eivindhg Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Har bestilt meg et ganske dårlig stereoanlegg, men bryr meg ikke så veldig mye om lydkvaliteten og spiller ikke så høyt så det går greit =) Stereoanlegget Jeg skal koble anlegget til pc'en, å bruke pc'en som "cd-spiller", og lurer i den sammenheng på om dette går med pc'en jeg har?: Netshop 1557 Mitt siste spørsmål er hvilken forsterker jeg trenger til dette. Den må klare å utnytte høytalernes kapasitet, men jeg vil helst ha den så billig som mulig. Noen forslag? Takker for alle svar jeg kan få! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Mener du surroundanlegg? Det positive ved høyttalerne du har valgt, er at de ikke er overdimensjonerte i forhold til en rimelig receiver. I tillegg ser jeg av specsene Hardware.no har listet opp om maskinen din at den har en optisk digitalutgang, hvilket vil sørge for flerkanals lyd i filmer. Du vil kun få tokanals lyd i spill, men jeg aner at du først og fremst har planlagt å benytte oppsettet til film og musikk? Jeg anbefaler at du ikke går lavere enn en Denon AVR-1705. Komplett.no selger riktignok enda rimeligere receivere (Eltax, JVC etc.), men Denon har generelt sett bedre rykte på seg enn disse når det gjelder forsterkere. Skal du oppgradere til bedre høyttalere senere, tror jeg også du har litt mer å gå på med Denon forsterkeren. Forresten kommer du ikke langt uten en optisk digitalkabel til å koble sammen PC og receiver. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne fra en annen butikk enn Hifiklubben, ettersom de rimeligste kablene der ikke helt matcher prisen på forsterkeren. Endret 25. juli 2005 av Exiter Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Mener du surroundanlegg? Det positive ved høyttalerne du har valgt, er at de ikke er overdimensjonerte i forhold til en rimelig receiver. I tillegg ser jeg av specsene Hardware.no har listet opp om maskinen din at den har en optisk digitalutgang, hvilket vil sørge for flerkanals lyd i filmer. Du vil kun få tokanals lyd i spill, men jeg aner at du først og fremst har planlagt å benytte oppsettet til film og musikk? Jeg anbefaler at du ikke går lavere enn en Denon AVR-1705. Komplett.no selger riktignok enda rimeligere receivere (Eltax, JVC etc.), men Denon har generelt sett bedre rykte på seg enn disse når det gjelder forsterkere. Skal du oppgradere til bedre høyttalere senere, tror jeg også du har litt mer å gå på med Denon forsterkeren. Forresten kommer du ikke langt uten en optisk digitalkabel til å koble sammen PC og receiver. Jeg vil anbefale deg å anskaffe denne fra en annen butikk enn Hifiklubben, ettersom de rimeligste kablene der ikke helt matcher prisen på forsterkeren. Takk for utfyldende og godt svar, har du noe forslag til hvor jeg burde kjøpe optisk digitalkabel? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Den var ikke helt enkel. Mener personlig at alle elektronikksjapper jeg har vært innom tar overpris for optiske kabler. Det lønner seg nok mest å kjøpe fra en Biltema- eller Europrisbutikk om du har noen i nærheten. Det er ytterst liten forskjell på kvaliteten på optiske kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå