Gå til innhold

XFX GF 7800 GTX, får ikke forca 100hz

aQua

Anbefalte innlegg

Hei!

Som topic sier: jeg får ikke 100 hz etter at jeg kjøpte ny maskin, og bytta fra AGP til PCI-express.

Nyeste drivere til alt, win xp sp2, SN25P, XFX GF 7800 GTX, 1024 RAM

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er noe annet. Som sagt: dette har ikke noe å si med skjermen, plugger jeg den til gamle skjermen fungerer det med 100hz. Jeg vil anta at løsningen ligger i 7800 GTX..

Hvis det funker å kjøre 100 Hz med den gamle skjermen på det samme kortet, da må jo nesten problemet ligge i den nye skjermen?

Lenke til kommentar
Nei, det er noe annet. Som sagt: dette har ikke noe å si med skjermen, plugger jeg den til gamle skjermen fungerer det med 100hz. Jeg vil anta at løsningen ligger i 7800 GTX..

Litt uklart..

Har du to skjermer, og den ene klarer 100Hz, men den andre ikke?

Eller har du to skjermkort, og med det ene skjermkortet klarer du 100hz, men ikke med 7800GTX?

Lenke til kommentar
Ikke hvis han klarer å kjøre skjermen på 100 hz på et annet grafikkort!

"-plugger jeg den (maskinen) til gamle skjermen fungerer det med 100hz."

Kanskje det bare er meg, men jeg tolket den setningen som at det funker fint å kjøre den gamle skjermen på 100 Hz på den nye maskinen, men at det ikke funker å kjøre den nye skjermen på 100 Hz på den nye maskinen. Og i såfall må det jo være skjermen...

Men ja. Tipper det er en LCD-skjerm du har. *Peker på innlegget over.*

Lenke til kommentar

ehe jeg var litt stressa i går ja.. Pointet var at det var ny PC, også nytt skjermKORT, jeg beholdt den gamle skjemen og den hadde fint klart 100hz før.

Prøvde først powerstrip, det klarte ikke å gi meg 100 hz-

Så da prøvde jeg refreshlock, det fungerte heller ikke. Men var visst en bug i softwaren, så når jeg la inn fixxen fungerte det endelig..

Takk for svar, skal prøve å stresse ned litt neste gang :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan vel forresten legge til at jeg fant løsningen på problemet (sort off)

Om jeg innstallerte en patch til refreshlock så fungerte det.

Hvorfor det ikke fungerte i driversettings/powerstrip, nei det må du ikke spørre meg om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...