Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg kunne gjerne ønsket meg veiledning angående bruk av japanske tegn i PHP. Jeg må ha lagret det feil, for nå er alle tegnene mine blitt til spørsmåltegn. PHP behandler dem også deretter. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hvor lagrer du tegnene? (mysql/fil) Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 jeg puttet tegnene direkte i .php filen.. Sikkert feil.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Unicode er vel kanskje stikkordet her. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hmm.. Når jeg lagrer som unicode kommer "ÿþ" først i dokumentet og koden etter. Kan ha noe med at dokumentet er inkludert i et ANSI dokument. Forslag til fix? Og om det ikke var nok: nå får jeg ikke output i det hele tatt.. Det er som om PHP ikke kan behandle japansk i forms. EDIT: Dette er hva jeg snakker om: Man kan faktisk se PHP koden.. Link Endret 25. juli 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Du må bruke annen charset på output i hvertfall. Husker ikke hva i farten, se kilde på www.ezusermanager.com/demo når du velger kinesisk. Det er også forskjellig om du bruker simplified eller traditional. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg lette litt.. Fant ut at ISO-2022-JP er brukt på japanske sider. Likevel, hvorfor kan jeg se PHP koden min på siden?? Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kanskje dumt spørsmål, men har du satt <?php riktig sted? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 # Chinese, Japanese, and Korean (CJK) ideographs use three bytes in UTF-8, but only two in UTF-16. So CJK text takes up more space when represented in UTF-8. There are a few other less-well-known groups of code points that this also applies to. Viss du bruker UTF-8 skal det fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå