Gå til innhold

Bra DVD-brenner til ein bra pris?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sitt litt på nettet, og det er utrolig mange forskjellige dvd-brennere og jeg skal ha en til ca. 500kr. vilken bør jeg velge til den prisen, kan også gi f.eks 200kr for en som er veldig mye bedre.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her på forumet vil mange anbefale Benq1640, de er nok bra, og koster 495 hos Norwaydisc.no. Et alternativ i den prisklassen er Pioneer 109, 495 hos Netshop.no. Litt mer penger ville jeg trolig kjøpt Plextor 740.

Lenke til kommentar
Her på forumet vil mange anbefale Benq1640, de er nok bra, og koster 495 hos Norwaydisc.no. Et alternativ i den prisklassen er Pioneer 109, 495 hos Netshop.no. Litt mer penger ville jeg trolig kjøpt Plextor 740.

Hvorfor kjøpe Plextor 740 som koster en god del mer enn BenQ 1640, når det er den samme brenneren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei. Selv sitter jeg med en Plextor PX-716A. denne er helt super. anbefales på det sterkeste. Men denne koster jo også litt da. retail utgaven av Plextoren koster 995 kr på mpx.no, mye, men du får også det du betaler for mener jeg iallefall. NEC bør du etter min mening holde deg unna. de erfaringene jeg har med NEC er dårlig, min 1 og et halvt år gamle nick røyk etter at jeg bytta kabinett i jula i fjor, da måtte jeg gå til innkjøp av en ny en. Lurte litt da på å nok en gang kjøpe en ny NEC, men tenkte, nei, jeg har penger så da blir det en Plextor istede. Å her sitter jeg da, med en PX-716A.

du kan jo se på spesifikkasjonene til begge to her:

BenQ DW1640 PRO 16X DVD±RW Dual SORT IDE/ATAPI, intern, Bulk

Bulk black, IDE,

Disk size: 80mm/120 mm;

DVD+R 16X, DVD-R 16X, DVD+RW 4X, DVD-RW 4X, ; DVD+R DL 4x; DVD 16X; CDR: 40X; CDRW 24X; CD 40X

Access Time: CD\DVD 120ms

Buffer Size: 2MBytes

Accessories: 3 Software(Nero), screw

og

Plextor DVD±R/RW brenner Dual Layer 16x IDE

Leading Edge Performance

Plextor, one of the leading companies for the development and production of reliable, high quality CD/DVD peripherals is expanding its range with its first Double layer Dual Format drive. The PX-716A writes at 16X for DVD+R, 16X for DVD-R and 4X for DVD+R DL (Double Layer). The drive rewrites 8X DVD+RW and 4X DVD-RW. The PX-716A reads CD-ROMs at 48X and DVD-ROMs at 16X.

The PX-716A comes in internal version with a Tray load mechanism.

The Retail package includes: PX-716A (DVD Recorder), E-IDE (ATAPI) cable, Plextor CD/DVD Utility Software (PlexTools Professional), an extra black front bezel, 16-language manual, attractive software from: Ahead, Pinnacle, Cyberlink, Sonic and Ulead (full and trial versions).

The PX-716A is supported by a Fast Warranty Service by Plextor, by which any inconveniences resulting from a defect are reduced to a minimum. The firmware is stored in FlashROM which makes it possible to quickly and easily upgrade to the latest version. CD TEXT is also completely supported.

With the PX-716A, the user has a perfect all-in-one product for creating own home videos, back-ups, composition of photograph collections, saving music...

PX-716A Benefits

Writing DVD+R: 16x

DVD-R: 16x

DL DVD+R: 4X

CD-R: 48x

Rewriting DVD+RW: 8x

DVD-RW: 4x

CD-RW: 24x

Reading DVD-ROM: 16x

CD-ROM: 48x

Buffer Underrun Proof Technology: Stops buffer underrun errors

GigaRec Technology

Intelligent Recording

AutoStrategy is a self-learning writing technology to optimise the writing quality on any type of media

Intelligent Tilt controls the laser in three dimensions, to ensure high quality writing and reading if the disc surface has imperfections

PoweRec is a complex piece of writing intelligence ensuring superior recording quality at high speeds on certified media

SecureRecording Technology

Silent Mode

Q-Check

VariRec Technology

Supports Lossless Linking (DVD+R/RW)

Zero Link (DVD-R/RW)

Supports Background Formatting

Access Time <100 ms for CD; 150 ms for DVD

8MB Buffer

E-IDE (ATAPI) interface

PC Compatibility:

Pentium 4 1.4Ghz or higher

256MB Memory

10GB of free disk space

Compatible with:

Windows 98 SE, Windows Me, Windows 2000, Windows XP

MultiRead Compatible

Supports SPDIF (Digital Audio Output)

High Quality Digital Audio Extraction

A black tray, to reduce the jitter and to increase the quality of the burned CD

Two year fast warranty service (EU, Norway and Switzerland: Collect & Return); 1 year in other countries.

Compatible formats:

CD (Read/Write)

CD-DA, CD-Extra, CD-ROM Mode-1, CD-ROM Mode-2, CD-ROM XA, Photo-CD, Video-CD, Multisession, CD TEXT, CD-I, CD+G, Mixed CD

CD-R/RW (Write)

Track at Once, Disc at Once, Packet Write (variable and fixed), Session at Once DVD (Read/Write)

DVD-ROM, DVD-Video, Multiborder, Multisession, DVD+VR, DVD-VR

DVD+R/RW (Write)

DVD+R:Disc at Once, Multisession, Incremental Recording

DVD+R DL: Disc at Once

DVD+RW: Sequential Write, Random Access Write

DVD-R/RW (Write)

DVD-R: Disc at Once, Multiborder recording, Incremental recording

DVD-RW: Disc at Once, Multiborder recording, Incremental recording, Restricted Overwriting, DRT-DM

Wide CD-R and CD-RW media compatibility

Wide range DVD+R/RW media compatibility

Includes PlexTools Professional

siden at du ikke vil gå så høyt som 1000kr så er nok BenQ Brenneren et bedre valg tror jeg. Plextoren har forresten litt kjappere CD-R Brenning enn det BenQuen har. men CDRW hastigheten er den samme.

disse to har også lik hastighet på både DVD-R og DVD-RW.

gå for BenQ`en du siden at du ikke er noe særlig villig til å gå over 700.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hatt problemer med Norwaydisc?

Eller med cdrommen.

Ifølge webshopguiden så er erfaringene med Norwaydisc veldig bra. Når det gjelder DVD-brenneren, så har jeg bare erfaring med den forrige modellen fra Benq. De problemene jag har opplevd med den, er kun de jeg selv har vært skyld i. :blush: Kjøp en Benq, det er et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...