Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Intranett uten internett???

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg???

Skal koble til en maskin (win2000) til vårt intranett, (på NT server).

Dette fungerer fint, men hvordan fjerner jeg internett tilgang på denne maskinen. Da nettverket vårt ligger inne med ADSL. vil alle maskiner ha tilgang til internett, men denne ene maskinen vil jeg fjerne denne tilgangen på!. Men den må fortsatt ha tilgang til vårt nettverk, pga intranett og intern mail.

Håper noen kan hjelpe meg med dette!!

MVH

Christian Jansen :???:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: chrisjan på 2002-08-01 11:58 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: chrisjan på 2002-08-01 11:59 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: chrisjan på 2002-08-01 11:59 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: chrisjan på 2002-08-01 12:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste måten er å ikke gi denne maskinen "Default Gateway". Hvis DHCP ligger på NT server kan man utelukke en av ip-adressene i dette segmentet og binde den til denne maskinen ved hjelp av mac-addressen. Deretter endrer du tcp instillingene slik at denne maskinen ikke får utdelt "Default Gateway".

Har dere ADSL-ruter er det kanskje mulig (avhengig av hva slags ruter det er) å blokkere internett-tilgangen via denne ved hjelp av mac-adressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...