rubrav Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg har da endelig skaffet ungene etterlengtet bredbånd som funker greit. Nå står IP-telefoni for tur. På Post & Teletilsynets prisinfo finner jeg at med vår ringeprofil er det leverandøren One Call som kommer desidert billigst ut. Er det noen som har erfaring med leverandøren? (Stabilitet, kundeservice, respons ect?) Endret 28. juli 2005 av rubrav Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Dette lurer jeg også på. Fint om noen kan dele erfaringer. Lenke til kommentar
petrus1 Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Måtte få nytt adapter med nye innstillinger, det fungerer utmerket Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 *bump* noen ferske erfaringer ? Er jo høyaktuelt nå som de reklamerer med at man kan ringe så mye man orker til fasttelefon OG mobil for 300 kr pr mnd. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 ingen ? Det var synd, har hvert fall bestilt selv så kan jeg poste noen personlige erfaringer her dersom noen er interessert. Lenke til kommentar
teralv Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) ingen ?Det var synd, har hvert fall bestilt selv så kan jeg poste noen personlige erfaringer her dersom noen er interessert. 5160498[/snapback] Jeg har gått til anskaffelse av IP telefon fra One Call. Valgte One Free, altså slik at en kan ringe gratis til mobil og hus tlf for 299 pr mnd. Jeg fikk adapteret etter 2 uker. Tregt altså. Når jeg så fikk det, logget det HELE tiden av og ingen summetone kom. Det ble tatt flere ganger kontakt med kundeservice, men ikke noe skjedde. Da jeg truet med å sende hele dritten tilbake, fikk jeg snakke med en teknikker. Han har vert litt opp og ned, men det letteste er vist å skylde på kundens ruter, nettverk, og bredbånd. Jeg har en 3Com office conect ruter, med bredbånd fra BKK 2500/2500 begge veier. Altså en grei linje. Jeg fikk beskjed om å åpne porter i 5000 serien, og 40000-48000. Dette funket ikke. Deretter gav jeg adapteret fast ip, og satt den på DMZ. Altså alt gikk åpent til adapteret. Funket IKKE. Det ble så mye frem og tilbake, men ingenting funket. Det ble så gitt beskjed om å logge på adapterets admin meny der gjorde vi noen server endringer. Nå fikk vi eliminert problemet med avlogging. Det nye problemet som nå oppstod, er at når en ringer, så bryter 1/3 av alle utgående samtaler, både til mobil og fast telefon. Jeg har ringt, og ringt, og ringt og ringt, men teknikkeren Ole Ivar lover alltid at han skal ringe opp igjen. Noe han svært skjelden gjør. Dette er grådig eriterende. Kundeservice tar deg rett og slett ikke på alvor. Det er fryktelig eriterende. Vil legge til at jeg har ip telefoni fra Telio, og det har fungert 100% feilfritt, og fungerer enda feilfritt. På bakgrunn av trøbbelet fra One Call så må jeg enda sitte å betale på Telio adapteret for å sikre en hustelefoni linje. Håper dere ble litt klokere, er åpen for flere spørsmål:-) [email protected] Endret 17. november 2005 av teralv Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 hei ! Det hørtes ikke akkurat positivt ut nei, har du evt hørt med de om reklamasjon og om du vil få igjen etableringsgebyret ditt ? Hvor lang tid tar det før samtalene dine bryter ? Jeg har også bestile One free, spesielt fordi her ofte ringer til mobil lenge av gangen. Er ikke så nøye om det bryter i blant i forhold til det man sparer, men bryter det 1/3 av gangene og ofte iløpet av en lang samtale så er ikke det bra. Har noen av dere andre her som hadde positive kommentarer i tidligere poster noen oppdateringer ? Lenke til kommentar
oseb Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Det vil sikkert være mange erfaringer om både det ene og det andre.. Derfor ville jeg bidra med mitt; har hatt One Year i et par mnd nå, på ei 1000\256 linje fra telenor.. Litt uggent hvis du laster ned samtidig, men ellers fungerer det knirkefritt.. Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg bestilte One Free for over en måned siden. Til nå har jeg kun mottatt IP adapteret. Jeg ville beholde mitt gamle telefonnummer, og fikk beskjed at dette ville bli gjennomført i løpet av 10 dager etter utsendelsen av adapteret. Nå har det gått 15 dager, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra One Call. Etablering og 1 mnd. forskuddsbetaling er allerede betalt. Dette gjorde jeg for over en mnd. siden. Skal bli spennende å se om de beregner denne måneden som om jeg har hatt telefon i drift. Med andre ord, så bør de ikke sende meg en faktura første måneden telefonen fungerer, for den har jeg allerede betalt. Jeg syntes personlig at det er for mange aktører på telefoni/internett som ikke er i stand til å gi kundene skikkelig oppfølging. Kundeservice er også endel av et produkt som man selger, og burde derfor være underlagt kontroll av de respektive myndigheter. For min del syntes jeg ikke at One Call har startet særlig bra. Lenke til kommentar
roy-jøran Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg bestilte Abo. fra One Call med det free også. det kom ca. 5-7 dager etter at jeg bestilte det og jeg fikk med mitt gamle nummer. har vært fornøyd med abonemanget, har hatt det det nå i 3 uker og enda ingen problemer. brukte IP Telefon fra Telio før det. byttet bare modemet til One Call sitt og alt funket fint med en gang. Anbefales:) Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 har nettopp mottatt faktura selv og betalt inn denne, så satser på at de sender ut adapteret så snart som mulig. Vet noen forresten om man kan bruke andre løsninger / programmer for å ringe fra PC'en ? Synes det er litt drøyt at de tar betalt for en Softphone til PC'en, dette burde følge med gratis. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Heisann! Beklager bump, men er det noen som har erfaringer med IP-telefoni fra OneCall? Vurderer å bestille OneCall Free, ettersom det også er gratis å ringe til mobiler i Norge. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Heisann! Beklager bump, men er det noen som har erfaringer med IP-telefoni fra OneCall? Vurderer å bestille OneCall Free, ettersom det også er gratis å ringe til mobiler i Norge. 5850061[/snapback] Har nu brukt OneCall Free i ca 4 mnd. Alt fungerer knirkefritt. Fikk i samme slengen kasta Telenor på dør, bokstavelig talt. (Gjorde godt) Har trådløs internettaksess. Se også Nettverk Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 har hatt One Call noen mnd nå og det fungerer bra, er litt ustabilt til tider men kundeservicen er bra. Har man Nextgentel så er det viktig at spesielt Netopia routeren må nedgraderes for å få stabil linje, ta kontakt med NGT for dette. Har man Speedtouch routeren burde det fungere uten problemer. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Vet noen forresten om man kan bruke andre løsninger / programmer for å ringe fra PC'en ? 5215296[/snapback] Det finnes gratis voip applikasjoner som er minst like bra som de man må betale for X-Lite finner på http://www.xten.com/ og fungerte faktisk helt utmerket forgje gang jeg testet det. SJphone ifra http://www.sjlabs.com ser også helt grei ut - men har ikke testet den selv. Endret 21. april 2006 av ekm Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Er på vei til å bytte til onecall free jeg også. Har i dag telio, men ringer aldri til utlandet, og da ser jeg ingen vits i å bli værende hos teli når allt av tellerskritt er til mobil. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 har hatt onecall ip tlf i snart et år, er ikke fornøyd. betalte 1200 og ringer gratis til fast/ip tlf hele året, men den virker dårlig, har vel hvert 30-40% av tiden uten forbindelse. ringte inn og prata med en tekniker som ba meg gjøre mye rart og avsluttet med og si at om det blei mere tull skulle jeg resette modemet til tlf. det blei mere tull så klart og jeg trykkte reset uten at det hjalp, ringte inn igjen og prata med en annen der som blei felegal over at jeg resate modemet!! til slutt trua jeg med og få tilbake penga om de ikke fiksa dette tullet, da gikk en kar inn på pcn min og trykte som gal (fjernhjelp). etter det har alt virket (i ca 2mnd nå) men jeg stoler ikke på tlf akurat, så jeg oppgir ikke tlfnr til folk som skal ta kontakt, heller mob nr da ja.. alt i alt så er konklusjonen at når den årsbetalingen er over nå skal ike jeg ha ip tlf mere. lit flaut og si du har ip tlf men du får aldri brukt den... Lenke til kommentar
Jess Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Utlevere OneCall tilstrekkelig med informasjon, slik at man kan benytte eget sip-utstyr? Jeg tenker på brukernavn/passord, og sip-server? Evt hva er sip-serveren til OneCall? Lenke til kommentar
teralv Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Utlevere OneCall tilstrekkelig med informasjon, slik at man kan benytte eget sip-utstyr? Jeg tenker på brukernavn/passord, og sip-server? Evt hva er sip-serveren til OneCall? 6766044[/snapback] Ja, har satt opp eget sipura adapter kjøpt på ebay. Må be om å få onecall sin frimware, og andre opplysninger. Spør Ole Ivar etter dette, han sitter på teknisk der- Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Noen som vet om onecall fakturerer for hvert minutt eller sekund? Har televoip nå, men det ble nylig kjøpt opp av B2C så jeg tror vi rømmer over til one call asap! Noen som har erfaring med husalarm fra securitas og one call ip? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå