Gå til innhold

NHH eller andre økonomi utdannelser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin arbeidsgiver, for all del. Men prosjektleder er ikke sååå fint... Det er et hardkjør uten like, og du har ikke tid til å jobbe for deg selv på si. Du må stå på døgnet rundt.

Mækkern innebærer generelt mye arbeid for alle som er ansatte, uavhengig av hvilken stilling du har. Til gjengjeld kan man føre opp bransjens best omtalte bedrift på CV'en.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg studerar på TØH - Trondheim Økonomiske Høgskule, bachelor i Økonomi og Administrasjon. Vi har like høg kvalitet på fag og forelesarar som dei på BI her i Trondheim, og det er gratis, akkurat som NHH.

Er eit snitt på rundt 4,4 eller 4,5 for å kome inn, so er ein god del lettare å byrje der enn på NHH.

Også best av alt: Du får adgang til Tøhnna! Tidenes beste pub/uteplass/drikke-seg-drita-plass :love:

Lenke til kommentar

Denne kan jo avkrefte det meste av "de på BI kan ingenting" ryktene..

http://www.bi.no/templates/NyhetsArtikkel____32275.aspx

[24.05] Handelshøyskolen BI rykker inn på Financial Times oversikt over verdens 50 ledende leverandører av bedriftsinterne utdanningsprogrammer, basert på brukernes vurderinger. BI er eneste norske aktør på Topp-50-listen.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

BI har en ekstremt aktiv holdning overfor næringslivet, du har helt rett der Dr.X, eller, som onkelen min sa etter å ha snakket med en BI-ansatt angående et kurs han lurte på om firmaet hans skulle få arrangert i regi av BI; "jeg rakk knapt å legge på før de var på forværelset." Dette sier imidlertid absolutt ingenting om BIs Bachelor-og Masterkurs i økonomi og administrasjon, og jeg synes også det er litt merkelig at jeg ikke klarer å finne ut hvor mange læresteder som har blitt evaluert totalt i undersøkelsen.

Jeg prøver ikke å svartmale BI, om det er slik det oppfattes, dette er simpelthen et forsøk på å peke på naturlige begrensninger i undersøkelsen som er gjengitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor og hvordan, om jeg tør spørre? Ved at du ikke klarer å skape et nettverk i Norge mens du studerer? Jeg sier ikke at det ikke finnes fordeler ved å studere i utlandet, men å konstatere det uten videre argumentasjon blir for enkelt.

Om du har noen vanvittig gode argumenter er det fint om du kommer med de fort som svint, jeg har fortsatt en del plasser på diverse institusjoner i utlandet, en av disse må jeg gjøre beslag på allerede i morgen dersom jeg ønsker den... ;)

Lenke til kommentar

Den forklaringen blir rett og slett for simpel for min del. Jeg har hatt (og har delvis fortsatt) tilbud om studieplass ved en rekke særs høyt rangerte og velansette univeristeter i USA og England, men har valgt å ikke flytte, av noen forholdsvis enkle grunner;

-undervisningen på bachelor-nivå er ikke noe særlig bedre, om ikke dårligere, mange steder i utlandet sammenlignet med Norge

-en vil ikke klare å skape et nettverk i Norge, absolutt relevant om en ønsker å flytte tilbake til Norge for å jobbe etterpå

-det er i en del tilfeller så vanvittig mye dyrere å studere i utlandet at det skal utrolig mye til for at det lønner seg økonomisk

-levestandard og boforhold er til tider sterkt varierende, en god del steder er det rett og slett ikke mulig å opprettholde en livsstil tilsvarende det jeg har nå, uavhengig av økonomisk stilling og forbruk

Det er her snakk om toppuniversiteter i utlandet (Harvard, Yale og LSE, for å nevne noen eksempler), sammenlignet med de beste i Norge, i mitt tilfelle representert ved NHH.

Lenke til kommentar

Sier ikke at NHH er et dårlig valg! Tror det er et meget bra valg. Men jeg vil tro at det kan (les kan) være positivt med en utdannelse i utlandet. Du bør i allefall prøve å få tatt et av årene dine vet et universitet i utlandet. Vet at NHH har noe opplegg med det

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg er videre bekymret for egen karierre eller utdannelse, uansett hvilket av alternativene jeg endte opp med.

Det finnes selvfølgelig mye bra i utlandet, men jeg har valgt å holde meg i Norge på bachelornivå, først og fremst på grunn av at undervisningen ikke er så fantastisk på dette området andre steder. På masternivå, eventuelt etter at jeg har tatt master her, kan jeg godt tenke meg å ta en ytterligere grad i utlandet (MBA på Insead eller HBS hadde ikke gjort noe...). Jeg prøver ikke å si at alt som finnes av utenlandske institusjoner er ubrukelig, men om man søker til utlandet for det akademiske bør man angripe det hele med en viss porsjon edruelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...