Halvortheman Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ok, siden den store snus tråden ble stengt må jeg lage en til. Jeg har planer om å bestille snus fra http://www.northerner.com/snus.html og lurer på hva tollen i norge sier til dette. Er det en kvote, eller lignende. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 du må betalle toll og alle avgifter til staten , og det blir gjerne dyrere en og kjøpe i butikken Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Gönz sitt forslag var å be dem pakke det som en presang! Da skulle det visst mest sannsynlig ikke påkomme toll.. Det beste er nok å dra til grensaå kjøpe selv! Dessuten blir snusen litt tør på reisa men ikke så den ikke er snusbar! Tror kvoten det bare er MVAn som er på 24%? Isåfall er det bare ca. 25 per boks! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Presang kan gå, men om tollen åpner pakken har man vel et problem.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Gönz sitt forslag var å be dem pakke det som en presang! Da skulle det visst mest sannsynlig ikke påkomme toll.. Det beste er nok å dra til grensaå kjøpe selv! Dessuten blir snusen litt tør på reisa men ikke så den ikke er snusbar!Tror kvoten det bare er MVAn som er på 24%? Isåfall er det bare ca. 25 per boks! du må huske at det er toll på tobbaksvarer , ikke bare mva Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Å sende som gave fritar for moms om gavens verdi er under 1000, det har ingenting å si for om du må betale avgifter grunnet tobakksinnhold. Samme gjelder for alkohol. Firmaet må skrive hva pakken inneholder, og når den fortolles vil man da se det er avgiftspliktig innhold, irrelevant av om den er sendt som gave eller ikke. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det skjønte jeg ikke helt? Funker det å sende som gave eller ikke..? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 det funker å sende som gave. tollen pakker ikke opp gaver. har benyttet denne metoden flere ganger Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Åjaha du.. Skal jeg angi deg til purken Gönzemann? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 gjør deT MEN SERIØST, DET FUNKER! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå