Gå til innhold

Lydbøker på iPod

Anbefalte innlegg

Er det ikkje et system for lydbøker på iPod, får når eg legger inn lydbøker, så er det for det første umulig å finne fram i bøkene, og for det andre blir miks sanger funksjonen uburkelig. KVer lydbøk CD inneholder ca 10 spor, og kvert spor har navn spor 1 spor 2osv, og med 10 cder blir det da 10 spor 1, 10 spor 2, osv, så det er umulig å finne fram. Er det noken som veit korleis man kan få et system i lydbøkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ikkje peiling på kva format du bruker, men om det er mp3 og du laster det opp via iTunes er det ikkje store saken å fikse ein tag på dei.

Dra ei lydbok inn på iTunes, spor 1-10, marker alle, høgreklikk og gå til Info eller noko sånt. Der kan du gje eit fellesnavn på alle filene. For eksempel "Harry Potter og De Vises Sten"

Sporene kan framleis ha navna "Spor 1-10".

Lenke til kommentar

Men problemet er jo at de ikkje kommer under "Lydbøker" på iPoden, slik som de skal, de kommer under artister. Alt som eg overfører til iPoden ligger i biblioteket, så det er bare det eg bruker, og har på at biblioteket skal automatisk legges inn på ipoden når den kobles til.

Lenke til kommentar

Du må konvertere dem til AAC-koding, så endrer du filtypen fra .m4a til .m4b , så legge dem inn i Itunes, så oppdaterer du Ipod`en din. da skal den være i riktig spilleliste. det gjør min i vertfall.

Bedere beskrivele: Link

Til alle Ipod elskere :p : gø inn på ipod1.no :D:D

Endret av Pålny
Lenke til kommentar
Du må konvertere dem til AAC-koding, så endrer du filtypen fra .m4a til .m4b , så legge dem inn i Itunes, så oppdaterer du Ipod`en din. da skal den være i riktig spilleliste. det gjør min i vertfall.

Til alle Ipod elskere :p : gø inn på ipod1.no :D:D

Finnes det en enkel måte å endre filtypen til .m4b i iTunes? blir jo litt tungvindt vist eg skal gjør det manuelt med fleire hundre filer.

Lenke til kommentar
Du må konvertere dem til AAC-koding, så endrer du filtypen fra .m4a  til .m4b , så legge dem inn i Itunes, så oppdaterer du Ipod`en din. da skal den være i riktig spilleliste. det gjør min i vertfall.

Til alle Ipod elskere :p : gø inn på ipod1.no  :D:D

Finnes det en enkel måte å endre filtypen til .m4b i iTunes? blir jo litt tungvindt vist eg skal gjør det manuelt med fleire hundre filer.

Det e5r den eneste måten-..

Lenke til kommentar
Du må konvertere dem til AAC-koding, så endrer du filtypen fra .m4a  til .m4b , så legge dem inn i Itunes, så oppdaterer du Ipod`en din. da skal den være i riktig spilleliste. det gjør min i vertfall.

Så eg må høgre klikke på 300 filer og manuelt skift filnavn? det vil jo ta mange veker.

Lenke til kommentar

Så eg må høgre klikke på 300 filer og manuelt skift filnavn? det vil jo ta mange veker.

ja :mad::mad::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...