oysfaerg Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Christian: Vedr. DOA har SE, Nokia, Siemens osv ulike vilkår for godkjenning av DOA. Ergo er det forskjellig fra telefon til telefon hva som gjelder. Selgere vet hvilke DOA-rutiner som skal følges for den enkelte produsents produkt. Sett at Nokia kjører 3 dagers DOA, en kunde kjøper tlf den 1. og kommer den 5., vil ikke DOA gjelde. Enkelt og greit. kjører ikke nokia 2 dager, men uten ringebegrensing? og ikke ta det for gitt at selger vet det nei. Har blitt nektet doa av selger selv om jeg returnerte 12 timer senere. Nå husker jeg ikke de forskjellige DOA-rutinene, men mitt eksempel var bare for å vise hva jeg mente. SE har vel 7 dager. Og ja, Nokia har ringebegrensing. Har du blitt nektet DOA av selger etter 12 timer, er det mørkt for selger, enkelt og greit Til carp: Jeg jobber i Elkjøp, og vår service blir hentet med budbil, samme med Strax Service, A Novo o.l. det med nokia mener jeg er feil. Husker en nokia ansatt proklamerte her at den var fjernet Ok, jaja, det får så være. Jeg forholder meg bare til hva verkstedet sier om de forskjellige rutinene. Hvis det er av interesse, kan jeg poste de gjeldene DOA-rutinene for de forskjellige merkene her i morgen? Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ok, jaja, det får så være. Jeg forholder meg bare til hva verkstedet sier om de forskjellige rutinene. Hvis det er av interesse, kan jeg poste de gjeldene DOA-rutinene for de forskjellige merkene her i morgen? Det er av interesse Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ok, jaja, det får så være. Jeg forholder meg bare til hva verkstedet sier om de forskjellige rutinene. Hvis det er av interesse, kan jeg poste de gjeldene DOA-rutinene for de forskjellige merkene her i morgen? Det er av interesse Done deal, da skal jeg poste fra jobben i morgen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) DOA (pr. 12.05.2005) Nokia For å påberope oppakningsfeil må telefonen leveres tilbake innen to dager eller ha hatt maksimalt 5 minutters samtaletid. Forhandleren leverer inn telefonen (komplett salgspakke) sammen med kvittering/faktura og følgeseddel merket med "Oppakningsfeil" til A Novo Norge, som sender ny salgspakke til forhandleren. Sony Ericsson Dette gjelder telefoner som det oppstår garantifeil på innen 7 dager fra dato på kvitteringen. Telefonen skal da byttes mot en helt fabrikkny enhet i original eske. OBS! Husk at kvittering alltid skal fremvises i forbindelse med DOA-garanti, samt at telefonen sendes i originalesken, dvs. Med batteri, lader bruksanvisning osv. Siemens For å påberope seg DOA/oppakningsfeil må apparatet ha vært i bruk mindre enn 7dager og i tillegg oppfyller følgende: Retur må være komplett inkl. ubeskadiget emballasje. Eventuelle feil må være en mangel og ikke resultat av skade, fukt, feil bruk eller feil informasjon i salgsøyeblikket. Samsung 14 dager fra salgsdato (kvittering vedlegges) Telefonen sendes komplett i original emb. med feilbeskrivelse til en av våre HUB'r, og blir byttet med ny salgspakke. LG 7 dager eller ringt i 10 minutter. Var dette nok? Endret 7. august 2005 av datating Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Den er grei Datating Skal se om jeg kan tilføye litt mer praktisk info i tillegg til ditt innlegg Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Den er grei Datating Skal se om jeg kan tilføye litt mer praktisk info i tillegg til ditt innlegg Ja, hadde vært fint. Fant ikke så mye annet jeg kunne poste uten at jeg røpte noen hemmeligheter... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Den er grei Datating Skal se om jeg kan tilføye litt mer praktisk info i tillegg til ditt innlegg Ja, hadde vært fint. Fant ikke så mye annet jeg kunne poste uten at jeg røpte noen hemmeligheter... Hehe Taushetsplikt is a bitch Lenke til kommentar
zand Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Når det gjelder DOA på Nokia så virker det, utfra det du skriver, som at A Novo Norge og Teleservice har forskjellige rutiner. Teleservice har en ukes DOA-tid. Noen ringebegrensning har jeg aldri vært borti for Nokia. Kan forøvrig føye til DOA-regel for LG: 7 dager eller ringt i 10 minutter. Endret 7. august 2005 av zand Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Enig i det du skriver Christian86 En swap-telefon er, som du sier, ikke noe annet enn ett forsøk til avhjelp, men fordelen er at da vil en eventuell forsikring (Elkjøp, Lefdal o.l.) være gjeldende videre. Blir produktet byttet i ny salgspakke må kunde også kjøpe ny forsikring. nei, feil. Kunde vil ha krav på å heve kjøpet. Ergo få erstattet den tjenesten der. Det er hvert fall normal praksis. Og butikken kan videreføre denne til det nye produktet. Det skal visst ikke være et problem. 4621033[/snapback] nei er ikke noe problem det. jeg kjøpte en bærbar data på elkjøp, og den ble ødelagt av fuktskader. fikk ny og forsikringen ble bare overført til den nye. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 dette varierer fra kjede til kjede.Beskjeden hos lefdal og elkjop (om personen jeg snakket med visste hva han sa da) var at man matte kjope ny forsikring. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Og 4 måneders bumping er unødvendig da tråden er ferdigdiskutert. Tråd stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg