dushe Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har anskaffet et Intel mini-PCI WLAN-kort som jeg har satt i en 2 år gammel Compaq Presario 1525. Jeg får "ypperlig" forbindelse like ved WLAN-routeren, men mister forbindelsen få meter unna. Grunnen er selvsagt at jeg ikke har koblet kortet til antenne. Utfra hva jeg kan se er det en antenneanordning i lokket på PCen, med en ledning som tilsynelatende ender ved mini-PCI sloten. Pussig nok var denne ledninga plugget inn i det eksisterende mini-PCI MODEMET som sto i originalt i sloten. Skulle nesten tro at modemet har en trådløs funksjon, eller?? Uansett, problemet mitt er at kontakten på denne ledninga (som passet på modemet) ikke er i nærheten av å passe til WLAN-kortet. Hvis noen har peiling på dette, så lurer jeg kort og godt på hvordan jeg kan få normal rekkevidde på WLAN-kortet. (Overgangskontakt v/bruk av eksisterende antenne/ nytt antenneopplegg etc?) Ønsker å slippe ulempen med utstikkende antennedel på PCMCIA-kort, som jo lett knekker. Lenke til kommentar
toennes Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ser ut som den laptopen har mulighet for WLAN løsning via lokket... http://www.getpartsonline.com/coevowiw280m.html Tror nok den kabelen som gikk til modemkortet var modemkabelen.... Ellers har 3Com noen PCMCIA kort med "inn og ut" antenne (se etter XJACK modeller). Har funket greit hjemme hos meg... Lenke til kommentar
dushe Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Takk for den, Toennes! Da er iallfall ett mysterium løst. Det jeg trodde bare var en antenne i lokket, er altså en såkalt "Multiport", en ekstra slot for Multiport-moduler som Compaq har på Evo og Presario-modeller. Denne kommer til syne når jeg fjerner et deksel på lokket. Har lenge lurt på hva dette var, uten å finne dokumentasjon. Har søkt litt på nettet, og i tillegg til denne 11b-modulen du linket til, fins også en bluetooth modul. Har foreløpig ikke funnet 11g-kort. Fiffig løsning, egentlig. Skal kikke litt på 3com-kortet du anbefaler, også. Om noen fortsatt har noe info mht mini-PCI kortet, er jeg fortsatt interessert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå