Gå til innhold

DELL svarer


Anbefalte innlegg

Hei til alle som skriver i dette forumet!!

 

Jeg må inrømme at jeg ikke har lest alle meldingene som ligger her, det ville tatt hele ferien min. Men jeg har fulgt nøye med på Divxdude, osram, og scubasteve.

 

La meg begynne på toppen, jeg syns det er synd at Dell (trolig) har levert til defekt DVD spiller til din maskin divxdude, men jeg kan forsikre deg om at vi kommer til å kreditere pengene dine dersom dette er meldingen du har fått fra vår faktura avdeling.

 

Når det gjelder denne harddisken så tror jeg du har forstått at vi ikke kommer til å gi deg noen form for support eller garanti for denne.

Før i verden så het det vel at garantien ryker om man åpner kassen, men slik er det ikke hos Dell lengre, mulig det står på papiret, men det blir ikke fulgt i praksis av vår support...

Vi kan ikke stå for deler som vi ikke har solgt, det er noe brukeren må ta ansvar for selv.

 

Jeg ser i noen quotes fra "Biffen" at du vil overklokke maskinen din, og prøve å lure nye deler ut i fra oss. Du får gjerne prøve, men slike ting oppdager vi, og du vil da bli fakturert for delene.

Kan ellers nevne at jeg har mulighet til å spore de mailene du har sendt til Dell, og jeg kan også legge dette til i fritekst på din maskin. Det betyr at neste gang du ringer Dell vil dette komme frem. Det var en liten advarsel...

 

Ellers så kan jeg forstå svaret til "Biffen" og jeg tror gjerne at han jobber for Dell. Det er vel ikke helt i tråd med vår policy å si at vi ikke vil ha noen som kunde, men det forekommer. For det beklager jeg...

Men dere skal også huske på at de som sitter på Dell's support besvarer opptil 50-60 samtaler hver dag, i fra forskjellige brukere. Noen er avanserte brukere fra store firma med egen IT avdeling. Andre er like grønn som en vannmelom. De kan ta feil, og de er bare mennesker de som sitter på telefonen. Husk de er der for å hjelpe deg!

 

Når det gjelder Dell's service og support, så kan jeg raskt nevne at Dell er prisbelønnet flere år på rad for utmerkelser innen support, service og ikke minst websidene våre. Disse utmerkelsene er gjort på websider, og det er vanlige brukere som dere som har vært med å kåre oss til de beste.

 

Desverre kan heller ikke vi gjøre alle til laks, og det vil alltid være tilfeller der en kunde "havner i mellom to stoler", jeg tror ikke at noen IT bedrifter i vår størrelse er for uten slike tilfeller.

 

Om du fremdeles har problemer med maskinen din Divxdude, så vil jeg gjerne hjelpe deg så langt det lar seg gjøre. Jeg jobber ikke som telefon-tekniker, men jeg jobber med vanskelige saker, og Enterprise systemer over hele norden. Om du har problemer så kan du enten ringe meg, eller sende meg en mail på [email protected], husk å innkludere ditt ordre nummer, eller service-tag.

 

Jeg håper at dette klargjør saken litt for dere andre som også leser dette, og jeg vil svare dere alle så langt jeg kan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig å se at Dell selv engasjerer seg! Og jeg gliser når jeg ser at dere har langt på vei hele historikken over kunden deres som skulle prøve med overklokking, og belaste Dell dersom noe skulle gå galt. Divxdude har ingen skrupler og ødelegger for svært mange andre.

Få hele loggen hans inn i historikken på pc-en, han fortjener ingen support med sine utrolig dumme forsøk på svindel.

Lenke til kommentar

sier meg enig ass...divxdude fortjener ikke support fra dell what-so-ever. har lest de fleste av postene hans, og det eneste han er ute etter er å flå dell for deler, mens det er han selv som sitter og herper systemet sitt.

 

credit til dell for at dere svarer her også, tror mange setter pris på det.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det er ingen hemmelighet at Dell lever av sine kunder. Vi forsøker å ta kundene våre på alvor, men blir oppgitt når vi ser meldinger som de som kom fra divxdude.

 

Før Compaq og HP migrerte var Dell verdens største dataprodusent, og dette nettopp fordi vi har fornøyde kunder. Det hele handler om å sette rett forventninger hos kunden når han/hun handler hos oss.

 

Som tidligere nevnt så kommer det noen ganger saker som vi ikke tar alvorlig nok, det er synd. Men jeg tror at Dell topper generelt når det gjelder service og support!

 

Takk for støtte! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:43, veggiss skrev:

sier meg enig ass...divxdude fortjener ikke support fra dell what-so-ever. har lest de fleste av postene hans, og det eneste han er ute etter er å flå dell for deler, mens det er han selv som sitter og herper systemet sitt.


credit til dell for at dere svarer her også, tror mange setter pris på det.




 

Takk!

 

Det skal ganske mye til før Dell nekter en kunde support på maskinen, det har vært tidligere tilfeller av dette, men da i en langt grovere grad enn det divxdude driver med.

 

Jeg tror nok at han har "lært en lekse", men han er fremdeles velkommen til å ringe Dell's support.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:44, ray201 skrev:

Hei,


Det er ingen hemmelighet at Dell lever av sine kunder. Vi forsøker å ta kundene våre på alvor, men blir oppgitt når vi ser meldinger som de som kom fra divxdude.


Før Compaq og HP migrerte var Dell verdens største dataprodusent, og dette nettopp fordi vi har fornøyde kunder. Det hele handler om å sette rett forventninger hos kunden når han/hun handler hos oss.


Som tidligere nevnt så kommer det noen ganger saker som vi ikke tar alvorlig nok, det er synd. Men jeg tror at Dell topper generelt når det gjelder service og support!


Takk for støtte! :smile:





 

Må si det er jævli bra at folk fra de litt større pc-leverandørene faktisk gidder å ta seg tid til å sjekke forumet her og der.....

Lenke til kommentar

 

Må si det er jævli bra at folk fra de litt større pc-leverandørene faktisk gidder å ta seg tid til å sjekke forumet her og der.....

 

Takk for det! Vi forsøker å vise at vi bryr oss, selv om det kan være litt vanskelig å nå frem til alle :smile:

 

Takk for posetiv tilbake melding!

 

Reidar

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:51, lavizh skrev:

*vaske bort selvskryt* ... men til saken igjen! ...


Bra at dere engasjerer dere ihvertfall, og han DivxDude har jeg null respekt for. La han slite med den lille kunnskapen han tydligvis sitter inne med.


Så legg gjerne ved hele historikken til Divxdude!



 

Hei,

 

Uten at jeg vil si for mye om divxdude som person, så skal jeg la deg bedømme selv. På linken under kan du se samtlige meldinger skrevet av divxdude:

http://forum.hardware.no/search.php?term=&...h&submit=Search

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:51, lavizh skrev:

*vaske bort selvskryt* ... men til saken igjen! ...


Bra at dere engasjerer dere ihvertfall, og han DivxDude har jeg null respekt for. La han slite med den lille kunnskapen han tydligvis sitter inne med.


Så legg gjerne ved hele historikken til Divxdude!



 

Glemte å legge ved hans private hjemme side:

http://home.no.net/rafiulho/

 

Reidar

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:57, ray201 skrev:


Glemte å legge ved hans private hjemme side:



Reidar


 

Nå sklir det vel litt ut igjen, hva hans private hjemmeside har med dette å gjøre skjønner jeg ikke helt. Alle er enige om at divxdude har gjort noe galt. Han har beklaget dette mange ganger nå og ikke minst har han fått gjennomgå av brukerne her på hw. Og det fortjent synes jeg. Ellers meget positivt at Dell egasjerer seg, og saklighetsnivået bør være deretter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 15:57, ray201 skrev:


Glemte å legge ved hans private hjemme side:



Reidar


 

Var det nødvendig? Svært positivt med en offisiell uttalelse fra Dell, men på divxdudes private "hjemme side" kan jeg ikke finne noe annet enn bilder, fullt navn og andre personopplysninger... Altså ikke noe som er relevant for den meget omtalte Dell-saken.

 

Hvis divxdude ville dele sin private "hjemme side" med oss, ville han nok ha fortalt det selv.

 

Det Reidar Westvik gjør her, om enn noe "innpakket", er jo å gi oss personalia til en kunde. Er det vanlig policy hos Dell?

 

LeD

 

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-08-01 16:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 16:07, Pluto skrev:

Quote:


Den 2002-08-01 15:57, ray201 skrev:


Glemte å legge ved hans private hjemme side:



Reidar


 

Nå sklir det vel litt ut igjen, hva hans private hjemmeside har med dette å gjøre skjønner jeg ikke helt. Alle er enige om at divxdude har gjort noe galt. Han har beklaget dette mange ganger nå og ikke minst har han fått gjennomgå av brukerne her på hw.

Og det fortjent synes jeg. Ellers meget positivt at Dell egasjerer seg, og saklighetsnivået bør være deretter.

 

Ja du har rett, det var for å vise sakligheten.

 

Beklager.

 

Reidar

Lenke til kommentar

Var det nødvendig? Svært positivt med en offisiell uttalelse fra Dell, men på divxdudes private "hjemme side" kan jeg ikke finne noe annet enn bilder, fullt navn og andre personopplysninger... Altså ikke noe som er relevant for den meget omtalte Dell-saken.

 

Hvis divxdude ville dele sin private "hjemme side" med oss, ville han nok ha fortalt det selv.

 

Det Reidar Westvik gjør her, om enn noe "innpakket", er jo å gi oss personalia til en kunde. Er det vanlig policy hos Dell?

 

LeD

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-08-01 16:12 ]</font>

 

Mulig det var litt for mye, men dette er ikke Dell's personalia om divxdude. Dette er informasjon jeg fant vet å søke på hans e-mail adresse på http://www.kvasir.no

 

Reidar

Lenke til kommentar

Hei! Tenkte jeg måtte blande meg litt inn her. :smile:

Når det gjelder hele første del av dette innlegget er jeg helt på linje med det Reidar sier og det har jeg også gitt uttrykk for tidligere. Men:

 

Quote:


Den 2002-08-01 15:22, ray201 skrev:

Ellers så kan jeg forstå svaret til "Biffen" og jeg tror gjerne at han jobber for Dell. Det er vel ikke helt i tråd med vår policy å si at vi ikke vil ha noen som kunde, men det forekommer.


Jeg forstår også godt svarene til "Biffen". Det er ikke det som er problemet. Spørsmålet er om det er greit at han gir uttrykk for det på den måten han har gjort i dette forumet.

 

Quote:


Men dere skal også huske på at de som sitter på Dell's support besvarer opptil 50-60 samtaler hver dag, i fra forskjellige brukere. Noen er avanserte brukere fra store firma med egen IT avdeling. Andre er like grønn som en vannmelom. De kan ta feil, og de er bare mennesker de som sitter på telefonen. Husk de er der for å hjelpe deg!


Som over. Spørsmålet er ikke hva som blir uttrykt i en telefonsamtale mellom en ansatt og en mer eller mindre intelligent kunde. Spørsmålet er hva som blir uttrykt her og i andre offentlige sammenhenger. Jeg er ikke i tvil om at de er der for å hjelpe meg om nødvendig.

 

Quote:


Når det gjelder Dell's service og support, så kan jeg raskt nevne at Dell er prisbelønnet flere år på rad for utmerkelser innen support, service og ikke minst websidene våre. Disse utmerkelsene er gjort på websider, og det er vanlige brukere som dere som har vært med å kåre oss til de beste. Desverre kan heller ikke vi gjøre alle til laks, og det vil alltid være tilfeller der en kunde "havner i mellom to stoler", jeg tror ikke at noen IT bedrifter i vår størrelse er for uten slike tilfeller.


Jeg er fullstendig klar over det du skriver her. Er ikke et øyeblikk i tvil om at dette stemmer. Vi har alle vært igjennom DivxDude sine mer eller mindre håpløse forklaringer og unnskyldninger og jeg tror gjerne at dere har gjort en god jobb i forhold til å løse hans PC-problemer. Men igjen er det ikke servicenivået deres som er poenget. Spørsmålet går på policy og opptreden. Forøvrig har jeg ikke noe lyst til å bli gjort til laks... :smile:

 

Quote:


Jeg håper at dette klargjør saken litt for dere andre som også leser dette, og jeg vil svare dere alle så langt jeg kan...


Flott at dere kom på banen. Flott om flere av "de store" viser at de er her og bidrar med sin kunnskap. Flott at du spiller med åpne kort om hvem du er og hva du gjør. Dette kan være med å gjøre dette forumet litt mer viktig og litt mindre useriøst.

 

Edit=Skirvelief (Noen lærer seint og andre lærer aldri)

 

[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-08-01 16:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Mulig det var litt for mye, men dette er ikke Dell's personalia om divxdude. Dette er informasjon jeg fant vet å søke på hans e-mail adresse på


Reidar


 

Fordi du søker på nettet på hans navn og finner noe, betyr ikke det at du må paste URL´en inn i en tråd som ble startet av en representant for selskapet som er berørt i sakens anledning, for enhver pris. Adressen til hjemmesiden hans har ikke noe som helst med saken å gjøre. Det beste ville vært om du fjernet den URL´en.

 

Jeg betrakter det som smakløst uansett fall.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-08-01 16:24 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-08-01 16:22, Hidden skrev:

Quote:


Fordi du søker på nettet på hans navn og finner noe, betyr ikke det at du må paste URL´en inn i en tråd som ble startet av en representant for selskapet som er berørt i sakens anledning, for enhver pris.


 

Umm... det var jo samme 'representant for selskapet som er berørt i sakens anledning' som la inn url'en da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-01 16:21, Osram skrev:

Hei! Tenkte jeg måtte blande meg litt inn her. :smile:

Når det gjelder hele første del av dette innlegget er jeg helt på linje med det Reidar sier og det har jeg også gitt uttrykk for tidligere. Men:


Quote:


Den 2002-08-01 15:22, ray201 skrev:

Ellers så kan jeg forstå svaret til "Biffen" og jeg tror gjerne at han jobber for Dell. Det er vel ikke helt i tråd med vår policy å si at vi ikke vil ha noen som kunde, men det forekommer.


Jeg forstår også godt svarene til "Biffen". Det er ikke det som er problemet. Spørsmålet er om det er greit at han gir uttrykk for det på den måten han har gjort i dette forumet.

 

Quote:


Men dere skal også huske på at de som sitter på Dell's support besvarer opptil 50-60 samtaler hver dag, i fra forskjellige brukere. Noen er avanserte brukere fra store firma med egen IT avdeling. Andre er like grønn som en vannmelom. De kan ta feil, og de er bare mennesker de som sitter på telefonen. Husk de er der for å hjelpe deg!


Som over. Spørsmålet er ikke hva som blir uttrykt i en telefonsamtale mellom en ansatt og en mer eller mindre intelligent kunde. Spørsmålet er hva som blir uttrykt her og i andre offentlige sammenhenger. Jeg er ikke i tvil om at de er der for å hjelpe meg om nødvendig.

 

Quote:


Når det gjelder Dell's service og support, så kan jeg raskt nevne at Dell er prisbelønnet flere år på rad for utmerkelser innen support, service og ikke minst websidene våre. Disse utmerkelsene er gjort på websider, og det er vanlige brukere som dere som har vært med å kåre oss til de beste. Desverre kan heller ikke vi gjøre alle til laks, og det vil alltid være tilfeller der en kunde "havner i mellom to stoler", jeg tror ikke at noen IT bedrifter i vår størrelse er for uten slike tilfeller.


Jeg er fullstendig klar over det du skriver her. Er ikke et øyeblikk i tvil om at dette stemmer. Vi har alle vært igjennom DivxDude sine mer eller mindre håpløse forklaringer og unnskyldninger og jeg tror gjerne at dere har gjort en god jobb i forhold til å løse hans PC-problemer. Men igjen er det ikke servicenivået deres som er poenget. Spørsmålet går på policy og opptreden. Forøvrig har jeg ikke noe lyst til å bli gjort til laks... :smile:

 

Quote:


Jeg håper at dette klargjør saken litt for dere andre som også leser dette, og jeg vil svare dere alle så langt jeg kan...


Flott at dere kom på banen. Flott om flere av "de store" viser at de er her og bidrar med sin kunnskap. Flott at du spiller med åpne kort om hvem du er og hva du gjør. Dette kan være med å gjøre dette forumet litt mer viktig og litt mindre useriøst.

 

Edit=Skirvelief (Noen lærer seint og andre lærer aldri)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: osram på 2002-08-01 16:24 ]</font>

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg forstår også godt svarene til "Biffen". Det er ikke det som er problemet. Spørsmålet er om det er greit at han gir uttrykk for det på den måten han har gjort i dette forumet.

 

 

Jeg kan desverre ikke svare på dette, dette er noe vår personal avdeling har bedre peiling på.

 

 

Jeg er fullstendig klar over det du skriver her. Er ikke et øyeblikk i tvil om at dette stemmer. Vi har alle vært igjennom DivxDude sine mer eller mindre håpløse forklaringer og unnskyldninger og jeg tror gjerne at dere har gjort en god jobb i forhold til å løse hans PC-problemer. Men igjen er det ikke servicenivået deres som er poenget. Spørsmålet går på policy og opptreden. Forøvrig har jeg ikke noe lyst til å bli gjort til laks... :smile:

 

Som sagt, policyen på dette området kjenner jeg ikke til. Jeg kan forstå han i en frustrert situasjon, etter en lang dag på jobb.

Kanskje alle noen ganger skulle vært laks ? :smile:

 

Flott at dere kom på banen. Flott om flere av "de store" viser at de er her og bidrar med sin kunnskap. Flott at du spiller med åpne kort om hvem du er og hva du gjør. Dette kan være med å gjøre dette forumet litt mer viktig og litt mindre useriøst.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...