Gå til innhold

Sikkerhetskode på Nokia 5210, Noen ideer?

TDK

Anbefalte innlegg

Hei, min bror har fått min gamle nokia 5210, men etter man taster inn pinkoden kommer det et krav om sikkerhetskode. Er det noen som vet hvordan man kommer seg forbi denne, hva den er eller hvor mange siffer den er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at standard sikkerhets kode er 12345, hvis man ikke har endret den selv. 0000 er standard sikkehets kode for sonyericssontelefoner. Ja sikkehetskoden står som regel i brukerveiledningen til telefonen.

Siden den ikke er noen av de har jeg vel forandret den selv en gang....

Jeg har prøvd ALLE logiske kombinasjoner og masse tulletrykking i vildens sky...

Da blir det vel unlockshop hvis jeg skal fikse den da...

Lenke til kommentar
Nei eg er seriøs og hva skal eg med hans imei numer? Eg bare trenger det for og kunne hjelpe han. Og kan bevise det. Men uten risiko ingen profit.

For meg å gi imei nummeret til en bruker med to poster og et navn bestående av tilfeldige bokstaver blir litt feil. Hvis noen kan forsikre at det ikke kan gjøre noen skade og gi han nummeret så kan jeg kanskje vurdere det... Får vel ringe nokia support ellers...

Lenke til kommentar
For meg å gi imei nummeret til en bruker med to poster og et navn bestående av tilfeldige bokstaver blir litt feil. Hvis noen kan forsikre at det ikke kan gjøre noen skade og gi han nummeret så kan jeg kanskje vurdere det... Får vel ringe nokia support ellers...

My point exactly. No offence mr. bokstavkluss, men troverdigheten blir liksom ikke så stor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei og takk for holde med EXIDIE. Ja det er Mulig og nulstile sikerhetskode med hjelp av imei på nokia. Men men folk er vanskelig og få å stole på i dag he he.

Du kunne jo heller bare anbefale programmet for TDK i en PM, i stedet for å be om ahns IMEI-nummer som (om du tenker deg om) ikke høres helt troverdig ut for en som ikke kan dette.

Lenke til kommentar
Hei og takk for holde med EXIDIE. Ja det er Mulig og nulstile sikerhetskode med hjelp av imei på nokia. Men men folk er vanskelig og få å stole på i dag he he.

Du kunne jo heller bare anbefale programmet for TDK i en PM, i stedet for å be om ahns IMEI-nummer som (om du tenker deg om) ikke høres helt troverdig ut for en som ikke kan dette.

Det kunne jeg, men det programmet funker for øyeblikket kun på symbain mobiler og det er jo ikke sikkert han har det :p

Uansett en direkte link er jo postet her det burde vel duge :yes:

Lenke til kommentar
Var vel egentlig rettet mot jmhdj at han sa han hadde programvare for å fikse det. Det er en Nokia 5210 det er snakk om, og om den har Symbian vet jeg ikke.

Nei,det var ikke rettet mot jmhdj fordi han har nok en symbiam som han kjører dette programmet på.

5210 er helt riktig ikke symbiam.

Programmet til å resete sikkerhetskoden med funker ikke på PC (Kan ikke kalkuleres på pc)

Programmet legges inn på en Symbian f.eks Nokia 3650 eller 6600 med symbian OS også bruker man programmet på mobilen til å kalkulere ny sikkerhetskode :thumbup:

Skjønner du det nå ? :whistle:

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...