roac Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 . Hovedkortet som jeg kjøpte i 1999 (til PIII-450) støtter bare disker opp til 32GB. Hvilket hovedkort er det? De jeg har vært ute for (fra den tiden) har som regel støttet over 32GB med BIOS fra 2000/2001, men det er ikke alle produsenter som er like flinke til å legge ut oppdaterte BIOSer. Hovedkortet er Tekram P6B40D-A5, siste oppdatering av BIOS er fra Februar 2000. Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 For å flisespikke litt på roac: grensa er ca 137,44 GB (ikke 127 GB). Litt mer nøyaktig så er grensa på 128 GiB, noe som er ganske nært 137,44 GB. Kan bare unnskylde meg med at jeg begynte med IT såpass tidlig at man bare snakket om GB, ikke GiB eller MiB. Jeg burde helt klart fått banket MiB, GiB, KiB og så videre inn i skallen, men sånn har det nå en gang ikke blitt enda. Det er forresten rimelig sjelden jeg ser KiB, MiB og GiB brukt, som regel ser jeg bare kB, MB og GB, o, uavhengig av om 1000 eller 1024 regnes som en k. Men, rett skal nå en gang være rett Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Godt poeng, campus. Storagereview er den eneste kilden jeg stoler ganske bra på angående holdbarhet. Jeg oppdaterte forresten statusen på mine disker der. Jeg anbefaler så mange som mulig å legge inn alle diskene de har eid der også. Men jeg synes de kunne presantert holdbarhetstallene for mer enn bare hele serier. Jeg synes de skulle tatt med hver enkelt modell. (f.eks PATA 80GB-utgaven av Seagate barracuda 7200.7). En annen ting er at de mangler helt budsjettserien til Hitachi som vi prater om her: Hitachi 7K80. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 . Hovedkortet som jeg kjøpte i 1999 (til PIII-450) støtter bare disker opp til 32GB. Hvilket hovedkort er det? De jeg har vært ute for (fra den tiden) har som regel støttet over 32GB med BIOS fra 2000/2001, men det er ikke alle produsenter som er like flinke til å legge ut oppdaterte BIOSer. Hovedkortet er Tekram P6B40D-A5, siste oppdatering av BIOS er fra Februar 2000. Jeg fant dette på Tekrams hjemmeside: As of this writing (12-24-99), the newest BIOS for these mainboards support >32GB Hard Drives: P6BX-A, P6BX-An, P6PRO-A+, P5M4-M, P5M4-M+ & P5M3-A+. The next version of BIOS for the following mainboards will support this feature: P6B40-A4X, P6B40D-A5, P6PRO-A5, S3AP-A & S3ZX-A. These BIOS versions will be available soon, we cannot give an exact date. So, right now the max would be <32GB for these mainboards. Siden BIOSen er nyere enndenne uttalelsen _burde_ den støtte større harddisker enn 32GB. Men når et selskap ikke gidder å utgi oppdaterte BIOSer i mer enn ett år, er det vel ikke utenkelig at de ikke gidder å oppfylle løftene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå