Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia, NGT og pptp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter litt med å få til innkommende pptp-tilkoblinger her hjemme. Har åpnet port 1723, og lagt til GRE(riktig?) i filteret. Likevel står det bare "godkjenner brukernavn og passord", og der henger det seg. Noen med hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for linken :)

(Har reaktivert routeren 3 ganger hitill :p)

Edit: Ulempen med den linken er at routeren da ikke vil være NAT-greie mer, og dette er jeg litt avhengig av...

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar

FSK:

Regner med at du har en annen router innenfor Netopia. Ellers så åpner du nettet ditt på fullt gap.

Du må sette opp forwarding av VPN porten til riktig PC, ellers så funker det ikke.

Siden du har innkommende PPTP regner jeg med at har en PPTP server som det skal routes til.

Lenke til kommentar

Jupp, det er en maskin det skal routes til. Sitter med netopia 3351, og har åpnet de portene jeg har nevnt over.

Ah, misforstod litt. Har dessverre ingen annen router enn netopian, derfor jeg håper på å få det til der.

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar
FSK:

Da må du overhodet ikke følge den anvisningen der. Du åpner da internett på vidt gap inn på ditt nettverk.

Skaff deg en router.

Ender nok opp med det ja. Er lei 11mbit på wlan'et her hjemme, så blir to fluer i en smekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...