Phreak^ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Når jeg skal installere windows XP sp2 får jeg en melding om at det er en feil med disken min, pga. denne feilen kjøpte jeg en ny disk for å få fikset problemet, men jeg får den samme meldingen på den nye disken min... Jeg har prøvd å bytte kabelen til disken og jeg har byttet om porten som kabelen sitter i, men dette hjelper ikke... Håper på hjelp så fort som mulig... Endret 10. august 2005 av Phreak^ Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er det SATA eller IDE? Jeg regner med at det er SATA, så har du installert driverne til SATA-kontroller/SATA på hovedkort? (Det kom ut litt feil, fant ikke på en annen måte å si det...) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dersom det SATA disker, trykk F6 så fort du ser beskjeden om det under Windows installasjonen, og følg instruksjonene for å installere riktige drivere. Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Sry, jeg burde selvfølgelig fortalt dere at det er en IDE disk :/ Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kan være at det er for upresist bare å si "en melding om at det er en feil". Man bør skrive ned feilmeldinger helt ordrett. Det beste er jo et bilde av skjermen. Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Feilmeldingen sier at det er en feil med disken (nei ikke noe mer enn det) og at jeg burde sjekke om kabler står ordentlig tilkoblet. Dette har skjedd med 2 disker i den samme pc'en og den ene er helt ny. Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 Ingen som har noen svar på dette? Ingen som har sett noe lignende? Trenger svar, plz... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 skjekket kabelen? Prøvd med annet HK? Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Det er klart jeg har sjekket kabelen, men har ikke noe annet hk tilgjengelig til å teste med... Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Har akkurat prøvd å gjøre "Del 1" Av windows install med en annen pc, dvs. sette disken i en annen pc og så la installasjonen formattere disken og kopiere over filer, dette gikk fint. Men så fort den skulle boote når disken stod i pc'n der problemet ligger, så ble det bluescreen der den sier at det er en feil på disken... Ingen som har vært borti noe lignende??? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Tjo, men da var det fysike feil på en 250 GB Maxtor Disk som var helt ny, men det som skjedde der var at OS kunne kjøre knirkefritt i et par dager, før plutselig at det stod at C:\Windows\System32\SYSTEM file is missing or corrupt, og da måtte jeg bare reinstallere. Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Hmm, oki, det er jo ikke helt likt men... Det går ikke å installere i det hele tatt her... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 har du forsøkt enabel i bios for din pc mulig feilen ligger i bios oppsettet dit Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Nope, pc'n har virket før, og bios er som den alltid har vært, har også gått over denne flere ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå