Gå til innhold

Antenneløsning til mini-PCI WLAN-kort?

dushe

Anbefalte innlegg

Har anskaffet et Intel mini-PCI WLAN-kort som jeg har satt i en 2 år gammel Compaq Presario 1525. Jeg får "ypperlig" forbindelse like ved WLAN-routeren, men mister forbindelsen få meter unna. Grunnen er selvsagt at jeg ikke har koblet kortet til antenne.

Utfra hva jeg kan se er det en antenneanordning i lokket på PCen, med en ledning som tilsynelatende ender ved mini-PCI sloten. Pussig nok var denne ledninga plugget inn i det eksisterende mini-PCI MODEMET som sto i originalt i sloten. Skulle nesten tro at modemet har en trådløs funksjon, eller??

Uansett, problemet mitt er at kontakten på denne ledninga (som passet på modemet) ikke er i nærheten av å passe til WLAN-kortet.

Hvis noen har peiling på dette, så lurer jeg kort og godt på hvordan jeg kan få normal rekkevidde på WLAN-kortet. (Overgangskontakt v/bruk av eksisterende antenne/ nytt antenneopplegg etc?)

Ønsker å slippe ulempen med utstikkende antennedel på PCMCIA-kort, som jo lett knekker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for den, Toennes!

Da er iallfall ett mysterium løst. Det jeg trodde bare var en antenne i lokket, er altså en såkalt "Multiport", en ekstra slot for Multiport-moduler som Compaq har på Evo og Presario-modeller. Denne kommer til syne når jeg fjerner et deksel på lokket. Har lenge lurt på hva dette var, uten å finne dokumentasjon.

Har søkt litt på nettet, og i tillegg til denne 11b-modulen du linket til, fins også en bluetooth modul. Har foreløpig ikke funnet 11g-kort.

Fiffig løsning, egentlig.

Skal kikke litt på 3com-kortet du anbefaler, også.

Om noen fortsatt har noe info mht mini-PCI kortet, er jeg fortsatt interessert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...