Gå til innhold

Siemens M75 - Her kan du poste det du vil om M75

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne, men jeg lurer på noen ting. F.eks hvordan jeg kan overføre musikk fra pc til mob? Må man ha kabel eller er det flere løsninger? Er det med kabel til å overføre dette i så fall?

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnekortleser/skriver er den desidert raskeste måten å overføre musikk til minnekortet til mobilen på.

Infrarød på M75 kan jo være mer stabil enn M65 sin da. Hva bruker du forresten til å overføre filer via infrarød med, Mobile Phone Manager, Windows egne infrarød-overføring løsning eller et annet program?

Lenke til kommentar
ir er raskere enn vanlig bluetooth (ca. 5 ganger så raskt)

Virkelig? Jeg har mine tvil, men kan du ikke finne en side hvor dette er bekreftet?

Skal ikke gå god for godal sin uttalelse, men at bluetooth er tilnærmet ubrukelig tregt for å overføre store mengder data (fylle opp et 512MB minnekort med musikk eller film f.eks.) er det vel ingen tvil om.

Som Cartman skriver så er det desidert enkleste og raskeste å kjøpe seg en minnekortleser til en hundrelapp eller to. Regner med at Siemens har holdt på sine bra løsninger der det er enkelt å ta ut minnekortet (i motsetning til enkelte andre leverandører der man omtrent må demontere halve telefonen for å ta ut minnekortet... ;) )

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg bruker Windows egne infrarød-overføring på M65 med en av de siste firmware'n innlagt. Jeg bruker kun å overføre små filer (små mms bilder). Det tar ganske lang tid til å være så lite.

Kan ikke se for meg at jeg har tolmodighet til å vente 5 min med en eneste sang..

(hvis det tar så lang tid på M75.)

Koster det ikke mer enn 200 for en minnekort leser? Er det en spesiell type kun til siemens tlf eller er det unviversalt med alle mobiler?

Lenke til kommentar

Prøver å overføre mp3 via bluetooth ifra SE K750i, men får feilmelding. Bilder og kontakter går fint å overføre, og mp3 fra Siemens'en til K750'en går helt fint. Virker som det ikke er nok minne på M75'en, men minnekortet er nesten tomt. Kan virke som at filene legger seg på telefonen, og ikke minnekortet.

Går det ann å legge filer direkte på minnekortet?

TM

Lenke til kommentar
fast infrared gir opp til 4mbps:

Jeg tror alle mobiler med IrDA idag støtter det som heter 'fast infrared', det uttrykket sto i allefall i Datasheet'n til M75 og da jeg spurte Siemens hva hastigheten på dette i forhold til andre mobiler sa de at alle deres mobiler hadde 'fast infrared'...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...