Jan Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Topp 3 i Norge: Crazy Frog - Axel F Ravi, DJ Løv & The Monroes - Tsjeriåu Akon - Lonely Hm, la meg se. Jeg har nøyaktig ingen av de låtene.. Er jeg "ut" da? LOLZ :D:D Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Nei, det vil jeg ikke si. Jeg lar meg ikke styre av prinsippsaker, og ligger det bra musikk på hitlistene, plager det meg verken å høre eller kjøpe det. Men, og det er et stort men; det er sjeldent at bra musikk havner på listene. Som regel er det masseprodusert møl innen ufravikelig dårlige pop-sjangre som verden kunne vært foruten. Når det er sagt, så viker ikke jeg fra f.eks. Radiohead, om de får en hit på listen som blir spilt glugg ihjel av alle fjortiser. For meg er det fortsatt en bra sang fra et knakende godt band. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tenk når dyktige band var oppå listene på '70 og '80-tallet. Da visste folk hva musikk er. Vi er halvveis i årtiet og det er knapt med dyktige band fra disse 5 årene som er gått. Sjekk topp 20 fra 70- og 80-tallet og få et sjokk Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 For å være ærlig, har jeg egentlig ingen peiling på hva som er på Topp 20 listen osv. Men ettersom det pleier å være mye boyband musikk og andre greier i pop-sjangeren pleier jeg ikke å være så veldig fan av disse listene. Men det hender jo at man ser glimt av gode band på listene også til tider! Takk gud for det. Slipper jeg å sitte i bilen å bare høre på crap og atter crap. Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Må nok inrømme at jeg styrer unna listepop og listemusikk generelt. Når musikken blir populær så hører jo alle på den, og hvis jeg også gjør det, da har jeg mistet en brøkdel av min musikalske integritet. Jeg vil være særegen og ha min egen musikksmak som ingen eller få andre har. Jeg vil skille meg ut fra massene. Så i mine øyne suger ca 90% av alt "mainstream crappet" som kommer på listene. Old School for life.. \m/ edit: Kan jo også nevne at jeg hører mest på Rock/Metal sjangeren. Mest speed og power metal men også noe black og heavy. Endret 27. juli 2005 av Black&White Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Syns det er like kommers og beregnende når man produserer musikk som er markedsført som "sånn musikk hører du på hvis du skal være spesiell og skille deg ut" Hvilken musikk blir markedført slik? Tviler sterkt på at det er noen i det hele tatt. Det ville jo ikke gi penger i kassa. Det er jo nettop penger det hele dreier seg om for de som i stor grad blir markedsført. Ser det for meg: "Ingen hører på ****. Nå har du en sjanse til å skille deg ut. En sjanse til å være spesiell. Kjøp ****s nye album nå!" Wrong. Jeg har nemlig sett reklame for musikk for nettopp "individuelle" mennesker Lurer meg på om det var i siste nummer av Sweden Rock Magazine... Et slagord som "Individual labels for individual people".. noe sånt Og en slik reklame hyler jo; Vær spesiell og kjøp denne musikken! Finnes nok av sauer som tenker "å jeg har og lyst å være spesiell og da må jeg nok kjøpe meg sånn musikk som sånne spesielle hører på" til at det gir penger i kassen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå