Gå til innhold

WD Raptor stående på dobbelsidig tape, superstille

Anbefalte innlegg

I går mekket jeg på kassen min, jeg boret to hull i toppen for radiatoren og fikk endelig installert vannkjølingen. Den har inntil i går stått i en moddet ( :!: )pappeske ved siden av kassen.

For å få plass til vanntanken måtte jeg fjerne den ene hardiskrammen, har et Chieftech et-eller-annet-Tower. I bunn av kassen er det to slots man kan plassere en ramme hvor man kan feste 2-3 hardisker i hver, ganske kjekt.

Raptoren min stod i en slik ramme helt alene, så jeg tenkte jeg kunne flytte den opp i toppen av kabinettet like over DVD-Ren min. For at det skulle virke måtte jeg lage en ramme som passet inn. Tok litt aluminium, fikk kuttet den til og bøyd den. For at den skulle skli inn i slottene oppe på lik linje med en CDrom, brukte jeg et par skinner som fulgte med kabinettet, man bare sklir dem innpå og de klikker seg på plass.

Vanligvis så skrur man disse skinnene på plass i hva enn man skal feste der oppe, men siden det begynte å nærme seg Tour de France på TV så gadd jeg ikke ordne med hull. Jeg fant i stede dobbelsidig tape og festet skinnene til rammen jeg hadde laget. Så tok jeg rammen Raptoren stod i og kuttet den av på midten slik at den ikke tok så mye plass, men at jeg også hadde noe å feste raptoren til. Så kommer det hele, under denne rammen er det to små bumper som gjør at den ikke står rett, så jeg måtte bruke tre lag med dobbelsidig, ca 6 mm totalt.

Vanligvis hører jeg knatringen veldig godt, den bråker en del denne Raptoren (74GB). Men etter jeg satt den på dobbelsidig tape så er den blitt helt utrolig stille, hører den litt enda, men det er som om jeg har masse støydemping i kassen. Det er helt rått og anbefales på det sterkeste å bruke det om du kan, typen jeg brukte er en ganske seig tape og er grå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrLee: Tapen sitter selv i varme den, seig og god =)

amarios: Er hjemme fra jobb like etter 17.30, skal få tatt noen bilder av oppsettet da.

Jeg har testet noe lignende en gang, men da bare med et diskkabinett, og tapen min holdt ikke akkurat evig. Etter ca. en mnd falt den med et dundrene brak ned gjennom kabinettet mitt. Noe som ikke er direkte bra for en harddisk når den er i bruk.

Et lite sikkerhetsnett eller en løsning for å lage en litt mer permanent løsning vil derfor være en tanke. Just in case :)

Lenke til kommentar

20613014367.jpg

Slik er den festet, kan ikke falle ned og tapen holder som bare faen.

20613013121.jpg

Slik ser det ut, er ikke så veldig pent, brukte vel 10 minutter på å kutte aluminiumsplaten og bøye den, så 30 sekunder på å kutte rammen.

20613011789.jpg

Markerte i rødt hvilke ramme jeg hadde tatt, hvordan den så ut og hvor raptoren stod før. Pluss min herlige pappeskemod.

20613004640.jpg

Slik det ser ut i min kasse nå, litt rotete er ikke fornøyd, men får ta det ved neste upgrade som nærmer seg.

20613010686.jpg

Slik kassen ser ut nå, ikke så veldig pen at det gjør noe, men den gjør jobben, hullet i sidedøren er irriterende :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...