DYNAMO Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hei, har problemer med dynamoen på bilen min (Mitsu. lancer 86), pga. oljesøl. Er det mulig å få renset det på egenhånd? Eller må jeg sende det til verksted. Takker for svar Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hvor mye olje har du sølt oppi den? Er vel kanskje bedre å få tak i en annen, ettersom du aldri vil få renset ut all oljen uten å ødelgge dynamoen. Lenke til kommentar
VP Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Gjør godt rent(går sikkert fint å spyle den med vann hvis du unngår å koble den til når den fortsatt er våt, men tørk den godt for å unngå korrusjon). Tørk godt av børstene inne i dynamoen. Disse må ha god kontakt, ikke med hverandre, men med den roterende flaten de skal ha kontakt med(husker ikke hva det heter for øyeblikket). Endret 25. juli 2005 av VP Lenke til kommentar
DYNAMO Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 ok..takk for respons. Så det går fint å bare spyle dynamoen med vann? Er det noe jeg bør være obs på? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 I så fall ta sterkt grønnsåpevann å spray/børst på først... Legg den på baderomsgulvet til du er sikker på at den er tørr, koble den i bilen å sjekk hvor mye den gir.. Er den kaputt, så får du en hos hogger'n til mellom 300 og 500 kroner Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Standard på mitsubishi pga av oljelekasje fra simmeringer forkant motor ! bytt alt av reg reimer, simmeringer og dynamo... den vil ikke holde lenge med vask ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå