Raggie Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Siden jeg studerer et annet sted enn jeg bor må jeg forhåndsstemme for å få stemt nå i september. Jeg sjekket opp litt info rundt dette på valg.no og det ser ut til at om du forhåndsstemmer utenfor det fylket du bor i kan du stemme på partier som ikke er registrert i ditt fylke... Stemmer du utenfor eget fylke får du utdelt en stemmeseddel som kun er påført de registrerte politiske partiene. De registrerte partiene er disse. Dette kan jo være et tips til alle de som ikke får stemt på yndlingspartiet sitt siden det ikke stiller med liste i ditt fylke. Noe som kan være aktuelt for den forholdsvis store gruppen her på forumet som kunne tenkt seg å stemme på DLF, men ikke bor i oslo eller hordaland(?)! Så er bare spørsmålet om folk gidder reise til et annet fylke kun pga dette Endret 25. juli 2005 av Raggie Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Kan like godt spørre her. Jeg drar i millitæret onsdag morgen, så hvordan blir det å stemme i forsvaret (annet fylke). blir det "vanlig" forhåndstemme? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Må du ikke stemme på partier i ditt eget fylke da, selv om du forhåndsstemmer? o_O Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 I og med at stemmen din uansett skal registreres i den kommunen du bor i vil jeg ikke tro du kan stemme på partier som ikke er registrert i ditt hjemfylke. Dvs, du kan helt sikkert fysisk gjøre det, krysse av for et parti som ikke er registrert i fylket ditt, men da tviler jeg på om stemmen kommer til å telle. Det var hvertfall slik jeg tolket hva som sto der. At du får en lapp med alle partier som er registrert i Norge betyr ikke at du kan stemme på alle som står på den lappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå