Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Her er vidunderet noen forslag til endringer: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=16671 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Kabinett og PSU er ekstremt dyrt. Du kunne sikkert spart over 1000kr på en annen løsning der og fortsatt fått en like rask og effektiv PC. Men det er jo litt smak og behag det med design og sånt. Ram er godt tilpasset overklokking, men kanskje litt overkill dersom du ikke skal overklokke. CPU egner seg også godt for overklokking, men du kommer like langt med en 3000+ som koster noen kundrelapper mindre. (forutsatt at hovedkortet klokker brukbart på HT-bussen) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg vet ingenting om overklokk i bios...så derfor valgte jeg 3200+ og ikke 3000+...grunnen til at jeg valgte den rammen jeg valgte var at den var en av de billigste løsningene med 2 i latency...ikke at jeg vet hva det gjør, men likevel...hadde nok sett meg en billigere PSU, men jeg vet at MIST=kvalitet så jeg vet ikke hva slags andre alternativer jeg har.... Lenke til kommentar
Magic Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 ser du skal kjøpe en 3200+ venice, så jeg regner med at du skal overklokke litt... Saken er den at det minnet du har valgt ikke anbefales. Det kan knapt overklokkes, og kjører standard med dårlige timings (2-3-3-6 på intel, 2.5-3-3-6 på amd) Jeg vil anbefale deg å legge i et par hundre til så du kan få deg skikkelig minne, ellers ser det helt greit ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) som sagt så kan jeg ikke overklokke ennå...så til meg som ikke kan overklokke....er det noe feil med RAMen Endret 25. juli 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
Magic Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Kabinett og PSU er ekstremt dyrt. Du kunne sikkert spart over 1000kr på en annen løsning der og fortsatt fått en like rask og effektiv PC. Men det er jo litt smak og behag det med design og sånt. Ram er godt tilpasset overklokking, men kanskje litt overkill dersom du ikke skal overklokke. CPU egner seg også godt for overklokking, men du kommer like langt med en 3000+ som koster noen kundrelapper mindre. (forutsatt at hovedkortet klokker brukbart på HT-bussen) RAM'en er ikke godt tilpasset overklokking i det hele tatt! Ellers kan jeg anbefale MIST psu'en på det sterkeste. Har den selv, stabil og så og si lydløs... Kabinettet er selvsagt overkill, men det koster å være mann, og Lian Li er det beste av kvalitet du kan få på markedet av masseproduserte kabinetter. Har selv Lian Li PC6070A Plus og Mist sin 500W fra microplex, ANBEFALES! Hadde selv Corsair XMS3200C2 tidligere (nå byttet ut med OCZ minne), så jeg vet hva jeg snakker om når jeg IKKE anbefaler den ram'en... EDIT: Har ikke PC6070A Plus, men PC6070A, den uten vifte til PCI kortene og duct til cpu-kjøleren. Støydempet og herlig kabinett! Den nye PLUS versjonen har bedre kjøleevne enn den "gamle" versjonen som jeg sitter med. Endret 25. juli 2005 av Magic Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg trodde forskjellen lå i at plus versjonen hadde noen støydempede lister.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 grunnen til at jeg valgte den rammen jeg valgte var at den var en av de billigste løsningene med 2 i latency...ikke at jeg vet hva det gjør, men likevel... CL2 gir ørlite bedre ytelse enn CL2,5. Det er snakk om rundt 2%. Du betaler altså rundt 400kr mer for de 2%'ene i ytelse. Hvis du heller hadde valgt litt CL2,5-minne og brukt de 400kr på å gå opp en CPU-modell (til 3500+) så vil du få ca 10% bedre ytelse pga det. -2% + 10% = 8% ytelsegevinst uten å endre prisen. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jeg trodde forskjellen lå i at plus versjonen hadde noen støydempede lister.... nei, den gamle versjonen har både støydempende lister og støydempende matter, men ikke viften ved siden av PCI-plassene, og heller ikke den ducten til CPU-kjøleren. Det er den eneste forskjellen. Vil jo selvsagt anbefale å kjøpe PLUS versjonen, da prisen på de to er minimal (hvis du fremdeles kan få tak i den gamle versjonen) samt at PLUS versjonen har bedre luftstrøm i kabinettet. Jeg har dog ikkeno problem med luftstrøm i mitt kabinett. Merker dog at luftfilteret foran blir fullt av støv ganske ofte, og må derfor rengjøres jevnlig. Det kan være fordi kabinettet står på gulvet i kjelleren hjemme og jeg har to hunder:) Men det er jo bare bra at alt det støvet ikke kommer INN i kabinettet Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe den PSU,en..venter på min tredje MIST selv..den koster noen kroner ekstra men er verd det dobbelte i mine øyne. CPU,en du velger er også helt kurant..rammen har jeg også testa og den er svinbra..kansje du skulle vurdere 2 gig hvis du skal spille battlefield2 eller andre tunge ting..jeg opplevde en klar forbedring med 2 G ram.(også den Corsair twinx) hovedkortet kjenner jeg ikke..jeg gikk for et Abit AN8 Ultra..virket helt "plug and play" så nå venter jeg mitt andre. kabinettet kjenner jeg ikke..ville slengt med et Audigy2 ZS til ca 500 spenn...gir deg kjempelyd.! skjermkortet er bra men har du råd så kjøp X850XT PE eller bedre..kommer an på hvor spillegal du er.. er enig med de som anbefaler annen ram til overklokking men mener å ha lest at du i likhet med meg ikke skal klokke og da er Corsair helt greit og vel så det. Endret 25. juli 2005 av loddebolten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) skal se om jeg finner noen cl 2,5 brikker, 2gig blir litt overdådig da jeg synes at bf2 er et crap spill...siden ingen hører på deg og alle er ute etter å skyte de som har de beste kjøretøyene....har bare 2.1 så jeg klarer meg uten lydkort... Nå har jeg lagt til et par Geil Value brikker, jeg lurte også på om noen av dere kunne forklare kort hvordan man setter harddiskene i Raid.... Endret 25. juli 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 har ikke fått med meg hva slags disker du skal kjøpe men jeg ville ha blåst i raid og kjøpt en 74G Raptor disk som er meget rask og evnt supplert med en 200G "vanlig" disk hvis 74G alene er for lite plass for deg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 loddebolten: 400GB (Raid0) koster omentrent det samme som 74GB (raptor, ikke i raid). Jeg vil ikke si at forskjellen i på 10.000rom og 7200rpm er så stor at den kan forsvare forskjellen på 326GB. (Ok, kanskje i helt spesielle tilfeller der plass ikke betyr noe, men ytelse betyr alt, men da ville man nok heller gått for en 15k SCSI-disk) Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 jo da,men jeg tenker også på at at dette skal være enkelt å sette opp og da er det en fordel å unngå raid..har dessuten selv en Raptor disk og den banket så til de grader alt annet jeg har prøvd at for meg er valget enkelt. Som lagringsdisk er den litt bortkasta men du store tid for en disk til OS og system. dessuten billig å kjøpe en ekstra 200G disk..(ca 800,-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) jeg har allerede en seagate barracuda 200gb disk...så jeg har en disk allerede, spørsmålet er om jeg skal kjøpe en til og kjøre de i RAID eller om jeg skal kjøpe en raptor? Jeg har også oppdatert med et nytt kabinett Thermaltake tsunami... Endret 25. juli 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 sikkert noen som har innvendinger men jeg hadde ikke stusset et øyeblikk.. RAPTOR...! bruk den som systemdisk og barracudaen til lagring..du får en lynrask systemdisk..brukbart med lagring på barracudaen og et system som er dritenkelt og sette opp..(du trenger ikke være "flytekniker" for å sette opp raid heller men litt mer knoting blir det!..) nå må jeg stikke fra daten ei stund..lykke til..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå