helbro Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Skal bytte XP. Er det bare å installere, eller er det noe jeg bør gjøre først eller ta hensyn til? Lenke til kommentar
helbro Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Den cd'n med professional har servicepack 1, og vår home edition har sp2. Kan jeg ikke bytte da? Eller finnes det noen måte å gjøre det på allikevel? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Den cd'n med professional har servicepack 1, og vår home edition har sp2. Kan jeg ikke bytte da? Eller finnes det noen måte å gjøre det på allikevel? den pro cd'en ( sp1 )er den brukt fra før på en andre maskin kanskje ? da kan du få problemer med aktivering. du kan ikke bare bytte, må aktiveres etterpå ( pro overstyres home )! Siden oppgraderingen til Windows XP Professional er en salgsoppgradering, overstyrer den den forhåndsaktiverte kopien av Windows XP Home Edition. Du må aktivere oppgraderingen av Windows XP Professional. ( dette er en avsnitt fra microsoft ) Lenke til kommentar
helbro Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Nei, cd'n er ikke brukt før. Tok den ut av plastikken i dag. Den er fra 2002 da. Lånt fra jobben. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 før du setter i gang, kan du få hjelp fra denne side ( lånt av TCI på dette forumet ): http://www.xp.x-byted.net/show.php?subacti...t_from=&ucat=6& lykke til Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 XP pro har den aktivering den da? Iallefall den jeg bruker har ikke det. Skoler og sånn mener jeg bruker Pro så slipper de aktivering. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 XP pro har den aktivering den da?Iallefall den jeg bruker har ikke det. Skoler og sånn mener jeg bruker Pro så slipper de aktivering. jeg tror ikke dette gjelder bare XP pro, dette gjelder lisensen. ( volume lisens ? ) mange bedrifter og skoler bruker ennå win 98 og slipper å aktivere den enkelte maskin dette blir installert på. Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg tror ikke dette gjelder bare XP pro, dette gjelder lisensen. ( volume lisens ? ) mange bedrifter og skoler bruker ennå win 98 og slipper å aktivere den enkelte maskin dette blir installert på. Det stemmer. Når man blir vant med Volume License er aktivering enda verre enn før... Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 jepp. både Windows XP Home, Windows 2003 og Windows XP 64 bits har aktivering. iallefall på de orginale versjonen. hvis man har piratkopi så kan det hende at man slipper aktivering. Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 jepp. både Windows XP Home, Windows 2003 og Windows XP 64 bits har aktivering. iallefall på de orginale versjonen.hvis man har piratkopi så kan det hende at man slipper aktivering. Både Windows Server 2003 (Hvorfor i all vide verden skiftet de om på rekkefølgen på versjon og "server" her?) og Windows XP x64 er også i volume license utgave. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) ja, volume lisens er ikke det aktivering det da? Endret 26. juli 2005 av wil Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 ja, volume lisens er ikke det aktivering det da? den blir registrert en gang for alle ( 10,20......) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå