Gå til innhold

Ny rimelig telefon!

Anbefalte innlegg

Jeg må ha ny telefon etter at SE T300 tok seg en badetur. Har klart meg med den i 2,5 år, selv om jeg ikke var helt fornøyd. Dårlig finish, trege menyer, problemer med å få laderen til å virke (prøvd flere ladere) samt fucka joystick etterhvert. Var egentlig mer fornøyd med siemens S35 som jeg hadde før den igjen, men den ga jeg opp pga batteri.

Er først og fremst ute etter en rimelig mobil til standard bruk, ikke noe jåleri for å vise den fram. Setter også pris på at ingen vil stjele den. Noen funksjoner setter jeg likevel pris på. Skader ikke med flere funksjoner, men det er ikke alle jeg er villig til å betale ekstra for. Mine tidligere telefoner har til tider vært utsatt for røff behandling.

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja, enkel holder men skader ikke med profesjonell

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: For dyrt?

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Vet ikke

-Email klient: Ja

-Spill: Nei

Form:

-Vanlig

-Vekt: Passe stor/tung så den passer i lomma uten irritasjon

-Antenne: integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": En stor fordel, men har levd uten tidligere

Skjerm:

Raske, enkle, stabile menyer betyr alt

Pris:

Max 2000 (helst..)

Med abonnementsbinding: Nei

Mulig det finnes noen kontantkorttilbud hvor jeg kan åpne telefonen for andre abbonement?

Diverse:

-Merke: Et fett

-Kamera: Ja

-Videokamera: Nei

-Symbian: Nei

-Triband: Ja (kanskje jeg skal til USA en gang....)

-Infrarød port: tjasj, mulig det ikke trengs hvis jeg skaffer bluetooth

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: Nei

-Minnekort?: Nei

-Polyfoniske ringetoner: Nei

-MP3: Nei

-Radio: Nei

-3g(UMTS): For dyrt?

-Wlan: For dyrt?

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: moderat viktig (ringer ikke så mye)

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? SMS, ringing, alarm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den viktigste forskjellen mellom C75 og CX75/M75 er vel bluetooth i mine øyne. Vurderer å kjøpe bluetooth headset. Ser også at enkelte bruker bluetooth telefon til å styre mediaspillere på PCen, det virker jo kjekt.

Noen sterke synspunkter på CX75 vs M75? M75 virker tiltalende pga røffere konstruksjon. Kan disse kun bruke RS-MMC ? Hva med vanlig MMC og SD ?

(Bilradioen min støtter MMC card, men også SD. Samme gjelder kameraet mitt)

Nokia 6230 har EDGE, men er litt i tvil om jeg kommer til å bruke det. Surfer ytterst sjeldent på WAP for tiden, har tilgang på bredbånd både hjemme, hybel og på skole.

Har også sett litt på Sony Ericsson K700i.

Lenke til kommentar

SD vil ikke virke i det hele tatt på CX/M75, MMC vil virke, men den vil bli stikkende ut under, derfor ganske upraktisk. Et RS-MMC vil også virke på MMC-kompatible lesere/skrivere hvis du bruker det medfølgende adapteret.

Spørs om du vil ha minnekort i det hele tatt da...?

Lenke til kommentar

Prisen på CX75 er 2077 NOK og på M75 2215 NOK (Kilde), og om jeg ikke tar feil, så får man også et medfølgende headsett og minnekort til M75, men ikke til CX75...

Sony Ericsson K700i har gått ned mye i pris i det siste, og ligger nå på 1659 NOK (Kilde), mens Nokia 6230 ligger på 2463 NOK (Kilde)...

Lenke til kommentar

Akkurat nå føler jeg mest for Siemens M75, så det spørs om det blir handel i nær framtid. Min nåværende telefon fungerte greit igjen etter at jeg tørka den på ovnen, men det er umulig å slå den på uten at laderen står i. Den synger nok uansett på siste verset, og det er vel like greit å bytte med en gang.

Jeg skal til oslo i helga, muligens noen rimelige sjapper som har utsalg sentralt der?

Kan godt være kombinerte websjappe/fysisk butikk så jeg kan se vareutvalget herifra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
-Minne: Nei

:green:

Uansett, tror nok at Sony Ericsson K700i er en mobil som passer deg. Dersom du må ha en telefon som er støt/sprutsikker, er vel Siemens M75 et bra valg, men den går da litt over budsjettet ditt (M75 koster rundt 2200 kr). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...