Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det står at denne har 2stk. 12 Volts kanaler. Hver på 18A som til sammen utgjør 36A. Men Er noen av Molex forgreningene på en kanal mens andre Molex er på den andre kanalen? Isåfall, vil det ikke være en fordel å få f.eks et GeForce 6800 GT på en kanal og 12 Volt til hovedkort på den andre kanalen? Eller har jeg missforstått helt? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Det er jo en mulighet å ta 1 på hver sin Rail, men det skal ikke ha så mye å si, om du kjører det på samme... bare å ta noe annet på den andre railen but... dont kill me if i'm wrong EDIT: det du refererer til som 12volt Kanal, er det jeg mener når jeg/vi sier RAIL Endret 25. juli 2005 av ZeS Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Det er jo en mulighet å ta 1 på hver sin Rail, men det skal ikke ha så mye å si, om du kjører det på samme... bare å ta noe annet på den andre railen but... dont kill me if i'm wrong Men hvordan kan jeg vite hvilken molex forgrening som tilhører hvilke Rail? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Men hvordan kan jeg vite hvilken molex forgrening som tilhører hvilke Rail? HEY! dont shoot the messenger! jeg bare sier mitt, så får noen andre komme med fasiten Jeg ville tro det skulle være mulig å se det på der ledningene kommer ut fra PSU.. på min MIST 550w er det værtfall 2stk. Molex ledninger som kommer ut, og som senere forgrener seg til vært sitt par(flere par) med kontakter..... I mine tanker, så sier det seg logisk at det da går 1 av de ledningene på hver rail... men kanskje noe annet er mere logisk hos noen andre? Lenke til kommentar
mbc200 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 I følge ATX12V-spesifikasjonen skal fordelingen være følgende: Rail 1: ATX24 kontakt (hovedkort) Drevkontakter S-ATA kontakter Minidrevkontakter (floppy) Rail 2: ATX12V kontakt (4-pin til CPU) Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 I følge ATX12V-spesifikasjonen skal fordelingen være følgende: Rail 1: ATX24 kontakt (hovedkort) Drevkontakter S-ATA kontakter Minidrevkontakter (floppy) Rail 2: ATX12V kontakt (4-pin til CPU) Det vil jo si at denne strømforsyningen har dedikert 18A av 12 Volten bare til hovedkort? Altså den 4-Pin kontakten til CPU. Og det er altså halve 12 Volt Railen. Hørtes merkelig ut. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Egentlig ikke, nå som PCIe er kommet så er denne i stand til å levere mye mer strøm til skjermkortene enn AGP var. I tillegg til at prosessorene er blitt mer strømsultne så har nå hovedkort, og PCIe fått sin egen 12V rail, mens harddisker og slikt går på den andre railen. Om jeg ikke tar helt feil nå så er det 75W PCIe er godkjent å levere. På min brors Fortron Source er de to railene merket forskjellig, 12V nr.1 går ut til harddisker og om jeg ikke husker feil så går den også ned på P4 12V kontakten. 12V rail nr.2 er en gul/sort ledning som går ned på en av pinnene på ATX 24-kontakten. Denne ledningen er gul med sorte striper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå