Gå til innhold

Alt i ett LAN pc - nye planer

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg nå sett rundt på forumet her, og har da funnet ut at jeg vil lage mitt eget kabinett jeg også :)

Så har jeg også tatt en kikk på lan maskinen til Flop|s og funnet ut at jeg og vil prøve å lage en praktisk og god lan maskin.

Jeg har da sittet på tenkebenken en stund til nå og har laget en skisse, men har da enda en del arbeid igjen.

Jeg legger ut kladden av skissen nå, og håper på tilbakemeldinger og tips :thumbup:

Så jeg begynner nok i morgen med oppmålinger fra hovedkort og regner ut hvor stor bunnen må være, og tar steg for steg..

Så jeg skal prøve å update så mye som mulig for å holde dere intereserte lesere oppdaterte :)

Målet med pcen er da å bygge en praktisk lan pc, og ha switch og div. ting innebygd i pcen.

Skal da også ha et "skab" eller hva jeg kan kalle det på høyre side som tastatur og mus kan ligge i ender frakt.

Mere info kommer fortløpende..

mortenskabinett3.jpeg

Kommer og til å ha et "luftinntak" på toppen av kabinettet, bare at inni står det vifter som blåser luft utover, de skal styres av viftestyring. Det kan bli bra med noe luft når du sitter varm i hodet etter noen tapte runder på cs på lan :p

mortenskabinett4.jpeg

Endret av _plextor_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så interresant å ha mini-ATX, siden han skal bruke den på lan og da trenger han vel en kraftigere maskin.

Lag en fin finish på den, puss den godt og lakk den slik at det blir helt blank :)

Lykke til..

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Somsagt det er bare en kladd, pcen blir mye mindre klumpete enn på tegningen altså..

Og den plata til høyre skal være en luke til å ha mus og tastatur i er planen, men kan godt være at jeg endrer det pga av plassen den vil ta :thumbup:

Og jeg tar imot både gode tips og litt kritikk..

Bare kom med tips og ideer, setter pris på det :)

Og takk for tipset med hk på bakplata, jeg skal bearbeide skissen og lage det til med hk på bakplata å se hvordan det blir:)

Endret av _plextor_
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg fikset litt på skissen.

Men skal bestille deler i morgen mest sannsynlig.

Jeg skal da ha en 17 lcd spilleskjerm, eizo.

Og webcam som skal være innebygd i pcen.

Å tenningslås "nøkkel" som skal være strømbryteren til pcen.

Her er da et forbedret bilde, men kommer flere snart :)

mortenkabinettttt.jpeg

Trykk på bildet for mer info!!!!!!!

Lenke til kommentar

Ville vurdert å montert hovedkortet rygg i rygg mot skjermen og ikke bygd "skallet" lenger bakover enn nødvendig. Lykke til med byggingen :)

edit: kan være lurt å ha et litt større luft inntak med filter itillegg til uttaket i toppen(for å skape et overtrykk slik at det ikke samler seg opp kanin kolonier i kassa)

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Takk for alle tipsa folkens:)

Det med å ha hovedkortet rygg mot rygg mot skjermen, å ha tak over skjermen høres ikke dumt ut :thumbup:

Skal prøve å lage et par nye skisser i løpet av dagen, og eventuelt bestille deler som skjerm og div oppgraderinger til pcen..

Og når det gjelder filter i luftinntaket så var det en ikke en dum ide:)

Må nok få laget til noe slik at det ikke kommer for mye støv nedi pcen :thumbup:

Lenke til kommentar
Se dette ja! Dette her har jeg ventet lenge på.. God ide å bygge inn switch å greier inn i maskinen.. ganske smart.. Men hvorfor er strømforsyningen feil vei? Skal den være slik?

Men uansett.. STÅ PÅ! :w00t:

Hei conan.

Jeg glemte å si det ja, tenkte å ha strømforsyningen den veien fordi at jeg skal ha et stikk inne i kabinettet slik at strømmledningen til skjermen og den til psu'en går over i en ledning :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal pcu'en stå den veien??.

Hei.

Somsagt skal ha kun en strømkabel utav kabinettet som gir strøm til både skjerm og psu..

Så det stemmer det sigen, takk for at du følger bra med :thumbup:

Når det gjelder oppstarting av prosjektet, så bestiller jeg deler som skjerm og div i kveld.

Så får jeg en aluminiumsplate i morgen, og den skal jeg bruke til å støpe glassfiberen oppå..

Fordi at da blir den siden av glassfiberen som ligger ned mot aluminiumsplata skikkelig slett/glatt så det blir lite pussing på den siden. Så støper jeg del for del og til slutt støper sammen alt..

Så i morgen starter jeg opp, skal da ta bilder og legge inn på forumet :thumbup:

Så hvis dere har flere tips om hvordan utseende bør være/ikke være så er det bare å si ifra.. Og tar gjerne imot tips og slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...