fxwz Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Styggbra Tegnet! Blir ikke greia litt sånn tungt? Kanskje montere sånn der hjulgreie under? Endret 26. juli 2005 av Tøbbi Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Styggbra Tegnet! Blir ikke greia litt sånn tungt? Kanskje montere sånn der hjulgreie under? Hei. Kabinettet blir ikke noe tungt, fordi jeg lager det i glassfiber.. Det var med i planen siden det skal være en god lan pc, så må den ikke være tung å dra med seg, så da er glassfiber et bra valg til å lage det med. Det er fordi at glassfiber tåler mye varme, kan lakkeres på, og det er også lett. Men det krever en del kunnskap når du skal lage en såpass krevende ting med glassfiber, for glassfiber er da bare en glassfiber"DUK" som du smører (polyester, og herder) på. Altså du blander polyester og herder før du smører det på. Og det krever en del arbeid fordi at det skal se bra ut, det kreves pussing, sparkling og lakkering. Og da går det fort en del timer. Men jeg skal legge ut bilder på workloggen når jeg begynner å støpe, så kan dere som lurer på hvordan man arbeider med glassfiber få se det og Og det hørtes ut som en god ide med skuff i fronten til tastatur, men jeg har igrunner planlagt at det skal være cd-rom og kontrollpanel i fronten, og tastatur er ganske langt og krever litt plass, men det er gjerne plass til en skuff nederst under skjermen, det skal jeg se på Takk for tipset Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Kul kabinett Menne som noen nevnte tidligere: Hadde du ikke spart en del plass om hovedkortet henger rygg i rygg med skjermen? Og når det gjelder PSU'en så bør du lage til noe form for sjakt som leder varmen fra viften og ut, slik at du slipper en varmeovn inni der Edit: En ting til, vil ikke glassfiber sammen med denne formen forsterke lyd? Viftelyd og lignenede? Vil kanskje være lurt å legge støydempingsmatter inni. Endret 26. juli 2005 av Meendel Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Ser veldig lovende ut! Har ingen erfaringer med glassfiber, så er spent på å se hvordan man går fram! Ikke la oss vente lenge på første update da Endret 26. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Kul kabinett Menne som noen nevnte tidligere: Hadde du ikke spart en del plass om hovedkortet henger rygg i rygg med skjermen?Og når det gjelder PSU'en så bør du lage til noe form for sjakt som leder varmen fra viften og ut, slik at du slipper en varmeovn inni der Edit: En ting til, vil ikke glassfiber sammen med denne formen forsterke lyd? Viftelyd og lignenede? Vil kanskje være lurt å legge støydempingsmatter inni. Hei igjen. Ja har ikke fått laget en ny skisse med hovedkortet rygg i rygg med skjermen, men tenker jo på det ideen, det er en god ide, og jeg skal tegne opp en ny skisse, så får vi se på det ja Også når det gjelder sjakt til psu'en, så har du et skikkelig bra poeng der ja Og til slutt, når det gjelder glassfiber og viftelyd osv. Så skal jeg sa lage vannkjøiling til pcen, men har bare ikke tegnet den inn på skissen. Og skal også kjøpe MIST strømforsyning slik at psu'en bråker lite Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Hei folkens Jeg må bare beklage, men jeg må legge ned dette prosjektet foreløpig Det er pga. av pengemangel for tiden Jeg har nettopp betalt fartsbot på 6500kr,- Og har nå lært at jeg ikke skal kjøre for fort når jeg er på tur Men jeg skal da bare modde det kabinettet jeg har nå.. Men uansett så må jeg permitere dette prosjektet en stund, og det beklager jeg folkens. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 *LeggeSegNedPåRyggenMedAlleFireBeinILuftaÅBryteUtIEkstremLatter* Sorry, men sånn sett er det jo fortjent.. Tenk på alt du kunne ha gjort med de pengene! Uansett er det jo litt synd da.. Får håpe du tar opp prosjektet senere! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Sorry, men jeg måtte le litt jeg også. Du må jo ikke kjøra for fort når du skal bygge kabinett MEn det er jo fortjent da (og jeg vet jeg kommer til å få denne i trynet av Glisevask den dagen jeg blir tatt med trimma moped ) Håper også at du tar opp prosjektet senere, når du har mer penger igjen Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Ser ut til og bli et artig prosjekt med mange utfordringer det her. 6500kr er da ikke så værst, jeg måtte ut med 7800kr for en litten helgetur hjem Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kjiipern _plextor_, veit hvordan det svir med en bot Men det er nesten like synd at prosjektet blir avbrutt... Må ikke gi opp så fort vettu, kan sikkert få tak i no billig glassfiber og annet stasj som ikke koster Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Hei igjen. Ja dumt at det blir nedlagt, men jeg må legge det ned foreløpig. Så skal jeg modde det kabinettet jeg har nå da, så får jeg ta opp prosjektet senere heller når jeg har penger igjen Så folkens, kjør med vett så dere har råd til å bygge kabinett dere da Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kjøp polyester, herder og duk direkte fra produsenen, så blir det mye billigere. Tror jeg betalte 500,- for 5kg polyester, 50,- for herder, og 150,- for mye duk. Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Stor og klompete ja. Tips: Har du en gammel CRT skjerm liggende? Bruk den som kabinett! Tøm CRT skjermen for alt innhold, sett inn alt hardware i CRT kabinettet, og erstatt skjermen med en passende LCD skjerm. Så kutter du ut hull etc. til DVD-ROM, Floppy, Minnekortleser, Vifter, Vifterstyring etc etc. Så en casemod av akkurat dette, så knallbra ut SÅ til slutt lakkerer du bare hele CRT-Kabinettet i ønsket farge® og mønster =) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hehe, den var stiling gleder meg til å se bilder. Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Stor og klompete ja. Tips: Har du en gammel CRT skjerm liggende? Bruk den som kabinett! Tøm CRT skjermen for alt innhold, sett inn alt hardware i CRT kabinettet, og erstatt skjermen med en passende LCD skjerm. Så kutter du ut hull etc. til DVD-ROM, Floppy, Minnekortleser, Vifter, Vifterstyring etc etc. Så en casemod av akkurat dette, så knallbra ut SÅ til slutt lakkerer du bare hele CRT-Kabinettet i ønsket farge® og mønster =) Ja det høres faktisk veldig tøft ut Jeg har en gammel crt 17" lliggenes.. Må ta en kikk på den Kan gått hende jeg kan gjøre noe med den da Men har da noe ting å gjøre også, sånn så å pusse opp rommet først, så må ta en ting om gangen.. Men jeg startar ny worklogg når jeg begynner på det jeg finner utav jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Dette virker bra, ja! Keep on the good work. Jeg har lenge tenkt på hvordan et desktopkabinett ville blittt om man hadde festet en lcd-skjerm på det.(som om det ville vært en gigantisk bærbar pc) Spørs om ikke skjermen burde vært bakerst, sett bort fra at hardware kan bli i veien. Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Ja du sier noe der notalive Jeg skal sjekke opp litt mer i dette når jeg henter fram den gamle crt skjermen Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 sånn så å pusse opp rommet først. Lag ein worklogg av oppussinga da Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 kjipt det med boten :S føler med deg. Men jeg venter på fortsettelsen! Lenke til kommentar
haakie Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 sinnsykt kjipt me boten.. satt her å venta spent som en unge.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå