krutselno Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg har en AMD 1800+ med 512 SD Ram og har nå kjøpt meg en dvd brenner. Den bruker ganske lang tid på å brenne og lese buffer indikatoren i nero varierer veldig. Da jeg sjekket nero cd/dvd drive speed fikk jeg vel svaret på hvorfor. Den bruker 96% cpu ved 8x...er pcn min for treig til brenneren? Jeg bruker ingen programmer i bakgrunnen når jeg brenner. Eneste er Kaspersky antivirus og det programmer bruker ikke akkurat mye system ressurser. Her er bildet av testen: Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Pc'n burde duge den. Sjekk om ultra-dma er påslått. Lenke til kommentar
reallars Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 PCen din er IKKE for treig for den brenneren. Jeg har nemlig en sånn, og min maskin har en eldgammel AMD 1300 MHz-prosessor og 256 MB SDRAM. Jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt! Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmm.... godt å høre at pcn ikke er for treig da hvertfall Ultra dma er på det, hvis du mener hardisken... Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ultra dma er på det, hvis du mener hardisken... Nei, det var på brenneren han mente. Det er en relativt vanlig "feil" at udma ikke står på for brennere, og da suger de prosessorkraft, for å si det pent. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmm...da trenger jeg litt hjelp. Hvordan får jeg til det? Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmm...da trenger jeg litt hjelp. Hvordan får jeg til det? Akkurat samme måte som du gjør det på harddisken, du bare velger den IDE-kanalen som CD-brenneren står på. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmmm... kan det forresten ha noe med at brenneren og Harddisken er i samme IDE kabel? Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre for å få brenneren i ultra dma mode, her er bilde av instillingene slik de er: Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ser riktige ut de, NEC'en støtter ikke mer enn MW DMA mode 2. Så feilen ligger nok en annen plass. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmm....når jeg starter pcn står det ata33 ved brenneren.. kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Stemmer det ja - NEC'en kjører i ATA33 modus, som er det høyeste den støtter. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Hmmm... vel noen som har noe forslag om hva annet som kan være galt siden pcn bruker 96%cpu ved bare 8x... Jeg kjører som sagt ingen andre programmer i bakgrunnen... Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Hmmm...kan det ha noe med at jeg har installert en del DVD programmer, som f.eks: anydvd, clonedvd, dvd shrink, dvd x ghost, alcohol... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå