Gå til innhold

Subwoofer til suround-forsterker

Anbefalte innlegg

Hvilken type subwoofer skal jeg bruke til min Pioneer suround-forsterker? På denne forsterkeren er det skru-klemme tilkobling til ledninger med egen inngang for subwoofere, men jeg finner bare aktive subwoofere ( som jeg ikke trenger) og sub til bilstereo. Hva skal jeg egentlig se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det blir et herk å få kobla til en passiv sub her i og med at du:

1: Mangler dedikert utgang for sub fra forsterkeren.

2: Av den grunn trenger et delefilter.

3: Suben du trenger må ha enormt høy følsomhet pga lite kraft fra forsterker.

Mitt råd er å høre deg for om å få mekka en aktiv sub hod f.eks Eltek, evt høre deg for om brukbare elementer til bilbruk som kan passe i stuesammenheng, forsterkere hos LC Auidio, sjekke AVtorget el.l for bra brukte saker osv...

En passiv sub på denne virker noe ambisiøst og er så langt jeg kan vurdere det dømt til å gå i grøfta på et eller annet tidspunkt pga for små strømressurser i forsterkern samt at du her er nødt til å foreta en heller finurlig kobling opp mot ett av høyttalerparene, noe som er heller uheldig.

Lenke til kommentar

ikke bruk passiv, det er noe herk, aktiv er mye bedre

jeg kjøpte en uscarvor subwoofer fra netthandelen fik den for 1000kr prisen i butikken ligger på nermere 5000kr så hvis den kommer for salg på netthandelen igjenn så kjøp den du vil ikke angre lover deg, spiller så utrolig mye bedre enn en sånn billig sub ;)

teknisk info om carveren

http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor...5c1e820d1a9d44f

Endret av marius90
Lenke til kommentar

jeg kjøpte en uscarvor subwoofer fra netthandelen fik den for 1000kr prisen i butikken ligger på nermere 5000kr så hvis den kommer for salg på netthandelen igjenn så kjøp den du vil ikke angre lover deg, spiller så utrolig mye bedre enn en sånn billig sub ;)

teknisk info om carveren

Jeg skulle likt å testet denne med dbmåleren jeg har =) Også skulle jeg likt å testet den mot Clsc15s (som i teorien er billigere enn denne).. Men hvis du er fornøyd så er dette det viktigste ,men du må ikke stole på priser du får på QXL ,netthandelen og mange andre steder.

Lenke til kommentar

Hmmm, det var jo ikke en eneste relevant opplysning om USCarvorsuben mhp hvordan denne vil fungere i praksis.

En hel mengde svada og kvasisjargong er jo brukt, men litt mer inngående beskrivelse av forsterkeren glimrer med sitt fravær. Dette er pussig siden dennes egenskaper fremheves ganske kraftig. Dynamisk effekt, pøh :p RMS er det som burdte oppgis, ellers er jo strømforsyninga er alfa & omega...

For en tusenlapp så spillern sikkert godknall, 4.3 laken ville jeg derimot ikke gitt for denne, da er nok Velodyne et bedre valg. Ellers så får du jo en demobrukt Dynaudio 250 til knappe 5 hos Norsk Audioteknikk.

Sjekk AV Torget for flere ting med det samme :)

Lenke til kommentar

teknisk info om carveren

Jeg skulle likt å testet denne med dbmåleren jeg har =) Også skulle jeg likt å testet den mot Clsc15s (som i teorien er billigere enn denne).. Men hvis du er fornøyd så er dette det viktigste ,men du må ikke stole på priser du får på QXL ,netthandelen og mange andre steder.

jeg vet at man ikke skal stole på steder som netthandelen osv, men dennne overrasket meg stort, spiller utrolig dypt, har en onkel som nesten har lagt alt for mye penger i hjemmekino, til og med han ble overrasket over hvor bra denne subben spilte, den er deffinitivt noe av det bedre, jeg dro opp til elkjøp og spurte hvor mye de ca ville solgt denne for, de sa mellom 3-4000kr, jeg har hørt mange billige subwoofere, men uscarvorn er mye bedre en de billige som bare daffer ut når de ikke orker mer, dette er ikke noe jeg bare sier pga jeg eier en slik, men pga jeg ble veldig positivt overrasket til denne ;) men det er ditt valg, jeg ville nok ikke gitt en 4000kr for denne jeg heller, men så utrolig mye lyd jeg fikk for en 1000lapp ;) og tro meg jeg spiller utrolig høyt, subwooferen hadde null problem med og henge med, en dag klarte jeg og knuse noen glass nede når jeg spilte, glassene datt ut av skapet :p

jeg bruker uscarvoren på en denon avr 2105 reciver, og med noen små jamo sattelit høyttalere, hvis du finner carveren på netthandelen til rundt 1000kr igjen, så lover jeg deg at du finner ikke noe bedre til den prisen der. jeg kan tilogmed spile så høyt at tilogmed jeg synes det begynner og bli ubehagelig mye, nå burde det kanskje nevnes at jeg ikke har prøvd den på noe annet en metal musikk og film da.

lykke til med valget.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...