Gå til innhold

Viker du automatisk vekk fra listemusikk?


Jan

Anbefalte innlegg

Mye gneldring om topp20 lista osv, om at folk ikke hører på div grupper fordi de "nådde" listen(e).

 

Jeg skal innrømme at jeg viker fort unna og setter sperrer for listemusikk, men sant skal være sant. Det er ikke bare piss som dukker opp der, så det hender jeg trykker noe til mitt <3

 

 

OG HVA MED DERE?"!!"#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listepop / Listetrance / Listerap = :no:

 

Om noen av mine favoritter kommer på ei slik liste jubler jeg for å feire deres suksess, men det kommer av at de ikke er i ovennevnte sjangere. SOAD, Audioslave, Dimmu Borgir osv. har vel vært på disse listene (følger ikke så godt med) ?

Lenke til kommentar

Det har vokst frem et lite hat i meg overfor VGtopp20lista og "a-lista" til Moslet.Så det er nesten jeg viker automatisk vekk fra listemusikk.Men det er vel ikke min aldersgruppe(tjuetretten),den er myntet på.Det er vel mere fjortisser som ikke tør å ha egen smak,den er bregnet for.

Lenke til kommentar
Det har vokst frem et lite hat i meg overfor VGtopp20lista og "a-lista" til Moslet.Så det er nesten jeg viker automatisk vekk fra listemusikk.Men det er vel ikke min aldersgruppe(tjuetretten),den er myntet på.Det er vel mere fjortisser som ikke tør å ha egen smak,den er bregnet for.

jeg er fjortiss(på 16 år)...skal sant sies har jeg aldri likt listepop...Jeg hører på band som er litt musikalsk, og med bra spilling... teknisk sett...Så jeg liker ikek listepop, uansett... Det blir bare helt feil å lage musikk som er beregnet på å selge og tjene penger på. Musikk skal være noe man mener noe med, må ha et budskap. Den trenger ikke nødvendigvis selge millioner for å være gomusikk i mine ører.

Tenk bare på budskapet til britney og christina... dirrty og hit me baby one more time...salgstriks :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker absolutt ikke lister som kilde for å oppdage ny musikk i hvertfall. Men godt mulig at jeg hører på noe som er eller har vært i noen lister, har hendt har oppdaget at noe av favorittmusikken min har forvillet seg inn på lister...

 

EDIT: Er vel sånn noenlunde enig med trådstarter...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg hater listemusikk. Spesielt pop, der de meste artister ikke skiller seg ut. Se på VG-lista 20 (Eller fjortislista), hva finner du? Jo:

- Crazy Frog Axel F (At den blir kjøpt er et forferdelig mysterium)

- Schnappi :sick:

- Ravi & DJ Løv

 

Alt dette er musikk som lever opp til ordtaket: Jo dummere jo bedre. Klart at Ravi skiller seg ut, men at folk kjøper musikken hans er et ganske bisart faktum. De ekte bandene skiller seg ut, de som tror på seg selv og lager den musikken de selv synes er ok.

Lenke til kommentar

Eneste av listemusikk jeg noensinne har hørt på er hvis det kommer noe house aktig eller en god dance låt, men det skjer kanskje en gang annenhvert år, så det er heller sjeldent :p

 

Hørt på trance/techno siden jeg var 9 år, så listemusikk har liksom ikke fenget meg så mye, selv om jeg har alle absolute music fra 8-25 :blush:

Lenke til kommentar

Det er nok ikke slik at jeg styrer unna det som er på listene. Er vel heller slik at jeg rett og slettes ikke liker det som er der. Ikke følger jeg med på noen av disse listene heller. Dersom jeg hadde fått hørt at ett av mine favorittband hadde kommet på f.eks topp20 hadde jeg nok ikke brydd meg om det. Jeg vet nå egentlig at det ikke kommer til å skje uansett.

 

Jeg synes generelt ikke noe om slike lister. Det virker på meg som om disse listene er til for å fortelle folk hva som er greit å høre på. Det er som om de ikke klarer å finne noe musikk selv, men må bli fortalt hva som er bra. Disse listene gjør dessuten musikk om til konkurranse. De ulike artistene/gruppene konkurrerer om å ligge øverst på lista. Slik skal det etter min mening ikke være. Musikk er kunst, og kunst er ikke en konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...