Gå til innhold

Hvorfor kjøpe Half-Life 2?


Anbefalte innlegg

Så kan jeg jo nevne etter som du har oppgradert din pc..... vet ikke om det er nok men...

Men kansje du får mulighet til og spille the lost coast som valve slipper nå sammen med aftermath (add-onn) til hl2.

 

Nå er jeg vel innhabil når det gjelder hl2 men vet ikke om noe bedre spill enn dette finner ingen feil med dette med dagens pc'r.

Skal du prøve deg på Lost Coast må du ha en av Valve's pcer :)

Aka en VELDIG god pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen få grunner til å kjøpe Half-Life 2:

 

- Oppfølgeren til det legendariske og revolusjonerende Half-Life.

- Ca. 15 timer med underholdende action.

- Forholdsvis variert gameplay: Til fots, diverse kjøretøy, oppgaveløsning etc.

- Førsteklasses grafikk og troverdige brett.

- Superb lyd: Godt skuespill, flotte lydeffekter og stemningsfull musikk.

- Revolusjonerende fysikk som er godt implementert i selve gameplayet.

- En rekke flotte, nøye planlagte skriptede scener (i kjent stil fra 1'ern).

- God variasjon i fiender som holder et høyt nivå: alt fra blodtørstige zombier til de mystiske combine-soldatene.

- Stilige våpen, alt fra fiffige maskingevær til den legendariske Gravity Gun.

- Interessant historie og setting (En øst-europeisk by med et undertrykkende utenomjordisk regime).

- God MP-del, med HL2-Deathmatch og Counterstrike Source.

- Et stort mod-miljø som har en rekke interessante modifikasjoner på lager.

 

Med andre ord er Half-Life 2 et valg fra øverste hylle hvis du liker sjangeren. Det er ikke en spillrevolusjon, men rett og slett et herlig actionspil.

 

Etter min mening er det flere hakk bedre enn konkurenten Doom 3, som kun slår HL2 på skremselseffekt. Far Cry er også et godt valg, men har flere svake elementer som syltynn historie, elendig skuespill og veldig kjipe monstere. Riddick er derimot er et lekkert spill som jeg lett kan sidestille med HL2. Desverre er det altfor få som har fått øynene opp for Riddick. Men mitt råd er å kjøpe begge og vær fornøyd ;)

Endret av Campari
Lenke til kommentar

Godt sagt hr. Campari! Kunne ikke sagt det bedre selv!

HL2 er rett og slett et veldig godt action/skyte-spill!

 

Jeg vil tørre å påstå at det har god underholdningsverdi og levetid også. Selv har jeg spilt det gjennom et par-tre ganger og ser ingen grunn til ikke å ta en runde til! DET er ikke noe man kan si om mange spill i dag! :thumbup:

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar
Så lenge de har designet i orden kunne de gjerne klart å lagt på et par timer til med spilling.

Det er for mye av det samme, og det blir til et kort spill i sammenhenget.

 

Bilepisoden, hus til hus til hus til hus i en 2-3 timers tid. Helt til man kommer til brua da, der er det litt forksjellig. Der finnes det jo ting som flyr og en bru man må gå under (For min del, den feteste parten i hl2)

Men uansett, hvor enn du er så er det så mye av det samme. Og slikt er det jo i FarCry og Doom 3 også - MEN disse spillene ble jo "Verdens beste spill" t.o.m før dem kom ut fordi folk hadde så store forventinger. half life 2 brukte dem godt 4 år på å lage, og det tar 15 timer å gå gjennom det.

Vell det skjedde faktisk mangen ting imellom de 4 årene kildekoden ble stjålet :hrm:

 

Men det har en fantstisk fysikk, gameplay og graffik eg kan sikkert ramse opp mer men har ikkje tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...