Gå til innhold

Tråden for og om W800i

Anbefalte innlegg

Tar det steg for steg:

Lyden på W800i er veldig bra, synes nå jeg. Den har nøyaktig samme hardware som K750i, så den leverer nøyaktig samme lyd, men headsettet som følger med W800i er mye bedre, og leverer hva jeg vil si er lyd av god kvalitet.

Jeg har ikke sammenlignet direkte med iPod, men vil tørre å påstå at det headsettet som følger med W800i er bedre enn det som fulgte med min iPod Nano, men hvilken som leverer best lyd fra avspilleren vet jeg ikke.

W800i bruker ikke Symbian OS, og du har overhodet ikke lignende muligheter til spill og moro på den. Ingen spill kommer i nærheten av N-gage spill, så lenge de ikke er skrevet til Symbian som da N-gage spill er. W800i har dog ganske bra og kraftig java-støtte, så det finnes 3D-spill osv., men de når nok ikke opp til N-gage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250,- er ikke SÅ dyrt for original accessories da..kvaliteten er vel maks, iom at SE har laget den. Usikker på hvordan den festes men de fleste går på en ventilasjonsclip. Som de fleste vet, kan man koble handsfree til billader, som igjen går i telefonen. Regner med at denne har akkurat samme løsning, altså, inngang for billader med handsfree-port.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Takk for svar arehei. Jeg kjøpte 750 modellen, men det var med tanke på å flashe denne modellen med w800 software, fordi jeg har hørt at denne softwaren er bedre med tanke på musikk, som blir hovedbruken til mobilen min. Jeg har mye erfaring med modding fra tidligere, xbox, psx og nokia mobiler tidligere, men alt jeg finner av muligheter til flashing av sony ericson mobiler er betaltjenester over internet. Er det virkelig ikke mulig å gjøre dette selv, altså uten å måtte skrive softwaren selv, hehe.

Lenke til kommentar

Fekk att min frå reparasjon på fredag men får ikkje lagt inn musikk med disc2phone.. det finn telefonen og får begynt å legge inn, men når det har lagt over halvparten (tek ca 20 min) står det "sett inn minnepinne eller koble til telefonen via USB". etter ei stund kjem det att og da er fleire av mappene vekk, og når eg tek ut kabelen er det ingenting på telefonen. Må kopiere litt om gongen (ca 10-15 songar) med windows utforsker. Gjekk heilt strøkent før eg leverte tlf.

Lenke til kommentar
Fekk att min frå reparasjon på fredag men får ikkje lagt inn musikk med disc2phone.. det finn telefonen og får begynt å legge inn, men når det har lagt over halvparten (tek ca 20 min) står det "sett inn minnepinne eller koble til telefonen via USB". etter ei stund kjem det att og da er fleire av mappene vekk, og når eg tek ut kabelen er det ingenting på telefonen. Må kopiere litt om gongen (ca 10-15 songar) med windows utforsker. Gjekk heilt strøkent før eg leverte tlf.

Ingen som har vore borti det same?

Lenke til kommentar

Jeg har sitti og lurt på et par småting nå en stund..

1. Hva har egentlig makromodus for seg? Jeg kan ikke si at det er noen merkbar forskjell mellom vanlig og makro..

2. Hvordan er Mp3 spilleren på w800i i forhold til k750? som ytelse og brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Jeg har sitti og lurt på et par småting nå en stund.. 

1. Hva har egentlig makromodus for seg? Jeg kan ikke si at det er noen merkbar forskjell mellom vanlig og makro..

2. Hvordan er Mp3 spilleren på w800i i forhold til k750? som ytelse og brukervennlighet.

5002761[/snapback]

1: Vet ikke om du spør _hva_ makromodus er eller hvor mye det hjelper. Det er i hvert fall en modus som skal aktiveres om man skal ta bilde av veldig nære motiver.

2: Brukervennlighet vet jeg ikke, men ytelsen er den samme da mobilene har samme hardware. Er dog bedre headsett med W800i, men det er headsettet og ikke mobilen som er annerledes.

Lenke til kommentar

Kjøpte den som gave til en kompis i Telekiosken. Rundt 2400,- med overføring (Telenor). Plusset på et futteral, da jeg hater å se hvordan folk kjøper slike dyre leketøy og riper de opp bare fordi de er for forfengelig til å bruke beskyttelse på mobilen.

Jeg har fått lov til å klå litt på den, og er veldig imponert. I forhold til min egen T630 er den et syvmilssteg foran. Det eneste jeg har reagert på så langt er at da eieren førte over en CD til mobilen, dukket ikke låtene opp på walkman-menyen en har direkte tilgang til via knappen under skjermen. Etter en restart av mobilen dukket låtene opp i listen. Jeg går ut fra at dette vil bli fikset i en firmware oppdatering (er sikkert nevnt ett eller annet sted).

Generelt vil jeg si W800i er søt, liker utseendet på den. Ikke for prangende eller glorete, god å holde i, gode kamerafunksjoner o.s.v.

Beholder min T630 en god stund til selv, da jeg har andre prioriteringer, men skulle jeg hatt mobil i dag ville jeg nok valgt W800i, da jeg ikke har MP3-spiller.

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke på hva Makromodus er, men hva er det godt for, har det noe for seg på et mobil kamera? kan selv ikek si jeg la merke til non forskjell med den funksjonen på...

5002801[/snapback]

Du skriver for Akam.no og ser ikke verdien av at et kamera kan fokusere på noe som er nærme?!? :blink: Prøv å ta bildet på 20cm avstand med en mobil uten makro (f.eks. D600/N70) og sammenlikn med et bilde tatt på 20cm avstand med en mobil med makro (f.eks. W800i/N90), og jeg skal love deg at du ser forskjell. Det ene bildet er uskarpt, det andre er det ikke.

Lenke til kommentar
Du skriver for Akam.no og ser ikke verdien av at et kamera kan fokusere på noe som er nærme?!? :blink: Prøv å ta bildet på 20cm avstand med en mobil uten makro (f.eks. D600/N70) og sammenlikn med et bilde tatt på 20cm avstand med en mobil med makro (f.eks. W800i/N90), og jeg skal love deg at du ser forskjell. Det ene bildet er uskarpt, det andre er det ikke.

5003768[/snapback]

Jeg tror nok heller han mener forskjellen mellom å ta et bilde med K750i (autofokus) på et motiv nærme med og uten makromodus aktivert. Forskjellen er faktisk ikke så stor. Sammenligner man med et kamera med fikset fokus er det selvfølgelig mye mye større.

Lenke til kommentar

Arehei, du tok ordene ut av min munnn ;)

Det er som du sier at det er faktisk ikke så stor forskjell på bildene med eller uten makromodus på k750.

Hvis tar for et vanlig kamera så ser vi jo forskjell med en gang på et objekt som er nærme..

-Ole-

Endret av Omy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...