msh Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hvilken av disse er best til veideo redigering? Athlon XP 2000+ eller Intel p4 2ghz? Tenkte bare på video redigering. Hvis det er forskjell,er det store forskjeller??? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Tror heller det lønner seg for deg å lete frem reviews selv, enn å høre på flame wars her inne mellom folk som husker resultatene veldig dårlig men har veldig lyst til å diskutere AMD/Intel..... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 jeg videoredigerer endel, og bruker p4, og er veldig fornøyd.. *teste i sisoft sandra* skal bare sammenligne med en xp pga jeg ikke har en liggende og sammenligne med.. hmm.. det viser omtrent likt her.. p4 er _litt_ bedre.. men ikke så du merker det.. dette var i multimedia test da.. *sjekke arithmetic test* hmmmmmm... p4 vinner masse på wetstone men ligger (omtrent) likt på drystone... Sa meg ikke mye dette.. Noen andre har sikkert et mye bedre bidrag Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 P4 2Ghz VS AthlonXP2Ghz. Du mener vel ikke at AMD XP2000+ er det samme som at den har en klokkefrekvens på 2Ghz?? For 2000+ betyr at den er like bra som en P4 på 2Ghz. Klokkefrekvensen på en AMD XP2000+ er 1.66Ghz. Lenke til kommentar
msh Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Ja ja du skjønte hva jeg mente. Det jeg lurer på,er at hvilken av disse er best til video redigering? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Søk på http://www.tomshardware.com og http://www.anandtech.com der har de sikkert tester av de to CPU`ene. Har dessverre ikke tid til å se etter for deg :sad: Men søk litt på hardware sider på nettet så finner du ut av det :smile: Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Uten at jeg tar så mye feil vil jeg tro at P4 2Ghz er raskere en XP2000+ i enconding, pakking, utpakking og redigering. Fks for en P4 nesten dobbel så mye frames på ripping av DVD-plater men om det er videoredigering vet jeg ikke :razz: Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har du tenkt å kjøpe P4 med RDRAM? Video redigering skal jo være veldig RAM krevende, så jeg skal vedde på at P4 med RDRAM er kjempe fint til dette. Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Jeg har egentlig tenk på DDR Ram,fordi jeg har DDR ram,og vil helst bruke den. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 FPU-delen av Athlon er det som gjør et den er råere enn P4. Til videoredigering er det båndbrenne og MHz som betyr mest tror jeg :smile: Pentium 4 vil være raskere enn AMD hvis du bruker RDRAM, men med din DDR-ram så får du samme minnebåndbredde som du vil få på en AMD. I ditt tilfelle vil nok AMD ende opp som billigere og like raskt. Har du derimot tekt til å overklokke litt så får du derimot mange gratis MHz på Pentium 4 Northwood. Jeg kjører min 2,0GHz på 2,8GHz. Prøver du å overklokke en AMD så kommer du sjelden (eller aldri?) så langt som til AMD XP2800+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå