellers på stell), og bl.a. problemer med å få aktivert Voicemail og veldig lang tid før jeg fikk tilgang til "Min side"-tjenesten deres.

 

Da Tele2 kom med sitt Champion-abbonement så bestemte jeg meg for prøve dem i stedet. Det var på dette tidspunktet 10 øre billigere å ringe og sms'e med (nå er de priset likt), og man slapp å betale månedsavgift på Voicemail-tjenesten som hos Chess. Videre var det fortsatt Telenor-dekning og ved storforbruk av gprs (20MB++) så er Tele2 en god del billigere enn Chess. Kundeservicen til Tele2 har i motsetning til hva jeg har hørt tidligere gitt en positiv opplevelse!

 

Nå som Netcom SmartTalk har endret på forutsetningene, så ble det plutselig mer interessant. For kombinert med SMS/MMS-Mania og Connect20 så vil det være en god del gunstigere enn Tele2 Champion. Det er snakk om ca 300-400 kr mindre pr.mnd å betale når jeg tar utgangspunkt i mitt forbruk fra mai/juni. Samtidig så har jeg jo muligheten til å sende opptil 2000 sms (mye mer enn det jeg gjør pr.dags dato) pga SMS-Mania, og det vil jo være en fordel, og bruke gprs mer aktivt med Connect20. MMS-Mania som gir 40 MMS for 50 kr mnd vil gjøre at jeg kommer til å bruke den tjenesten litt mer aktivt enn i dag tror jeg. Videre har Netcom "Min side" som er bedre enn Tele2 sin "Ingen side", og de har også fått en tjeneste jeg setter pris på, nemlig SMSpluss. Det vil koste 10 øre mer pr.minutt å ringe med SmartTalk vs Champion, men det vil jeg spare inn igjen gjennom de andre tjenestene Netcom har som mangler hos Tele2!

 

Så Netcom virker jo veldig grei å gå tilbake til, men så er det jo nettopp det med dekningen som er problemet. Jeg kan f.eks. ikke snakke i mobilen under deler av kjøreturen til og fra jobb/skole uten at det bryter med Netcom (ingen problemer med Telenor sin dekning her). Og det er irriterende, for det er ofte under denne tiden jeg tar med tid til å gi beskjeder, ringe for å lage avtaler o.l.!

 

Foreløpig har jeg valgt å beholde Tele2 Champion, så dekning er rett og slett blitt avgjørende for min del. Håper snart noen som har Telenor-dekning kommer med noe tilsvarende SMS/MMS-Mania og Connect20, og samtidig ringepriser i område 0,59-0,79 i minuttet og meget lav/ingen månedsavgift! Da har de nemlig fått seg en ny kunde :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har valgte Chess King for 2-3 år siden pga (tilfeldig rekkefølge):

- pris

- lokalisering

- nett/dekning

- foretrekker alternativer til monopolister/dupolister

 

Jeg kjøper alltid ulåste telefoner fordi det lønner seg for meg, med GOD margin.

 

I tillegg har jeg vært fornøyd med kundeservicen. Benytter samtidig anledningen til å opplyse om at jeg nå har ventet over en uke på svar fra Telenor kundeservice, til de av dere som forguder den siden av Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg har NetCom fordi:

 

1. Kan få simkort på dagen hvis det skulle skje noe med kortet mitt ( gjelder ikke søndag eller helligdager.)

 

2. Kundeservice 24 timer i døgnet som faktisk virker. Har fått hjelp til alt det jeg har hatt problemer med. 1. Nummerporteringen til personsvar (de sa at Elkjøp hadde dummet seg ut fordi man ikke skulle portere telefonsvarnummer mer, men de ordnet opp for det.). 2. Fikk en liten stund problemer med mms mottak\ sending. De bare reaktiverte dette.

 

3. Har tjent på å kjøpe subsidierte telefoner..

 

4. Enkle priser i motsetning til Tele2 og Telenor.

 

Negativt:

 

Lite satsning på 3G

 

Ikke EDGE i lengre ned i landet, men her er det 3G dekning i stedet.

 

Litt høye priser for ting som Telenor har gratis.Tenker da på personsvar og skjult nummer. (Bruker bare personsvar.)

Lenke til kommentar

Jeg valgte Mobyson av noen enkle grunner:

- De var de billigste på markedet, og hadde ikke mange reelle konkurrenter, da jeg skaffet meg det for 1 år siden.

- De hadde Netcom-dekning, noe jeg må ha for å ha dekning på hytten.

- De hadde et system som så enkelt ut med tanke på påfylling o.l.

 

Når det kommer til erfaring, tjenester og kundeservice tok jeg vel en liten sjanse, da de var splitter nye på markedet osv.., men det gikk seg til etter hvert.

 

Er fornøyd med valget, men skulle gjerne hatt noen å ringe til 24 timer i døgnet som man kan med NetCom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...