Anki79 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har fått noen klipp fra videoen inn på pc en og lagret de som avi-format. men når jeg så skal åpne de i adobe premiere, så får jeg beskjed om at de ikke kan åpnes fordi det er "unsupported compression format"?? Hva gjør jeg da?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Kor har du fått klippa frå, korleis har du fått dei inn på PCen? Og har du gjort noko med klippa etter å ha lagt dei inn på PCen? Vil vere litt lettare å svare på ditt spørsmål om eg får svar på dei... Endret 26. juli 2005 av incanus Lenke til kommentar
Anki79 Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg har tatt filmsnuttene med digitalt fotokamera - fujifilm finepix. Har tatt de inn på pc`en akkurat som jeg gjør med bildene. Dvs. en usb-kabel. Bildene får jeg åpnet i adobe premiere, men ikke filmsnuttene. Har ikke gjort noe med filmene etter at jeg tok dem inn på pc`en. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 I følge www.fujifilm.com, tek Finepix (iallfall eit av dei...) opp i video i Motion JPEG, noko som PPro tydelegvis ikkje støtter. Det kan vere det vil hjelpe å innstallere ein M-JPEG codec, som Morgan M-JPEG Codec V1, som du finn her. Lenke til kommentar
Anki79 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Kom ikke inn på linken til downloaden.... Kameraet er forresten F710. Men fant ikke ut hvilket format det lagret filene i - fant det ikke engang på nettsidene til fujifilm. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hmm, linken fungerer for meg. Prøv igjen, kanskje serveren var nede når du prøvde. Eventuelt gå til http://www.codec-download.com/, og søk etter Morgan M-JPEG. Kamera tek opp i Motion JPEG (står i denne testen), men noko annan løysning har eg ikkje. Lenke til kommentar
Anki79 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Tusen takk for svar!! Fikk åpnet linken når jeg gikk inn på det andre stedet der. Får be mannen om hjelp til å laste den ned når han kommer fra jobb. Fint at det er tips å få for en stakkar nybegynner..... Endret 26. juli 2005 av Anki79 Lenke til kommentar
Anki79 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Fikk det ikke til.... Bare av interesse - finnes det flere typer avi-filer? trodde liksom at avi var avi jeg.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Ja, det finnes mange typer AVI-filer. AVI er ei forkorting for Audio-Video-Interleave, og det er mange ulike typar codecar (CoDec = Compression - Decompression. Teknikk for å komprimere video-filer) som nytter filetternamnet .avi. Blant dei er tydelegvis MJPEG, i tillegg til DivX/XviD og fleire andre. Eg har ikkje fleire forslag (med mindre det fulgte noko software med kameraet...), so det ser ut som du må klare deg uten å redigere det du har filma. Om du i framtida vil fortsetje med video, vil eg anbefale deg å investere i eit DV-kamera og eit firewire-kort + kabel (om det ikkje allereie er firewire-inngang på PCen din.). Endret 1. august 2005 av incanus Lenke til kommentar
Anki79 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg fant en cd som fulgte med kameraet. Skal sjekke den ut nå og se om det er noe jeg kan bruke der. Har dv-kamera også som jeg har firewire til, men hadde bare tatt noen små snutter med fotokamera som jeg også hadde lyst til å ha med i redigeringen. Takk for at du prøvde i alle fall! Lenke til kommentar
bart_ Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Bruk et konverteringsprogram og konverter filene dine fra avi til f.eks. mov. (quicktime-format). Dette funker ihvertfall for meg. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 hva heter et slikt konverteringsprogram? og hvordan bruker man det? mvh Anders Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Google vil sikkert gje deg nokre svar, om du søker på "Convert <det formatet du vil konvertere frå> to <det formatet du vil formatere til>". Kan aldri tenke meg dei er noko spesielt avanserte, og du vil nok finne framgangsmåten beskrive i hjelp-fila til det aktuelle programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå