Gå til innhold

Tråden for og om W800i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt SE W800i i ei uke nå. Kjøpte den siste de hadde inne på Elkjøp Leangen i Trondheim.. Jeg er forelska i telefonen, MEN..;

:::1:::

Jeg er ikke fornøyd med kalenderen. Jeg savner å kunne spesifisere hva slags type avtaler som legges inn i avtaleboka. Man kan riktignok legge inn bursdag under hver enkelt kontakt i kontaktlista, men da går alltid alarmen kl. 0900. Går det ikke an å forandre på dette tidspunktet? Går det an å oppdatere til en bedre avtalebok?

:::2:::

La oss si jeg sitter med headsettet på og hører på noen MP3-er. Da skrur jeg jo gjerne ned volumet utenpå telefonen til 50% maks. Så kobler jeg fra headsettet og legger telefonen i lomma. Da har jeg også skrudd ringetona og mld-lyd ned til 50% av maks.. (selv om noe annet står i innstillingene inne på telefonene) Stemmer ikke dette? Irriterer litt. Plutselig glemmer jeg at volumet står veldig lavt/høyt.

Ellers er jeg utrolig fornøyd med telefonen da!! :love:

Endret av vegge
Lenke til kommentar
Er det noen av dere som vet hvor jeg kan få takt i W800i billig uten abonnement? Det er ingen av de store nettbutikkene som har på lager.

se hos siba.no

der har jeg bestilt, 2000 pluss tele2 abonnement 119ca. kroner i mnd

FÅR DEN I MORGEN :w00t:

har sett den for 900 men da med 250 kr i mnd i et år.....

Lenke til kommentar
Vedlegg til e-post fra telefonen? Mulig eller ikke? Fant ikke noe menyvalg for dette, og "Send" fra kameramodulen ville skalere ned bildet.

Det man skulle hatt var en dings man plugget til telefonen og og som delte seg i to - en kontakt der man plugget til handsfreekabelene og en annen plugg der man puttet i ladekabelen. Enda bedre, en plugg som passet til Nokialader ;)

Hmm, sånn som bil-laderen er, mener du?

bil-laderen har både hunn og hann kontakt.

Lenke til kommentar
Har bare lest lett igjennom så hvis jeg tråkker på noen sine tær så beklager jeg. Jeg vil gjerne dele min erfaring med denne mobilen:

Inntrykk: Sånn for fargenes del så syns jeg den er veldig tøff. Mange som ikke liker fargen, men jeg må si at bildene som liger ute på nett ikke viser helt virkeligheten. Syns selv før jeg fikk mobil at den så litt stygg ut på bildene, men når jeg så den i eska får første gang var den annerledes.

Den er ekstremt funksjonell og brukervennlig. Hvem som helst kan bruke denne. Jeg liker shortcuts til musikk veldig bra fodi det er vel den funksjonen jeg bruker mest. Sånn i flight-mode er den nydelig som en mp3 spiller med god batterilevetid.

Mp3: Dette er vel grunnen jeg kjøpte mobilen og syns at mp3 spilleren er noe av det bedre jeg har sett. I teorien er det uendelig med lagring og betterilevetid er kjempe bra(spesielt hvis du spiller i flight-mode).

Kamera: Sånn W800i vs K750i syns jeg de er like. Veldig like. Eneste er at W800i i tillegg har mp3-spiller og mer lagringsplass. Så W800i er mye mer værdt pengene, syns jeg.

Eneste negative jeg vil lege til er at den henger seg av og til. Sånn når det ligger veldig mye musikk og bilder på disken kan det ta sin tid før mobilen reagerer. Dette er helt vanlig med tanke på at musikk og bilder tar mye krefter av mobilen.

Så til slutt for de som er opptatt av lydkvalitett. Headsettet du får mer er perfekt. Nydelig kvalitet for oss som ikke krever krystal klar lyd. Høytaleren kunne vært bedre, men skal du bare ha den på stranda eller no så går det fint. Den høres litt ut som en radio til tider på veldig lav kbps. Men offrer du plass for kvalitet så kan du godt bruke høytaleren med 192kbps og være godt fornøyd.

Som et siste personlig råd: jeg bruker 64kbps og er fornøyd med det. Syns selv det er det beste mellom kvalitet og lagringsplass.

64kbps?? er du døv mann?

128kbps er absolutt minimum man kan høre på, 192 er å foretrekke.

ellers, det var mp3 spiller i k750i også

Lenke til kommentar
Vedlegg til e-post fra telefonen? Mulig eller ikke? Fant ikke noe menyvalg for dette, og "Send" fra kameramodulen ville skalere ned bildet.

Det man skulle hatt var en dings man plugget til telefonen og og som delte seg i to - en kontakt der man plugget til handsfreekabelene og en annen plugg der man puttet i ladekabelen. Enda bedre, en plugg som passet til Nokialader ;)

Hmm, sånn som bil-laderen er, mener du?

bil-laderen har både hunn og hann kontakt.

Har du en referanse til produkt? Min billader har kun to deler, en til sigaretttenneren og en til telefonen. Snakker du om handsfreeprodukt fra 3. part-produsent?

Lenke til kommentar

Har vunnet denne telefonen men venter fortsatt på den! :)

Men noen spørsmål til dere som har den:

1. Fungerer 2GB MSPD på den? (please, please, please..vil bli kvitt Zen Micro)

2. Leste på en lenke på forrige side at W800 bruker en lavere kvalitets LCD enn K750. Stemmer dette, isåfall, merkbar forskjell?

3. Er tastene bedre enn de på K70?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Har vunnet denne telefonen men venter fortsatt på den! :)

Men noen spørsmål til dere som har den:

1. Fungerer 2GB MSPD på den? (please, please, please..vil bli kvitt Zen Micro)

2. Leste på en lenke på forrige side at W800 bruker en lavere kvalitets LCD enn K750. Stemmer dette, isåfall, merkbar forskjell?

3. Er tastene bedre enn de på K70?

1) Ja.

2) Nei, de bruker samme skjerm.. det var bare rykter. Jeg har både K750i og W800i her og de ser helt like ut.

3) Dette er smak og behag, de er gode men litt harde.

Lenke til kommentar

k, syntes K750 tastene (samt hele telefonen) knirker når man bruker den.

Men ang. 2Gb MSPD, er det samme om man bruker High Speed eller vanlig hastighet? Noe merkbart på telefonens hastighet?

Edit:

ingen har 2Gb MSPD inne..når vil dette komme til Norge da?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Den er utsatt en gang allerede. Sony har vel hatt en 2gb ute ganske lenge, men den er jo doble prisen. "billig"versjonen til sony står er ikke på lager (hos sony). Er vel sannsynlig at Sandisk og Sony brikkene (de billige) er av samme produsent.

Uansett er jo 2gb ett "must" for en mp3-mobil ;)

Lenke til kommentar

HEY... jeg har akkurat fått meg w800, og synes den er knallbra! Eneste jeg sliter litt med er den overføringen fra dataen til mobilen. Når jeg putter inn kabelen i mobilen så kommer det opp en melding på mobilen hvor det står "ladder"... Og det virker rett og slett som om den trekker strøm fra mobilen.. for etter en stund er batteriet gått betydelig ned... skjer dette oss noen av dere også? det kommer også opp veldig ofte en beskjed som sier at den ikke finner mobilen eller noe.. noen som vet hva som er galt? noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar

Jeg har fått problemer med MP3-spilleren min opptil flere ganger.

Det virker som om den låser seg.Kommer opp en beskjed som jeg ikke husker i farten.Dette har skjedd både med telefondelen av og på.

Ganske irriterende,for man må slå hele driten av og på igjen.Dette er jo litt slitsomt når man f.eks er på trening.

Det virker som om det helst skjer i forb med skifte av sang og da ved hurtig blaing gjennom sangene i særdeleshet.

Tror det er "avspilling mislykkes" som kommer opp i displayet..

Lenke til kommentar

Men ang. 2Gb MSPD, er det samme om man bruker High Speed eller vanlig hastighet? Noe merkbart på telefonens hastighet?

Edit:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10247

2gb mspd

Haha :D ...

Jeg må le litt her idag. Jeg ser at et 2 gb kort koster 2000 kroner. Hvorfor ikke da kjøpe en iPod Nano med 4 gb minne og fargeskjerm og bedre brukergrensesnitt til to hundre kroner mer. Du kan til og med late som at du betaler 200 kroner for headsettet...

Rare mennesker... :no:

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Edit:

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10247

2gb mspd

Haha :D ...

Jeg må le litt her idag. Jeg ser at et 2 gb kort koster 2000 kroner. Hvorfor ikke da kjøpe en iPod Nano med 4 gb minne og fargeskjerm og bedre brukergrensesnitt til to hundre kroner mer. Du kan til og med late som at du betaler 200 kroner for headsettet...

Rare mennesker... :no:

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt.. folk vil ha EN... ALL IN ONE dings. Har man en K750i/W800i med f.eks Koss Porta Pro så har man det. Bra tlf., digital-kamera og walkman i ett.

Jeg tror vi snart kommer til å se MYE billigere minnekort. Det er først nå salget av Memory Stick virkelig har tatt av. Nå produksjonen er økt til riktig nivå vil prisene falle drastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...