SirAnderz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har søkt litt på dette men har ikke funnet noe bra svar... Skal kjøpe 2 trommevideoer og 2 trommebøker fra statene.. Inkludert frakt blir det ca 850kr... Må jeg betale moms på dette? Har hørt at grensa er 200kr eller noe sånt men er det ikke noe spesielt med bøker osv? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Bøker er fritatt fra moms så vidt jeg husker, men det kan vel bli problemer om det sendes samlet og det kun oppgis én verdi, da kan du risikere at de beregner moms ut fra totalverdien som er inkludert bøkene. Legges det ved en spesifisert invoice vil du muligens kunne unngå dette, men er ikke helt sikker her. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Noen andre som vet hva som gjelder ved bøker? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Bøker er fritatt for mva. Tror toll også. Sist gang jeg kjøpte bøker fra amazoon fikk jeg ingen gebyrer selv om jeg var langt over tollgrensa. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Stemmer det ingen toll på bøker, men du bør spørre tollvesnet om hvordan tollen beregnes når du sender med filmer. Jeg ville tro at om det står på regningen at den inneholder bøker så vil de ikke bli fortollet. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Men følger det med CD'er eller lignende til bøkene, så blir de MVA-pliktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå