zarz Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Vurderer å kjøpe denne, men jeg lurer på noen ting. F.eks hvordan jeg kan overføre musikk fra pc til mob? Må man ha kabel eller er det flere løsninger? Er det med kabel til å overføre dette i så fall? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Om det er kabel osm følger med, vet jeg ikke, men om telefonen har IR eller Bluetooth skal du kunne overføre filer med dette. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Må man kjøpe en Bluetooth adapter eller no sånnt på pc'en? Jeg har irda, men har erfaringer med at dette er ustabilt og tregt på min m65 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 IR er ikke noen god overføringsmåte, nei. Bluetooth adapter koster ca 250-300 kroner og kan kjøpes i de fleste databutikker. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor. PC'en har vel støtte for 4mbps (eller hva d nå heter). Har mob virkelig så dårlig støtte for høye hastigheter? Lenke til kommentar
godal Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 ir er raskere enn vanlig bluetooth (ca. 5 ganger så raskt) Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Minnekortleser/skriver er den desidert raskeste måten å overføre musikk til minnekortet til mobilen på. Infrarød på M75 kan jo være mer stabil enn M65 sin da. Hva bruker du forresten til å overføre filer via infrarød med, Mobile Phone Manager, Windows egne infrarød-overføring løsning eller et annet program? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 ir er raskere enn vanlig bluetooth (ca. 5 ganger så raskt) Virkelig? Jeg har mine tvil, men kan du ikke finne en side hvor dette er bekreftet? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) ir er raskere enn vanlig bluetooth (ca. 5 ganger så raskt) Virkelig? Jeg har mine tvil, men kan du ikke finne en side hvor dette er bekreftet? Skal ikke gå god for godal sin uttalelse, men at bluetooth er tilnærmet ubrukelig tregt for å overføre store mengder data (fylle opp et 512MB minnekort med musikk eller film f.eks.) er det vel ingen tvil om. Som Cartman skriver så er det desidert enkleste og raskeste å kjøpe seg en minnekortleser til en hundrelapp eller to. Regner med at Siemens har holdt på sine bra løsninger der det er enkelt å ta ut minnekortet (i motsetning til enkelte andre leverandører der man omtrent må demontere halve telefonen for å ta ut minnekortet... ) Endret 26. juli 2005 av Shimano Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 I M75 sitt tilfelle er i allefall BT mye raskere enn IrDA. BT på M75 er forresten 3 ganger raskere ved sending til mobilen og 2 ganger raskere ved mottak en BT på S65 Lenke til kommentar
zarz Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg bruker Windows egne infrarød-overføring på M65 med en av de siste firmware'n innlagt. Jeg bruker kun å overføre små filer (små mms bilder). Det tar ganske lang tid til å være så lite. Kan ikke se for meg at jeg har tolmodighet til å vente 5 min med en eneste sang.. (hvis det tar så lang tid på M75.) Koster det ikke mer enn 200 for en minnekort leser? Er det en spesiell type kun til siemens tlf eller er det unviversalt med alle mobiler? Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Universal ja. Alle MMC-lesere burde funke. Følger med RS-MMC -> MMC adapter i M75-pakken. Dette må du bruke når du stikker kortet inn i leseren. Lenke til kommentar
godal Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 fast infrared gir opp til 4mbps: http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared_Data_Association bluetooth: "Implementations with versions 1.1 and 1.2 reach speeds of 723.1 kbit/s. Version 2.0 implementations feature Bluetooth Enhanced Data Rate (EDR), and thus reach 2.1 Mbit/s." http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth - jeg vet ikke om noen telefoner som støtter edr. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Koster det ikke mer enn 200 for en minnekort leser? Jeg kjøpte min (enkel som kun støtter SD og MMC-kort) for 129,- på Clas Ohlsson Endret 26. juli 2005 av Shimano Lenke til kommentar
zarz Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Minnekortet som brukes på M75, er det likt som på et digital kamera? Hva heter kortet som er med M75? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 RS MMC, men det brukes nok ikke i kamera så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Tror ikke den hastigheten er den vi får på mobiler, men skal ikke si det med sikkerhet. Å overføre sanger via bluetooth er ikke akkurat noen gode ide det heller, nei. Lenke til kommentar
Exposure Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Prøver å overføre mp3 via bluetooth ifra SE K750i, men får feilmelding. Bilder og kontakter går fint å overføre, og mp3 fra Siemens'en til K750'en går helt fint. Virker som det ikke er nok minne på M75'en, men minnekortet er nesten tomt. Kan virke som at filene legger seg på telefonen, og ikke minnekortet. Går det ann å legge filer direkte på minnekortet? TM Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 fast infrared gir opp til 4mbps: Jeg tror alle mobiler med IrDA idag støtter det som heter 'fast infrared', det uttrykket sto i allefall i Datasheet'n til M75 og da jeg spurte Siemens hva hastigheten på dette i forhold til andre mobiler sa de at alle deres mobiler hadde 'fast infrared'... Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Exposure: Har du sjekket hvor mye plass det er igjen på telefonminnet til din M75 og hvor stor plass MP3-fila tar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå