alex100 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Heisann. Etter en ny (?) lov kan bibliotek lage en kopi av DVD-plater som de kjøper, og låne ut kopien. Dette slik at de ikke taper mye penger på å måtte erstatte tapte plater. I denne sammenhengen har jeg fått i oppgave å ordne en løsning for dette. Har kjøpt en DVD-brenner som kan brenne dual layer plater (NEC ND-3540A). Og et program for å kopiere platene, DVDFab Platinum. Prøvde å kopiere en DVD-plate, og alt gikk fint intill jeg fikk beskjed om å sette inn en blank DVD-plate. Platene jeg har er ikke dual layer, derfor kan ikke jeg brenne DVDen. Og kvaliteten blir bare 70% viss jeg ikke bruker dual layer. Det jeg lurer på er om alle/de aller fleste stue-dvd-spillere støtter dual layer? Er ikke noen vits i at biblioteket låner ut dvd-kopier som ikke kan leses av de fleste dvd-spillerene. Og med det samme; er DVD-R+ å foretrekke (forstått at disse er de eneste som har dual layer også.)? Endret 24. juli 2005 av alex100 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Dual layer printede DVD'er har vel eksistert siden DVD-formatet kom på markedet i det hele tatt. Det er bare hjemmebrennte duallayer DVD'er som er nytt på banen. Jeg skal ikke uttale meg bombastisk, men jeg vil tro at de fleste spillere tar dual-layer. -Stigma EDIT: De som evt. har spillere som ikek takler dual layer vilel jo uansett ikke kunne spilel av flesteparten av DVD'ene som selges i butikker. Gå for dual-layer du. Endret 25. juli 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg er ikke helt sikker på om alle støtter dette. Har hørt noe om at det ikke gjør det og jeg måtte oppdatere firmwiren i min plextor dvd brenner for dual layer så jeg er ikke like sikker på dette her. Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er ganske stor forskjell på originale dual layer plater og DVD+R DL plater... synes det var ganske bombastisk å påstå 99,9% kompatibilitet. Det er nok en god del lavere i virkeligheten. Kommer an på flere ting, som media (Verbatim er vel det sikreste valget), brenner, og selvfølgelig leserne som platene skal brukes i. Eneste måten å være sikker på er å teste... Dr. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dual layer DVD-R støtte: elendig, under 40% av spillerne støtter dette formatet. Double layer DVD+R støtte (med DVD-ROM bitsetting), relativt bra, ca 75-80% av spillerne støtter dette. Alle relativt nye spillere bør støtte det. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Noen som vil fåreslå en type for å vere på den sikre siden? Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hva da? Plater? Les hva jeg skrev en gang til. Lenke til kommentar
Skurk Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Dual layer DVD-R støtte: elendig, under 40% av spillerne støtter dette formatet.Double layer DVD+R støtte (med DVD-ROM bitsetting), relativt bra, ca 75-80% av spillerne støtter dette. Alle relativt nye spillere bør støtte det. Dual/double.. Hva er forskjell? Jeg vet bare at NEC'en min brenner Dual Layer Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 DVD-R kalles dual layer. DVD+R kalles double layer. ND-3520 og ND-3540 støtter både DVD-R dual layer og DVD+R double layer. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Dual layer DVD-R støtte: elendig, under 40% av spillerne støtter dette formatet.Double layer DVD+R støtte (med DVD-ROM bitsetting), relativt bra, ca 75-80% av spillerne støtter dette. Alle relativt nye spillere bør støtte det. Finner ikke noen double plater på komplett. Bare dual layer. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300721&cks=PRL ? Svindyre Endret 26. juli 2005 av alex100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå