oblomsoe Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Som overskriften sier... Er det mulig å få til gjennomsiktige texarear/textboxer ved hjelp av css? Og slikt at rammen nermest er borte osv? Kan nesten ingentingen css så håper noen kan hjelpe meg med dette.. Takk! Edit: Og hvordan kan jeg få til slik at når de trykker på tekstboxen så kommer det som står bort? Slik som det er på mange sider med feks passord og brukernavn osv.. Håper derer skjønner hva jeg mente...:) Endret 25. juli 2005 av oblomsoe Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) textarea{border:0 solid #fff;background:transparent} Endret 25. juli 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Takk! Men er det en style kode hvor vi bestemmer hvordan det skal se ut når de skriver i det? Og er det mulig da at det er halvveis gjennomsiktig mens de skriver? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Nope. Halvveis gjennomsiktighet støttes såvidt meg bekjent bare av IE6. Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hm..Oki.. Mener å ha sett det på en side en gang..Men er vell mulig at de brukte flash.. Men det er vell mulig at det skjifter farge når noen skriver? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Hm..Oki.. Mener å ha sett det på en side en gang..Men er vell mulig at de brukte flash.. Men det er vell mulig at det skjifter farge når noen skriver? Hva skal skifte farge når man skriver? Tekstfeltet eller skriften? Du kan endre fargen på tekstfeltet ja... Edit: På følgende måte: textarea:focus {#hex;} Fungerer ikke så veldig bra i IE mener jeg å huske.. Endret 25. juli 2005 av OShea Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Tusen takk! Men til en av de første tingene jeg lurte på: hvordan kan jeg få til slik at når de trykker på tekstboxen så kommer det som står bort? Slik som det er på mange sider med feks passord og brukernavn osv? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Tror det er et lite JavaScript som gjør det faktisk, uten at jeg er 110% sikker på det... Men søk litt rundt på forumet her, kanskje du finner noe Evt. google.. Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Den er grei Takk Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Fant et lite script nå tror jeg... Copy-paste fra siden... Koden som kommer rett under, skal i <head> i HTML-dokumentet ditt. <script> /* Clear default form value script- by JavaScriptKit.com Featured on JavaScript Kit (http://javascriptkit.com) Visit javascriptkit.com for 400+ free scripts! */ function clearText(thefield){ if (thefield.defaultValue==thefield.value) thefield.value = "" } </script> <form> <input type="text" value="Valgt tekst" onFocus="clearText(this)"> </form> Endret 25. juli 2005 av OShea Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er mulig det funker å ha et .png-bilde med delvis gjennomsiktighet som bakgrunnsbilde, men det støttes ikke av IE uten å legge ved ekstra bogus-kode. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Gecko støtter CSS3-egenskapen opacity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå