Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital + bittorrent problemer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canal Digital er dritt med torrent. trur dem kjører noe speed limit på max 20k pr tilkobling ut og.

for ca 2år siden blei dem tatt for og sette speed limit og koble folk fra som hadde høytrafik

Dette er helt feil i forhold til mine erfaringer. Jeg makser ut min 2 mbit linje uten problemer når jeg laster ned via torrent nettverket. Ligger som oftest på 280-300kbs stabilt til filen er ferdig nedlastet.

For 2 år siden så hadde vel ikke CD noe annet enn tv, så rart at de da satt limit på nedlastninger.

Lenke til kommentar
før hette det avidi.no telenor det og dem start med kabel tv modem i 1999 første test prosjekt i sandefjord. så i 2001 start den for fult opp i gjen (sjekk her.

og hvis du trur ikke avidi setter speed limit sjekk

http://www.digi.no/php/art.php?id=89996

så synes det IKKE er rart hvis dem har begynt med det i gjen. det er jo telenor det er snakk om.

Ehh.. Speedlimit og å dette ut av nettet er to vidt forskjellige ting.. dessuten er artikkelen du linker til 2 år gammel og et lite begrenset pilot-prosjekt..

Og telenor har heller ingen begrensinger på fildelingsprogrammer slik du gir inntrykk av.

Lenke til kommentar

Eneste jeg sa var at det ikke var canal digital det gikk under for 2 år siden.

Når det gjelder limit på linjen så har jeg hvertfall ikke opplevd det, ikke under noen omstendigheter. Må si at hastighet å kundeservice er det beste jeg har opplevd av nett tilbydere til dags dato. (har bare hatt ngt i 3 år før, og cd nå i ett år)

For alt jeg vet så kan det være noen feile instillinger i programet som trådstarter bruker, feile porter i forhold til tracker, at der ikke er nok delere osv...

Ut i fra mine erfaringer er det hvertfall ikke CD som er skyld i problemene.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Å da ble det stille, eller hva svortevik? :!:

Ja kjempe stille, din klovn...

Jeg må jo få tid til å lese hva han har skrevet, samt lese hva han linker til før jeg får svart.

Er i tillegg ikke alle som sitter å trykker F5 for å se når der kommer nye svar på forumet, så tro det eller ei, men det kan faktisk ta noen timer fra en person skriver et innlegg til noen får tid til å svare på det.

Lenke til kommentar

xeon sjekk : veit den er gammel men sjekk den for det siden sånne ting aldri endrer seg.

og les over jeg skrev det var for 2 år siden i posten før.

den er ikke begrenset, den er ut videt til alle kunder, så det blir prioritering

men på p2p programer kommer det dårlig ut. prioritering er en bedre måte og sette speed limit , men det blir forsatt en speed limit.

kundeservice på CD er topp :=) . i fordhold til NGT.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
xeon sjekk : veit den er gammel men sjekk den for det siden sånne ting aldri endrer seg.

og les over jeg skrev det var for 2 år siden i posten før.

den er ikke begrenset, den er ut videt til alle kunder, så det blir prioritering

men på p2p programer kommer det dårlig ut. prioritering er en bedre måte og sette speed limit , men det blir forsatt en speed limit.

kundeservice på CD er topp :=) . i fordhold til NGT.

Står ingen ting i noen av de to linkene om at det faktisk har blitt satt i gang en generell begrensning på p2p-programmer, men det betyr jo selvfølgelig ikke at det ikke er tilfelle. Den itavisen linken er forøvrig 3 år gammel.

Noen som har spurt canal digital om dette i det siste?

Lenke til kommentar
Noen som har spurt canal digital om dette i det siste?

Da jeg ble kunde spurte jeg CD om akkuratt dette med begrensninger av linjen, og fikk da til svar at de ikke hadde noen som helst form for begrensninger, og hva kundene valgte å bruke linjen til var opp til hver enkelt, ikke noe CD ville sjekke eller bry seg om.

Lenke til kommentar
prioritering er en bedre måte og sette speed limit , men det blir forsatt en speed limit.

ojoj.. får ta på meg å oppklare litt om policing/kasting/køing/prioritering her tror jeg:

Policing/shaping/congestion control: Det som kalles "speed limit" i inleggene her, man begrenser kort og godt hastigheten, dette settes vanligvis pr. port/tjeneste, f.eks. at bittorrent max. får benytte 100kbps oppstrøms hastighet. Pakker som overstiger den gitte hastigheten blir som regel kastet.

Køing/prioritering: Sammenlikn med vanlige kjørefelt og bussfelt. "Alle" kan kjøre i de vanlige feltene, men er det kø vil bussen antakelig komme hurtigere frem, siden den kan kjøre i bussfeltet.

Formålet med policing/shaping/congestion control er som regel å utnytte båndbredde bedre - og øke tilgjengelighet av tjenester.

Formålet med køing/prioritering er som regel å redusere latency (tidsforsinkelse) på tidskritisk trafikk, som oftest voice og citrix/wts.

Sånn grovt overforenklet i allefall ;)

Glad dag til alle hw.no lesere!

timtowtdi

Lenke til kommentar
Er det noen andre med CD her som faller av nettet når de laster ned med bittorrent? Hadde ikke problemer med dette før, men nå skjer det i ett sett. LITT irriterende! :wallbash:

Du kjører ikke tilfeldigvis trådløst mot en 3com router ? For det gjør jeg å har akkurat samme problemet, en venn av meg har samme 3com router og 10mbit fra ntnu og har akkurat samme problemet.

Lenke til kommentar
Er det noen andre med CD her som faller av nettet når de laster ned med bittorrent? Hadde ikke problemer med dette før, men nå skjer det i ett sett. LITT irriterende!  :wallbash:

Du kjører ikke tilfeldigvis trådløst mot en 3com router ? For det gjør jeg å har akkurat samme problemet, en venn av meg har samme 3com router og 10mbit fra ntnu og har akkurat samme problemet.

Nope gjør nok ikke det. Har to nettverkskort i PC'en, men jeg faller av nettet uansett hvilken jeg bruker av de. Lastet ned fra bittorrent før idag, den holdt noen timer før jeg falt av nettet (faller av i den forstand at nettverksadressen fortsatt er den samme, men ingenting virker...ftp, torrent, http, irc you name it. Å ta en repair på forbindelsen virker heller ikke...er nødt til å plugge fra strømkontakten til kabel modemet).

Tenkte å prøve forbindelsen min med en annen PC før jeg ringer CD kunderservice.

Lenke til kommentar

Mange av CD kunder i bergen er med på ett prøveprosjekt der de tester ut linjene. Det vil si at vi kan få opp mot 6 mbit linje uten å betale ekstra for det. De det gjelder har nok alt merket det da vi har fått denne hastigheten siden mai.

Grunnen til at vi får så mye høyere hastighet er som sagt pga ett test prosjekt der de skal stresse linjene for å se hvor mye de klarer å gi. I løpet av høsten vil alle CD linjer få en merkbar oppgradering uten tillegg i pris, det er også ventet at 10 mbit linjer og høyere vil komme til meget fine priser, så jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Å ta en repair på forbindelsen virker heller ikke...er nødt til å plugge fra strømkontakten til kabel modemet).

Hardwarefeil i modemet? :hmm: Høres iallefall lit ut som det. Etter at du har testet med en annen maskin kan det vel muligens være en tanke å høre med CD om å bytte modem. Har hørt rykter om dårlige modem som har blit sendt ut. (Produsent som hadde problemer eller noe.)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått snakket med kundeservice og de ser at modemet mitt kobler seg av i tide og utide så de sender meg et nytt et ASAP. Kundeservice er hvertfall noe Telenor (canal digital) kan :thumbup:

Kommer tilbake med mer etter at jeg har fått det nye modemet. Håper jo at problemet skal være løst da, men aldri godt å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...