_plextor_ Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hei! Nå har jeg nå sett rundt på forumet her, og har da funnet ut at jeg vil lage mitt eget kabinett jeg også Så har jeg også tatt en kikk på lan maskinen til Flop|s og funnet ut at jeg og vil prøve å lage en praktisk og god lan maskin. Jeg har da sittet på tenkebenken en stund til nå og har laget en skisse, men har da enda en del arbeid igjen. Jeg legger ut kladden av skissen nå, og håper på tilbakemeldinger og tips Så jeg begynner nok i morgen med oppmålinger fra hovedkort og regner ut hvor stor bunnen må være, og tar steg for steg.. Så jeg skal prøve å update så mye som mulig for å holde dere intereserte lesere oppdaterte Målet med pcen er da å bygge en praktisk lan pc, og ha switch og div. ting innebygd i pcen. Skal da også ha et "skab" eller hva jeg kan kalle det på høyre side som tastatur og mus kan ligge i ender frakt. Mere info kommer fortløpende.. Kommer og til å ha et "luftinntak" på toppen av kabinettet, bare at inni står det vifter som blåser luft utover, de skal styres av viftestyring. Det kan bli bra med noe luft når du sitter varm i hodet etter noen tapte runder på cs på lan Endret 31. juli 2005 av _plextor_ Lenke til kommentar
letmein Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Fin eMac.. Endret 24. juli 2005 av letmein Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) den så ut til å bli stor og klompete, tror ikke du trenger å ha den så tykk. Sett heller hk på bakplata, skulle være god nok plass til det =) Endret 24. juli 2005 av Neptyr Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Se her ja.. Som sagt så den stor og klumpete! Med mini-ITX og litt mekking kan du jo få det der MYE tynnere og mye mer kompakt! Uansett er det jo et helt OK utgangspunkt om du ønsker en boks.. Morsomt at du skal lage den i glassfiber også! Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Det er vel ikke så interresant å ha mini-ATX, siden han skal bruke den på lan og da trenger han vel en kraftigere maskin. Lag en fin finish på den, puss den godt og lakk den slik at det blir helt blank Lykke til.. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ser bra ut Hva er den "hylla" på siden til høyre? Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hei igjen. Somsagt det er bare en kladd, pcen blir mye mindre klumpete enn på tegningen altså.. Og den plata til høyre skal være en luke til å ha mus og tastatur i er planen, men kan godt være at jeg endrer det pga av plassen den vil ta Og jeg tar imot både gode tips og litt kritikk.. Bare kom med tips og ideer, setter pris på det Og takk for tipset med hk på bakplata, jeg skal bearbeide skissen og lage det til med hk på bakplata å se hvordan det blir:) Endret 25. juli 2005 av _plextor_ Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Sånn, da har jeg fikset litt på skissen. Men skal bestille deler i morgen mest sannsynlig. Jeg skal da ha en 17 lcd spilleskjerm, eizo. Og webcam som skal være innebygd i pcen. Å tenningslås "nøkkel" som skal være strømbryteren til pcen. Her er da et forbedret bilde, men kommer flere snart Trykk på bildet for mer info!!!!!!! Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Wow! det der var rått...! Kommer til å følge med på denne tror jeg nok ja... Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Jeg syns det hadde vært penere om du hadde skjermen "under tak", om du skjønner? Endret 25. juli 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Ville vurdert å montert hovedkortet rygg i rygg mot skjermen og ikke bygd "skallet" lenger bakover enn nødvendig. Lykke til med byggingen edit: kan være lurt å ha et litt større luft inntak med filter itillegg til uttaket i toppen(for å skape et overtrykk slik at det ikke samler seg opp kanin kolonier i kassa) Endret 25. juli 2005 av ostepopp Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Se dette ja! Dette her har jeg ventet lenge på.. God ide å bygge inn switch å greier inn i maskinen.. ganske smart.. Men hvorfor er strømforsyningen feil vei? Skal den være slik? Men uansett.. STÅ PÅ! Endret 25. juli 2005 av Conan_Warrior Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Takk for alle tipsa folkens:) Det med å ha hovedkortet rygg mot rygg mot skjermen, å ha tak over skjermen høres ikke dumt ut Skal prøve å lage et par nye skisser i løpet av dagen, og eventuelt bestille deler som skjerm og div oppgraderinger til pcen.. Og når det gjelder filter i luftinntaket så var det en ikke en dum ide:) Må nok få laget til noe slik at det ikke kommer for mye støv nedi pcen Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Se dette ja! Dette her har jeg ventet lenge på.. God ide å bygge inn switch å greier inn i maskinen.. ganske smart.. Men hvorfor er strømforsyningen feil vei? Skal den være slik? Men uansett.. STÅ PÅ! Hei conan. Jeg glemte å si det ja, tenkte å ha strømforsyningen den veien fordi at jeg skal ha et stikk inne i kabinettet slik at strømmledningen til skjermen og den til psu'en går over i en ledning Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ser ut som en bra plan dette, kommer til å følge med på denne Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Denne ser kjempe kul ut..... Er det lenge til du begynner med prosjektet ditt??. Lykke til og Stå på! Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Skal psu'en stå den veien??. Endret 25. juli 2005 av Espen56 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Espen56: Han har allerede sagt det, det er sånn at det kun skal gå en kabel til strøm ut av kabinettet Og det heter enten CPU eller, som i dette tilfellet; PSU btw Lenke til kommentar
_plextor_ Skrevet 25. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2005 Skal pcu'en stå den veien??. Hei. Somsagt skal ha kun en strømkabel utav kabinettet som gir strøm til både skjerm og psu.. Så det stemmer det sigen, takk for at du følger bra med Når det gjelder oppstarting av prosjektet, så bestiller jeg deler som skjerm og div i kveld. Så får jeg en aluminiumsplate i morgen, og den skal jeg bruke til å støpe glassfiberen oppå.. Fordi at da blir den siden av glassfiberen som ligger ned mot aluminiumsplata skikkelig slett/glatt så det blir lite pussing på den siden. Så støper jeg del for del og til slutt støper sammen alt.. Så i morgen starter jeg opp, skal da ta bilder og legge inn på forumet Så hvis dere har flere tips om hvordan utseende bør være/ikke være så er det bare å si ifra.. Og tar gjerne imot tips og slikt Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det hadde blitt fett fisst du hadde laget en "skuffe" i fronten som tastaturet kom ut på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå