Gå til innhold

Siemens M75 - Her kan du poste det du vil om M75

Anbefalte innlegg

Hadde 3.8 mb ledig minne på telefonen. Forsøkte å overføre noen filer som tydeligvis var større enn dette, med feilmelding som resultat. Fant fram en sang som var på under 3 mb, og det gikk greit.

Dersom telefonen er konstruert slik at alt som kommer inn via BT legger seg på telefonminne, er det ganske talentløst. Særlig når telefonminne er såpass lite. Å overføre større mp3- filer, filmer, etc blir umulig. Går det ikke ann å tvangslegge filer direkte på minnekortet?

En annen ting er at overføring via BT gikk utrolig tregt. Har overført endel mp3 fra SE K750 til en annen K750, og det går meget raskt- ca 1 minutt på 3-4 mb. Fra K750 til M75 tar det over 5 minutter... Har ikke prøvd IR, men får håpe det går kjappere...

TM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i dag en SE K300i, men vurderer Siemens M75.

Lyden i K300i er helt konge, men savner BT, da IR og kabel går møkk-treigt på K300i. Har riktignok uoriginal kabel, men...

Har følgende spørsmål om M75:

1. Hvordan er lydkvaliteten under samtaler?

2. Og hvordan er lydkvaliteten på ringetoner (synes SIemens ikke har imponert på modeller i 65-serien, tvert imot.

3. Kan den synke notater med Outlook? Jeg pleier å ha enkelte notater som kundenumre, huskelister, innkjøpslister osv. liggende på telefonen for hurtigreferanse.

Lenke til kommentar

Gikk og kjøpte M75 i dag.

Foreløpig har den ikke skuffet på noen punkter. Ikke akkurat liten, men det var nå det første jeg så da jeg holdt den i butikken.

Jeg kjenner godt siemenstelefonene fra før, og på denne har jeg i tillegg fått Bluetooth og megapixelkamera. Det funket helt fint. Mp3-spilleren prøvde jeg også. Jeg spilte de to sporene som fulgte med på minnekortet, og ble imponert av god lyd og god bass. Brukte de medfølgende hodetelefonene. Godt å vite, selv om jeg foreløpig bruker en ekstern Mp3-spiller.

Nei, dette var gøy!!!!! Konge telefon.

Mht. Mp3-spilleren vil jeg nevne at volumet kun har 5 nivå. Av - nesten av - lavt - middels - høyt. Helt på trynet. For meg har det lite å si, da jeg som nevnt benytter ekstern mp3-spiller.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Er responstiden lang? F.eks når du trykker på knappen som fører til hovedmenyen, om det tar lang tid fra du trykker på til menyen kommer frem?

På M65 var det en liten ventetid, er det likt på M75?

Lenke til kommentar
Konge telefon.

Enig, det er en super telefon :)

Er responstiden lang? F.eks når du trykker på knappen som fører til hovedmenyen, om det tar lang tid fra du trykker på til menyen kommer frem

Min er i allefall temmelig rask i svingene, og følger godt med når jeg navigerer rundt i menyen.

Lenke til kommentar
Er responstiden lang? F.eks når du trykker på knappen som fører til hovedmenyen, om det tar lang tid fra du trykker på til menyen kommer frem?

På M65 var det en liten ventetid, er det likt på M75?

Det går kjapt å få opp hovedmenyen, men M75 er ikke noen racer, akkurat. Hadde ikke regnet med det heller. Det blir mye som på M65. M65 ble hurtigere med de nyeste firmwareoppdateringene.

Lyden er også som på M65, og avstanden til Samsung og Sonyericsson er merkbar.

Internminnet er på 8 mb, hvorav hele 5mb er opptatt ved kjøp. Her kan man imidlertid slette en del, etter at man har tatt backup av de filene eller programmene man vil slette. Dessuten kan man laste ned det som var på telefonen av bilder, lyder, tema etc fra Siemens' hjemmeside. At telefonen har minnekortplass, er jo en absolutt fordel.

Men alt i alt en meget bra telefon; jeg er i alle fall meget godt fornøyd.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Hadde 3.8 mb ledig minne på telefonen. Forsøkte å overføre noen filer som tydeligvis var større enn dette, med feilmelding som resultat. Fant fram en sang som var på under 3 mb, og det gikk greit.

Dersom telefonen er konstruert slik at alt som kommer inn via BT legger seg på telefonminne, er det ganske talentløst. Særlig når telefonminne er såpass lite. Å overføre større mp3- filer, filmer, etc blir umulig. Går det ikke ann å tvangslegge filer direkte på minnekortet?

En annen ting er at overføring via BT gikk utrolig tregt. Har overført endel mp3 fra SE K750 til en annen K750, og det går meget raskt- ca 1 minutt på 3-4 mb. Fra K750 til M75 tar det over 5 minutter... Har ikke prøvd IR, men får håpe det går kjappere...

TM

Når det gjelder overføring av MP3-filer, må man gå inn i oppsettet i Mobile Phone Manager og angi hvor man vil hente filer fra, og hvor man vil legge dem på telefonen (i praksis på minnekortet i Mp3-mappen).

Jeg opprettet en mappe som jeg kalte "Mp3 til Telefon", og så la jeg noen sanger der.

Det er et beint helvete å overføre mp3 til telefonen med BT. På Nokia 6230 gikk det på halvparten av tiden. Kabel er kanskje raskere, men har ikke prøvd det. Behovet for minnekortleser synes meget stort.

Men til vanlig billedoverføring og synking går BT helt fint.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
ir er raskere enn vanlig bluetooth (ca. 5 ganger så raskt)

Jeg tested IrDA på Siemens CL75 mot BT på Siemens S65.

Overføring via IrDA på CL75 er circa 4 ganger raskere enn overføring via BT på S65. Ble nokså sjokkert over det resultatet faktisk :)

Men nå er S65 fryktelig treg på BT også da. M75/CX75 er 3 ganger raskere (men likevel tregere enn IrDA på CL75...).

Lenke til kommentar
Hva følger med når du kjøper telefonen da? Får man med USB-kabel f.eks?

Nei, man får ikke med kabel. Vil anbefale minnekortleser hvis du skal ha store mengder med data over til minnekortet fra PC-en...

Og når det gjelder mp3-spilleren, kan man høre på mp3 samtidig som man skriver mld?

og er det radi på denne rakkern?

Nei og nei. Om du absolutt er nødt til å gjøre andre ting mens du hører på MP3, kan du jo skaffe deg Siemens S75, ellers har du jo også veldig mange andre valg av mobiler også. Det finnes egne FM-radio headsett til Siemens-telefoner, men disse er uoriginale.

Lenke til kommentar
Hva følger med når du kjøper telefonen da? Får man med USB-kabel f.eks?

Og når det gjelder mp3-spilleren, kan man høre på mp3 samtidig som man skriver mld?

og er det radi på denne rakkern?

Mp3-spilleren i M75 har som tidligere nevnt god lyd, og greit med basstrøkk. Det er også lett å lage spillelister. Og med minnekortplass (og stort nok minnekort) er ikke plass noe problem.

Men i praktisk bruk er den lite brukervennlig. Man kan ikke kjøre andre oppgaver, den har ingen ekstra knapper for betjening av spilleren, den har ikke equalizer, den har kun 4 lydnivå (volum). De to sistnevnte punkt håper jeg Siemens forbedrer i en senere firmwareoppgradering. For det er jo helt utrolig å måtte forholde seg til 4-trinns volumkontroll. Det er helt balle!

Jeg leste en del om M75 før jeg kjøpte den, og jeg kjøpte den definitivt ikke for å bruke den som mp3-spiller. Men lyden overrasket positivt. Visste ikke den var så god. Men med alt som trekker ned, er og blir den uaktuell til å overta etter min Creative MuVo-spiller, som gjør jobben helt greit til mitt behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...