crazyfrog Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Heisann Jeg trenger et delefilter til og ta vekk de laveste bass tonene i hattehylle høyttaler. Hva er bra og hva er dårlig?? Fant noen på www.ljudia.com er dette så jalla som det ser ut ??? Takker på forhånd evt. hvor bør en dele signalet ?? Endret 25. juli 2005 av 2inZanE4u Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) skal du fjerne bassen fra høytalerne så kan du bruke alt far 6dB filter til mer avaanserte og bedre. enkleste er at jeg legger inn en link med verdier. regelen her er enkelt: kondensator som er i serie med signalen er avgjørende for kvaliteten, ergo dyrere= bedre. Det samme gjelder for spoler og motstander med samme prinsip. Av mindre betydning er både kondensatorer, spoler og motstander som "ligger parallelt" med elementene. -enkelt regel- Skal du dele pasiv så er best så nær som mulig til elementene. lykke til!!! edit: desverre fungerer ikke linken... gå til "teknisk" og se etter delefiltre og "les mer".... Endret 25. juli 2005 av pndjo Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 takker og bukker og bøyer meg ned og kysser foten din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå