Gå til innhold

ARRG! 2 installasjoner av WIN XP

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter maskinen så får jeg 2 valg. Enten windows XP eller Windows XP :p den ene går rett dit den skal, inn i Windows XP, mens den andre starter en installasjon. Hvordan får jeg fjernet den som starter en installasjon?

Mvh

Karsten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du går bare til start->kjør og skriver C:\Boot.ini. da kommer du inni boot.ini fila til Windows. der fjerner du den nederste linja. den som det står Windows XP på. så restarter du maskina og problemet skal være løst.

du kan få to resultater. enten blir alt bra og du slipper å få disse to valgene eller så går alt til en viss plass og du må reparere installasjonen av XP :p

ellers kan du gå til start->kjør og skrive msconfg. så trykker du på fanen hvor det står Boot.ini så trykker du på Check All Boot Paths. da skal den linja som ikke skal være der bli fjerna. når det er gjort så trykker du bruk og Ok. så må du restarte maskina.

Lykke til.

Lenke til kommentar

eller så kan du jo bare gå inn på system properties => startup and recovery og velge den du vet er riktig(den viser til boot.ini), for så å sette ned tia vinduet skal vises. Hvis du da gjør feil, kan det lettere rettes opp enn hvis boot.ini er forrandret.

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet, gikk inn i Boot.ini og endret en av linjene med 'Windows XP' til 'TEST'. Så sjekket jeg viken av de som gikk til installasjonen og hvilken som startet XP. Slettet så den som jeg ikke trengte. Så slipper du hvertfall slette noe som ikke skal slettes... :!:

Lenke til kommentar

snodig at jeg aldri har hatt dette problemet når jeg reinstallerer Windows. reinstallerte Windows 2000 senest i dag å jeg hadde ikke noe problemer, hverken med boot.ini eller noe. kommer aldri 2 valg opp til meg untatt når jeg kjører dualboot da.

Lenke til kommentar
snodig at jeg aldri har hatt dette problemet når jeg reinstallerer Windows. reinstallerte Windows 2000 senest i dag å jeg hadde ikke noe problemer, hverken med boot.ini eller noe. kommer aldri 2 valg opp til meg untatt når jeg kjører dualboot da.

Det kom når jeg installerte en ny disk som jeg skulle ha XP på. Formaterte ikke først for jeg tenkte hvis jeg installere XP på den nye disken blir det ikke dual boot, men den ville av en eller annen grunn at jeg skulle kunne velge min gamle XP install også :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...