TriNitroToluen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har påpekt problematikken rundt dette før, men ikke fått noen tilbakemelding fra hw.no. Forumet har i den senere tid blitt et forum for spørsmål om "problemer med xx", eller "hvor mye for jeg for denne?". Det har blitt en utpreget etikette for å slenge ut spørsmål uten først å prøve seg med et søk også. Dette gjør at forumet ikke lenger fremstår som seriøst. sist men ikke minst harn det begynt å komme MYE poster som rett og slett ikke er relatert med hardware i det hele tatt, disse hører ofte hjmme på andre nettsteder (ofte innen hw.no nettverket), men innleggsforfatterne har tydeligvis ikke nok respekt for forumet til å holde seg til "main topic" Jeg er interriset i å høre om enne problematikken er noe hw.no-nettverket har sett noe på, og evt om dere vil komme med en løsning? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Må si meg enig i at forumet er et hjelpeforum, men jeg ser ikke problematikken. Forumet har alltid vært et hjelpeforum, og jeg synes ikke det er problematisk. Hva er problemet med at man får hjelp, samtidig som man selv kan hjelpe andre? Kan du poste lenker til tråder du mener skader forumets seriøsitet? Endret 27. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er ikke forumet til for å hjelpe hverandre? Hardware-delen av forumet er til for at folk skal hjelpe og få hjelp, vel? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 QUOTE (Rune_F @ 25/07/2005 : 23:02) Er ikke forumet til for å hjelpe hverandre?Hardware-delen av forumet er til for at folk skal hjelpe og få hjelp, vel? Som om jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 QUOTE (@kd @ 25/07/2005 : 21:18) Må si meg enig i at det er blitt et hjelpeforum, men ser ikke problematikken. blitt? Jeg har vært medlem siden 2001, og mener at dette alltid har vært et hjelpeforum? Har da ikke blitt noe verre de siste årene? Og som nevnt, det er jo ikke noe problem? Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 ser heller ikke problemmatikken i det. og feil poster skjer jo hele tiden, nye brukere spesielt. mange poster kunne ha vært løst ved og google det. men man får flere svar relatert til spørsmålet som man kanskje ikke villie ha fått ved og søke Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er vel ikke noe å klage over det her vel? De som spør om spørsmål de iukke har giddi å søkt på får vanleligvis svar fort og havner langt nede på listene der ingen bryr seg om dem. Så lett er det, ikke noe å syte over. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 HW forumet er uvurderelig...da det trenges hjelp til data..og hva er galt me og hjelpe..har jo sett en del feilposting i det siste og ting som ikke er heeelt hardware relatert... så enig og uenig j alså... Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) HW forumet er uvurderelig for mange, det øker kunnskaps nivået til alle, di som tror dem kan alt om data, dem tar feil det er ingen som kan ALT om data, det rett og slett for mye. vi får håpe på at orkla som har kjøpt hw tar godt vare på dette nettstedet edit: komma feil Endret 27. juli 2005 av Northrop Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg har vært her i et par-tre år nå, og har da alltid oppfattet forumet som et hjelpe-forum. Det er ikke en generell pisspreik-kanal for 1337-folk som kan og vet alt, og det har det aldri vært heller. Så du klager på noe som er helt åpenlyst og selvfølgelig for alle her tror jeg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 QUOTE (Lurifaksen @ 27/07/2005 : 02:07) QUOTE (@kd @ 25/07/2005 : 21:18) Må si meg enig i at det er blitt et hjelpeforum, men ser ikke problematikken. blitt? Jeg har vært medlem siden 2001, og mener at dette alltid har vært et hjelpeforum? Har da ikke blitt noe verre de siste årene? Og som nevnt, det er jo ikke noe problem? Ser nå at jeg formulerte meg dårlig i forrige innlegg. Det er nå redigert. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er da det som er meiningen med forumet? Og alt på forumet skal ikkje være hardware relatert vi har jo både mobil, kamera, spill , lyd og bilde programvare programmering og off topic, så hardware relaterte diskusjoner er bare en liten del av forumet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg syns det er en fin balanse her. Det er folk her på alle forskjellige nivåer, og det bidrar til et aktivt og variert forum. Jeg håper dette aldri blir en eksklusiv elitist-klubb som en del andre fora jeg er medlem i, der omtrent alle spørsmål blir besvart med et surt "google it" eller lignende. Aktiviteten er heller ikke særlig stor på slike steder, ingen tør jo å si noe som helst av frykt for de 1337 über-elitistene som styrer skuta. Jeg ser ingen problemer med at folk stiller spørsmål og ber om hjelp. Hvis ingen gjorde det, hvor mange innlegg hadde vi fått per dag? Ikke mange. Spørsmål om hjelp blir besvart og kan utvikle seg til gode diskusjoner, samt at det bidrar til å opprettholde den enorme kunnskapsbasen som dette forumet er. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg tror vi kan alle stemme i et rungende "PWNED!!!" til trådstarter Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 QUOTE (Bitex @ 28/07/2005 : 12:52) Jeg tror vi kan alle stemme i et rungende "PWNED!!!" til trådstarter Sånn bare for å bekrefte trådstarters anklager om mangel på seriøse brukere? Jeg tror ikke det er snakk om at problemet er at folk får hjelp her. Det er jo nettopp det som er poenget med forumet. Problemet er gjerne at nye folk oppretter en ny bruker, driter langt i retningslinjene, gir en god faen i å se om det finnes eksisterende tråder om sitt eget problem, og lager en ny tråd. De får sin hjelp, og forsvinner. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 QUOTE (psilocybe @ 28/07/2005 : 14:33) QUOTE (Bitex @ 28/07/2005 : 12:52) Jeg tror vi kan alle stemme i et rungende "PWNED!!!" til trådstarter Sånn bare for å bekrefte trådstarters anklager om mangel på seriøse brukere? Jeg tror ikke det er snakk om at problemet er at folk får hjelp her. Det er jo nettopp det som er poenget med forumet. Problemet er gjerne at nye folk oppretter en ny bruker, driter langt i retningslinjene, gir en god faen i å se om det finnes eksisterende tråder om sitt eget problem, og lager en ny tråd. De får sin hjelp, og forsvinner. Ja, enig der. En stor del av meningen med forumet er jo å få hjelp så at det er et hjelp-forum er jo ikke noe problem; useriøse brukere derimot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg