shefki06 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg sliter med WAN-forbindelsen med min trådløse router. Jeg får ikke forbindelse med WAN fra Cell Pipen til D-Linken. Jeg har heller ingen info om Cell Pipen, jeg har Telenor ADSL. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hmm. Du må vel ha kabel fra Lucent til Dlink! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Er det noen som kan hjelpe meg? Har du satt opp d-link med PPPoE og husket @online.no etter brukernavnet? Du skal ikke "ringe opp" med maskinen slik som du gjore før. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dette inlegget bør hjelpe deg. Hei, Første du bør gjøre er å slå av alle brannmurer midlertidig. F.eks. Windows Brannmur, Zonealarm, Norton Internet Security, o.l. Slå de av for å eliminere de som årsak til feilen. Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger. Fjern Telenor PPPoE tilkobling. Sett Lokal Tilkobling til å motta IP automatisk. (Høyretrykk på Lokal Tilkobling, Velg Egenskaper, merk av Internett Protokoll, trykk på egenskaper. Merk av for motta IP adresse automatisk. Merk også av for motta dns server automatisk. Trykk ok, så lukk) Om du prøver å koble deg Trådløst, trykk Vis Tilgjengelige trådløse nettverk, velg Default og koble deg til. Etter du har gjort dette, trykk Start, Kjør, skriv inn cmd og trykk ok. I kommandolinjen som kom opp nå, skriv inn "ipconfig" og trykk enter. Det bør se noenlunde slikt ut: IP Adresse: 192.168.0.100 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard Gateway: 192.168.0.1 Om du IKKE får IP adresse når du skrive ipconfig, prøv å resett routeren. (Hold inn en kulepenn eller binders i resett hullet i 15-20 sekunder MED strømmen på!). Du kan også prøve å sette manuell IP på nettverkskortet ditt. Dette gjør du ved å gå på Kontroll Panel / Nettverkstilkoblinger, høyretrykker på den nettverkstilkoblingen du bruker, velger egenskaper, så internett protokoll og egenskaper. Merk av for Bruk Følgende IP Adresse og skriv inn IP 192.168.0.95, nettverksmaske: 255.255.255.0, trykk ok og lukk. Prøv nå å ping 192.168.0.1 (skriv i cmd: ping 192.168.0.1 og trykk enter). Du vil få 4 svar om alt er slik det skal være. Åpne Internett Explorer, gå til adressen 192.168.0.1, brukernavn: admin - passord: *blankt* (som i tomt, niks, nada). Det kan være at du må stille litt på Internett Explorer. Gå da på Verktøy/Internett Innstillinger/Tilkoblinger og fjern alt som står i listen over tilkoblinger der, trykk så OK. Under Home/WAN stiller du routeren til Dynamic IP Adress og trykker APPLY, så continue. Gå på status på webkonfigurasjonssiden til routeren. Se på IP Adresse Under WAN. Hva står det der? Står det 0.0.0.0, følg alternativ 1, står det 10.0.0.#, følg alternativ 2. Alternativ 1. Gå til Home/WAN. Velg PPPoE, så Dynamic PPPoE. På username skriver du brukernavnet du har fått fra telenor + @online.no etter "User Name". Etter "Password" og "Retype Password" fjerner du stjernene og skriver passordet fra Telenor _TO_ ganger (en gang i hvert felt), trykke APPLY, så Continue etter du har gjort dette. (når du kommer tilbake til siden, vil det skjulte passordet ditt være lengre enn det du skrev inn. Routeren legger på stjerner automatisk for å skjule lengden på passordet) . Så gå du til status igjen, er IP Adresse ennå 0.0.0.0, trykker du "connect", da skal du få en IP Adresse. Alternativ 2. Still inn Trådløst nettverk slik du vil ha det (WEP,WPA-PSK, osv), så går du til Home/DHCP og velger "DHCP Server - Disabled" og trykker APPLY, så Continue. Nå må du flytte kabelen som kommer fra modemet fra WAN porten til LAN 1. (etter du har gjort det, gå på nettverkstilkoblinger, høyretrykk på lokal tilkobling/trådløs tilkobling og velg reparer. evt åpne cmd og skriv "ipconfig /release" så "ipconfig /renew") Dette burde være tilstrekkelig til å få deg på nett. - Sylvarius Lenke til kommentar
shefki06 Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Takker for svar. Har prøvd alle tipsene her, men det funker fortsatt ikke. Jeg kjenner ikke Telenor routeren så godt (Cell Pipe), kan det være et router til router problem? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg kjenner ikke Telenor routeren så godt (Cell Pipe), kan det være et router til router problem? Dette er vel av de eldre Cellpipe-modemene som ble levert ut rundt 2002/2003 og de er uten noen form for router, har du sync og indikerer lampene at det er forbindelse mellom modem og router? Lenke til kommentar
shefki06 Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Stemmer nok at dette er en av de eldre modemene ja, fikk den vel i 2003 ja. Det er ingen forbindelse imellom disse to nei. Dvs når jeg plugger i strøm på modemet og setter inn pluggen bak i D-Linken så lyser WAN lampen i noen sekunder, så blir det dødt igjen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Du er sikker på at du har koblet dette riktig? Splitter DSL -> DSL/WAN på Cellpipe. LAN på Cellpipe -> WAN/DSL/Cable på D-linken. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er ingen forbindelse imellom disse to nei.Dvs når jeg plugger i strøm på modemet og setter inn pluggen bak i D-Linken så lyser WAN lampen i noen sekunder, så blir det dødt igjen. Har du testet med andre kabler? Lenke til kommentar
shefki06 Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Koblingene er riktig, og jeg har forsøkt med andre kabler. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Prøv å resette DI-624. Kulepenn eller Binders i resett hullet i 15-20 sekunder med strømmen på. Om ikke WAN lyset lyser konstant eller blinker etter dette, prøv en annen kabel. Er det ikke kabelen prøv følgende: (Loopback test) Kjør en kabel fra LAN 1,2,3 eller 4 til WAN på DI-624. Under Home/Wan sett på Dynamisk IP, apply, så continue. Gå på status og sjekk om du har fått IP Adresse under WAN. Om du får IP Adresse 192.168.0.1## er alt ok med router. Om du ikke får IP adresse under loopback test etter å ha resatt router og prøvd en annen kabel, så er det mest sannsynlig noe galt med routeren. Får du derimot IP adresse under loopback, er alt ok med router, da ligger feilen en annen plass. - Sylvarius Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er ingen forbindelse imellom disse to nei.Dvs når jeg plugger i strøm på modemet og setter inn pluggen bak i D-Linken så lyser WAN lampen i noen sekunder, så blir det dødt igjen. Prøvd med både rette og krysset TP-kabel? Lenke til kommentar
shefki06 Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Da er dette fikset. Det viste seg at WAN-porten var defekt. Fikk ny av D-Link support på to dager, bra service Takker for forslagene.. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Da er dette fikset. Det viste seg at WAN-porten var defekt.Fikk ny av D-Link support på to dager, bra service Takker for forslagene.. Bra det ordnet seg - Sylvarius Endret 29. juli 2005 av Sylvarius Lenke til kommentar
Harang Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Kjør en kabel fra LAN 1,2,3 eller 4 til WAN på DI-624. Under Home/Wan sett på Dynamisk IP, apply, så continue. Gå på status og sjekk om du har fått IP Adresse under WAN. Om du får IP Adresse 192.168.0.1## er alt ok med router. Om du ikke får IP adresse under loopback test etter å ha resatt router og prøvd en annen kabel, så er det mest sannsynlig noe galt med routeren. Får du derimot IP adresse under loopback, er alt ok med router, da ligger feilen en annen plass. 4556124[/snapback] Jeg har nøyaktig det samme problemet, jeg har testet med loopback og får da ip-adresse, så både WAN-port og kabel er nødvendigvis i orden. Jeg har husket @online.no i brukernavnet også. Når det "ringes opp" direkte fra pc'en funker det med patchekabel rett i lucenten. Begyner å blir skikkelig lei dette nå, setter veldig pris på hjelp. Som en midlertidig fiks har jeg skrudd av routerfunksjonaliteten i d-linken nå, kjører den som en ren switch. så får vi se om jeg får opp resten av møkka i dag. Endret 3. september 2006 av Harang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå