Gå til innhold

Finner ikke S-ATA disk

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått ny maskin, og har dermed også beholdt min gamle IDE disk, samtidig som jeg har fått meg en ny S-ATA disk.

Tingen er jo den, at ifølge S-ATA guiden lenger opp på siden min, skal HKet mitt ha nativ S-ATA støtte, mao trenger ikke drivere fra diskett. Alt vel og bra.

Men, disken vises ikke i Windows, selv om den står i BIOS! Har prøvd å gjøre de punktene som guiden foreslår, men det står ganske lite om hva man skal gjøre hvis man har nativ støtte på HKet. (greit, det står at man ikke trenger drivere, men så da?)

Håper på hjelp! :yes:

EDIT: Windows ligger på IDE disken.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp fått ny maskin, og har dermed også beholdt min gamle IDE disk, samtidig som jeg har fått meg en ny S-ATA disk.

Tingen er jo den, at ifølge S-ATA guiden lenger opp på siden min, skal HKet mitt ha nativ S-ATA støtte, mao trenger ikke drivere fra diskett. Alt vel og bra.

Men, disken vises ikke i Windows, selv om den står i BIOS! Har prøvd å gjøre de punktene som guiden foreslår, men det står ganske lite om hva man skal gjøre hvis man har nativ støtte på HKet. (greit, det står at man ikke trenger drivere, men så da?)

Håper på hjelp! :yes:

EDIT: Windows ligger på IDE disken.

Punkt 3. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...