Gå til innhold

Dual layer - støtter de fleste dvd-spillere det?


Anbefalte innlegg

Heisann. Etter en ny (?) lov kan bibliotek lage en kopi av DVD-plater som de kjøper, og låne ut kopien. Dette slik at de ikke taper mye penger på å måtte erstatte tapte plater.

 

I denne sammenhengen har jeg fått i oppgave å ordne en løsning for dette. Har kjøpt en DVD-brenner som kan brenne dual layer plater (NEC ND-3540A). Og et program for å kopiere platene, DVDFab Platinum.

 

Prøvde å kopiere en DVD-plate, og alt gikk fint intill jeg fikk beskjed om å sette inn en blank DVD-plate. Platene jeg har er ikke dual layer, derfor kan ikke jeg brenne DVDen. Og kvaliteten blir bare 70% viss jeg ikke bruker dual layer.

 

Det jeg lurer på er om alle/de aller fleste stue-dvd-spillere støtter dual layer? Er ikke noen vits i at biblioteket låner ut dvd-kopier som ikke kan leses av de fleste dvd-spillerene.

 

Og med det samme; er DVD-R+ å foretrekke (forstått at disse er de eneste som har dual layer også.)?

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual layer printede DVD'er har vel eksistert siden DVD-formatet kom på markedet i det hele tatt. Det er bare hjemmebrennte duallayer DVD'er som er nytt på banen.

 

Jeg skal ikke uttale meg bombastisk, men jeg vil tro at de fleste spillere tar dual-layer.

 

-Stigma

 

EDIT: De som evt. har spillere som ikek takler dual layer vilel jo uansett ikke kunne spilel av flesteparten av DVD'ene som selges i butikker. Gå for dual-layer du.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det er ganske stor forskjell på originale dual layer plater og DVD+R DL plater... synes det var ganske bombastisk å påstå 99,9% kompatibilitet.

Det er nok en god del lavere i virkeligheten. Kommer an på flere ting, som media (Verbatim er vel det sikreste valget), brenner, og selvfølgelig leserne som platene skal brukes i. Eneste måten å være sikker på er å teste...

 

Dr.

Lenke til kommentar
Dual layer DVD-R støtte: elendig, under 40% av spillerne støtter dette formatet.

Double layer DVD+R støtte (med DVD-ROM bitsetting), relativt bra, ca 75-80% av spillerne støtter dette. Alle relativt nye spillere bør støtte det.

Dual/double.. Hva er forskjell? Jeg vet bare at NEC'en min brenner Dual Layer

Lenke til kommentar
Dual layer DVD-R støtte: elendig, under 40% av spillerne støtter dette formatet.

Double layer DVD+R støtte (med DVD-ROM bitsetting), relativt bra, ca 75-80% av spillerne støtter dette. Alle relativt nye spillere bør støtte det.

Finner ikke noen double plater på komplett. Bare dual layer. :dontgetit:

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300721&cks=PRL ? Svindyre :ohmy:

Endret av alex100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...