Sweet Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 hey jeg har endelig fått det trådløst nettverkskortet mitt til og fungere, og skulle teste det litt når jeg kom hjem. koblet opp mitt eget aksess punkt og kom glatt inn, men jeg hørte med naboen min, og han sa jeg godt kunne koble meg opp på hans nett, hvis jeg hadde behov for mer linje, siden han bare leser avisen og småting.. (med 8mbit linje ) men nettverket hans kommer ikke opp i listen over de jeg kan koble meg til.. TopCom Pro PCI154 kort, 108 mbs med extended range, og han naboen er rett gjennom veggen der jeg sitter nå, men får ikke kontakt :S noen som vet hvorfor? naboen er ikke hjemme før i september så jeg får nemlig ikke spør han. takk på forhånd Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Kanskje han har slått av SSID-broadcast. I så fall må du sette opp tilkoblingen manuelt. Det er jo også en mulighet at routeren rett og slett har "tryna" og trenger en restart. Eller kanskje han har koblet fra strømmen eller strømforsyninga har gått til h....). Det er mange muligheter. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 hvordan setter jeg opp tilkoblingen manuelt da? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 å så tipper vi hvor mange som trur jeg skal inn på nettet hans ulovlig, 100? 200? for de som tror det, jeg har fått lov, og det er fullt lovlig. så om noen er vennlig og svarer meg på åsn jeg setter opp tilkobling manuelt? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Testing your broadband connection http://www.dslreports.com/tools Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det er flere måter å gjøre det på. Du kan enten bruke Windows til å konfigurere til å konfigurere trådløst nettverk eller du kan bruke kortprodusentens egen "utility". Hvis du skal bruke Windows innebygde funksjon går du bare inn på nettverksinnstillingene (f.eks. fra kontrollpanelet). Høyreklikk på den trådløse tilkoblingen og velger properties (egenskaper) og gå til det andre skillerket, Wireless networks. Her kan du se om du bruker Windows til å konfigurere trådløst nett eller ikke. Hvis ikke må du velge det eller bruke produsentens "utility" i stedet. Denne finner du som regel representert ved et eget ikon i feltet ved klokka på taskbaren (eller på startmenyen). Hvordan du bruker denne må du nesten finne ut av selv. Hvis du bruker (eller velger å bruke) Windows til å sette opp det trådløste nettet gjør du som følger: Klikk View wireless neworks. Klikk så "Set up a wireless network..." i venstre "marg". Det du må vite i begge tilfeller er SSID og krypteringsnøkkel (WEP eller WPA). Lenke til kommentar
toennes Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Tenkte jeg bare skulle legge til at den mest sannsynlige grunnen til at naboens nettverk ikke vises hos deg er at han/hun har skrudd av visning av SSID. SSID kan vi vel litt forenklet kalle ID'en eller egen-navnet til det trådløse nettverket. Dersom denne er skjult må man derfor vite navnet på nettverket før man får koblet seg til. Dersom naboen din i tillegg har skrudd på sikkerhet på det trådløse nettverket må du få vite hvilken type (WEP og WPA er de mest vanlige typene) og hva som er nettverksnøkkelen (passord for tilkoblingen). Lykke til ! Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Tenkte jeg bare skulle legge til at den mest sannsynlige grunnen til at naboens nettverk ikke vises hos deg er at han/hun har skrudd av visning av SSID. Det hadde jeg allerede nevnt, men det er så sant som det er sagt. Verre blir det hvis han bruker MAC-filtrering, fordi da må du inn på routeren for å legge til din adresse i tilgangslista. Dvs. at du må bruke hans PC (eller egentlig nettverkskort) for å koble deg til routeren med mindre du har fysisk tilgang til routeren da, men også da kan det være problematisk. Jeg har opplevd at noen routere også sperrer for ukjente MAC-adresser på LAN portene (tilkobling med kabel) i tillegg til det trådløse. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 hmmmmm... jo jeg ser på utilityen fra TopCom at han har WEP kryptering på... han kunne jo ikke vær så snill og lagt igjen keyen til meg da æsj, jaja får vente til han kommer hjem, takk for hjelpa folkens Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hvis det er mot Trådløst nettverkskort mot Trådløst nettverkskort må du aktivere Ad-Hoc på naboen din sin maskin! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå