Fisk1 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ja...For en tid tilbake bygde jeg meg da en ny PC. Kjøpte nytt HK,CPU,RAM og AGP,og en SATA-disk. Fra den gamle PC'n jeg hadde stående tok jeg en IDE-disk,en CD-ROM og en Floppy-disk. Fikk en godt utdanna IKT-kar til å kikke på den,og installere et OS. Alt så bra ut,men da Windows XP var installert,ville ikke SP2 installere seg. PC'n påstår at fila er skadet,noe som ikke er tilfelle. Vil heller ikke installere noen andre programmer,f.eks Office eller PC-cillin. Sendte da alt tilbake til Komplett,og de testa det,uten å finne noen feil. Noen som har noen formaning om hva som kan være feil? Har ikke giddi å bygge sammen PC'n igjen etter det,men det skal jeg vel snart. Lenke til kommentar
schwami Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dette synes jeg hører ut som en RAM-feil, på tross av at det gikk bra å installere XP på maskinen. Lag en bootcd med memtest, og sjekk om du får feil. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Vi trodde også det var RAM-feil,men Komplett sjekka dritten og sa at alt var ok... :/ Så jeg veit ikke jeg ass! Endret 26. juli 2005 av Fisk1 Lenke til kommentar
JürgenMaïster Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kjør scandisk for å se om det er skadede sektorer på disken. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 støtter RAM teorien, når det blir lese og skrivefeil til disken, mulig Vdimm får lav spenning ? gå i bios og kontroller om Vcore og Vdimm er ok, sett opp disken på nytt når installasjonen allerede er skadet. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tror ikke det er et hardware problem. Prøv å kjør en full virusscan med ditt favoritt-AV før du prøver å installere. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Tror ikke det er et hardware problem. Prøv å kjør en full virusscan med ditt favoritt-AV før du prøver å installere. Ja,men PC'n har jo ikke fått no mulighet til å få noe virus... Hvis ikke Komplett har installert et på disken fra før da. :!: Lenke til kommentar
alfern Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kan selvfølgelig ha blitt infisert hos Komplett, selv om jeg tviler litt på det. Har du satt maskinen opp i nettverk eller med internettforbindelse. Isåfall kan du lett ha fått virus om de rette portene står åpne. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Kan selvfølgelig ha blitt infisert hos Komplett, selv om jeg tviler litt på det. Har du satt maskinen opp i nettverk eller med internettforbindelse. Isåfall kan du lett ha fått virus om de rette portene står åpne. Nei,internett/nettverk er utelukka. Faen som detta plager meg,noen som har en slightest idea? Ôô Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Fremdeles ingen som veit? O_o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå