Gå til innhold

Tror dere jeg kan få nytt HK?


Marcelo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp hatt problemer med min pc og funnet ut at det var hovedkortet det var noe med og at det er grunnnen til at jeg ikke får noe bilde på skjermen. Men det det jeg lurer på er om dere tror at jeg kan få nytt hovedkort fra www.komplett.no i og med at det bare er noen månender gammelt og jeg har heller ikke tuklet med det, det eneste jeg gjorde var å skifte chipsett viften mot en kjøleribbe. så etter det så fekk jeg ikke lenger bildet på skjermen så skiftet jeg tilbake. pc`en går på men bildet kommer ikke.

 

Tror dere at jeg kan få nytt hovedkort av www.komplett.no

 

Dette er hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL

 

EDIT: Er ikke garantien og sånt på minst et år? og jeg tror ikke jeg har bryttet garantien med å skifte en vifte av og på, eller hva sier dere?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett pleier å være veldig greie på sånt når 2 kamerater av meg har sendt inn 3 hovedkort som ikke virket og har fått god service.

 

Send en mail til komplett og forklar saken hva som har skjedd.

 

Men har du høyttaler koplet til hovedkortet om du får et pip eller prøvd å resette CMOS ved å ta ut ut og inn batteriet?

Lenke til kommentar

Hmm, du har jo tuklet litt med hovedkortet, så jeg vet ikke om garantien gjelder lenger. Hvis man skifter skjermkortkjøler på et grafikkert går garantien bort.

Du sier jo også at bildet forsvant etter at du skiftet chipsetkjøleren. Kanskje du har ødelagt det selv?

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Garantien går ikke helt vekk hvis du skifter kjøler på skjermkort, hvis du sender den tilbake som den var og med orginal kjøler så går det greit, har jeg hørt. Jeg var veldig forsikig når jeg skiftet det er derfor jeg ikke kjønner hvordan dette har skjedd. men kom fram til at det var hovedkortet når mange andre på dette forumet trodde det. som det står på den linken så har jeg testet alt. men tror dere ikke det skal gå greit hvis jeg forklarer det som det var til komplett.no? hvis jeg ringer de?

 

LINK: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=447688&hl=

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Ja, kunne noen svart meg om garantien går vekk dersom jeg gjor det jeg gjor? Dessuten så paste ikke den nye kjøleren helt så der var egentlig sånn av å på greie med orginal kjøler, pluss ny kjølepasta av samme type som var på fra før av under orginal kjøler då.

 

EDIT: har tenkt å ringe nå øyeblikk så det hadde vert greit med et par raske svar

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Jeg snakket med den plassen der jeg kjøpte det og de sa eg skulle sende det inn og de sko teste om det funket og hvis ikke så skulle jeg få nytt, siden det var 2års garanti eller noe sånt

men det så er bajs e at eg må vente ca 2 uker fra eg har det her igjen :(

 

 

EDIT: Men takk for hjelpen alle sammen, nå får jeg nok et nytt nå snart :w00t:

 

EDIT2: Azton: det var etter jeg skiftet kjøler at det sluttet å virke, men jeg var så forsiktig med det at jeg kan nesten ikke tro at jeg ødela det, men hvis det var sånn så er det utrolig dårlig kvalitet på chipsett brikken i og med at jeg var ekstremt forsiktig med det

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Jeg snakket med den plassen der jeg kjøpte det og de sa eg skulle sende det inn og de sko teste om det funket og hvis ikke så skulle jeg få nytt, siden det var 2års garanti eller noe sånt

men det så er bajs e at eg må vente ca 2 uker fra eg har det her igjen :(

 

 

EDIT: Men takk for hjelpen alle sammen, nå får jeg nok et nytt nå snart :w00t:

 

EDIT2: Azton: det var etter jeg skiftet kjøler at det sluttet å virke, men jeg var så forsiktig med det at jeg kan nesten ikke tro at jeg ødela det, men hvis det var sånn så er det utrolig dårlig kvalitet på chipsett brikken i og med at jeg var ekstremt forsiktig med det

Har nå prøvt å montert chipsett kjøleren lenge, men jeg klarer ikke å sette den på plass. noen så kan hjelp meg ut her. Kanskje noen så har samme hovedkort og samme kjølere eller lignende?

 

Dette er tatt fra en annen post du laga, hvor du spurte om hvilken chipset-kjøler du skulle bruke.

 

Hvis du hadde problemer med å montere den, så er det vel ikke så rart at du kanskje har ødelagt noe?

 

Blir nesten litt provosert av folk som ikke har peiling på hva de gjør og som ødelegger korta, og følgelig skal ha nye av butikken. :nei:

 

Korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

haha, du har feil. Jeg vett hvordan jeg skulle montere den men det var bare forskjellige måter å montere den på. og jeg gjorde ikke noe før jeg var sikker på hvordan det skulle gjøres. tror faktisk ikke detr var chipsettet så var øddelagt heller for en jeg få nå ny og de sa ikke noe om at det var chipsettet det var problemer med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...